jp8080 in reason2.5 gebruiken

moderycia

Nieuwkomer
ik vroeg me af of je de sequencer van reason ook externe hardware kan laten aansturen.
Ik wil dus graag mijn jp8080 in reason kunnen gebruiken.
iemand hier die weet hoe dit werkt?:dj:

nope, kan niet, Reason kan geen Midi versturen.

een oplossing kan zijn om bijvoorbeeld Cubase of Live te draaien en Reason d.m.v. Rewire te syncen met Cubase/Live.
Die JP 8080 kan je dan vanuit Cubase aansturen/syncen.

O.k, maar rewire? kan reason niet in een keer aan cubase gekoppeld worden?

Origineel geplaatst door moderycia
O.k, maar rewire? kan reason niet in een keer aan cubase gekoppeld worden?

Rewire is geen programma of iets dergelijks. Het zit in Reason en Cubase ingebakken. Je hoeft verder niets in te stellen.
Je start eerst Cubase op en daarna Reason, als het goed is moeten ze dan "gekoppeld" zijn.
Je moet wel even kijken of jouw Cubase versie Rewire ondersteunt, maar in Cubase VST/SX zit het in ieder geval wel.

Als je eerst Reason 2.5 installeerd en vervolgens Cubase SX, is het dan mogelijk dat Cuabse Reason niet kan Rewire-en of ligt aan eventuele instellingen.

Heb namelijk onlangs een nieuwe geluidskaart gekocht (M-Audio Firewire) en daarbij kreeg je een demo van Reason (Reason Adapted heette deze). Deze heb ik toen ook geinstalleerd en Cubase herkende deze wel.

Origineel geplaatst door alexander1982
Als je eerst Reason 2.5 installeerd en vervolgens Cubase SX, is het dan mogelijk dat Cuabse Reason niet kan Rewire-en of ligt aan eventuele instellingen.

Heb namelijk onlangs een nieuwe geluidskaart gekocht (M-Audio Firewire) en daarbij kreeg je een demo van Reason (Reason Adapted heette deze). Deze heb ik toen ook geinstalleerd en Cubase herkende deze wel.

Wanneer je Cubase later installeerd dan Reason kan het zijn dat Cubase het Rewire.dll bestand overschrijft met een oudere versie, waardoor Reason niet meer wil werken. (zie c:\windows\system32\Rewire.dll)

Back