Midi patchbay voor live gebruik

Sjaak

Ouwe rot
Vraag: ik gebruik nu een Emagic AMT8 8x8 midi patchbay voor live gebruik en thuis, werkt op zich goed. Maar....de AMT8 is zeer beperkt mbt het bewerken van midi signalen (transpose, re-channeling, program changes).

Ik weet dat een Miditemp patchbay eigenlijk alles kan, maar een MP-88 of een M8 zijn nog al prijzig van wege de toeters en bellen zoals wav/mp3 players. Zijn er nog andere patchbays die vergelijkbare midi functionaliteit bieden die ook nog eens aan een PC te hangen zijn als je 19" rack weer thuis staat en je bv met Cubase wil sequencen?

Let wel: het is voor live gebruik, dus ik wil met 1 druk op de knop mijn volledige setup kunnen wijzigen mbv program changes, inclusief transpose per synth en midi kanaal etc

Re: Midi patchbay voor live gebruik

Origineel geplaatst door Sjaak
Vraag: ik gebruik nu een Emagic AMT8 8x8 midi patchbay voor live gebruik en thuis, werkt op zich goed. Maar....de AMT8 is zeer beperkt mbt het bewerken van midi signalen (transpose, re-channeling, program changes).

Over de patchmogelijkheden ben je tevreden dus een nieuwe hoeft niet zonodig als je een oplossing zou vinden voor 'transposen, program changes,...'.

Ik veronderstel dat je live o.a. je Triton gebruikt. Met de Triton sequencer kan je toch midi-boodschappen versturen zoals program changes e.d.? En niet alleen naar de Triton engine maar ook naar aangesloten MIDI-apparaten.

Akai heeft een hele serie (oude) apparaten met midi functies. Je kunt ze hier en daar voor een geeltje/35 piek oppikken. Je moet ze dan alleen wel kunnen vinden. Het zijn simpele dingen, met 2 functies per rack, maar ze zijn wel direct in de bediening...

Digital music corps MX8 patchbay is een goedkope enhele goede.

Opcode studio 5 is er ook een.

Akai MP80 al is die geloof ik niet zo uitgebreid als het gaat om verzending van prog. change etc.

Patches maken met AMT8 is inderdaad OK, dat kan iedere midi patchbay wel. Ik kan met de Triton program changes versturen, maar dan moet je heel veel compromissen maken in je setup. O.a. 1 midi kanaal opofferen als 'global' channel, sounds in de juiste volgorde zetten in al je synths. Verder: de NordLead heeft als nadeel dat deze de actieve sounds in je performance altijd speelt over je global midi channel...met als gevolg dat je die niet meer als master keyboard kan gebruiken over andere kanalen. Knap waardeloos voor een synth van die prijs. Dus vandaar dat ik een andere 8*8 patchbay wil waar ik alles in kan regelen en opslaan in patches: keyboard splits, prog changes, transposes etc. Btw: thanks voor de tips. Iemand trouwens ervaring met een Motu Midi TimePiece? (live)

Motu Midi timepiece AV

Motu Midi timepiece AV

Heb inmiddels een Motu Midi timepiece AV. Er kan dus veel meer mee dan je er op de Motu website staat...voorbeeld van een goed product dat slecht gemarket wordt.

Plus:
- 8*8 routing + smpte, adat,mtc etc
- 8 basis setups, diverse input/ouput filters, midi kanaal kan gewijzigd worden op in of output route
- 128 user patches met je midi instellingen + leesbare naam op de display
- patches activeren met program changes
Min:
- Windows software ondersteunt geen patch editing (Clockworks)! Mac wel
- je kunt niet alle instellingen kun via de display wijzigen
- Display is nogal klein (2*20)

Als iemand nog eens een uitgebreide midi patchbay zoekt kan ik deze aanbevelen. Ik ben hem nu zo aan het inregelen dat 1 patch een song is van de setlist...en met 1 program change van een masterkeyboard switch je live zo van song naar song, geen probleem.

Back