juno106 rack site

matrixxx

Ouwe rot
een tijd geleden stond er ergens hier op het forum een link waar een juno 106 was omgebouwd in een 19 inch rack
op die site stonden ook meer van die ombouw mogenlijk heden zoals een tr in een rack ombouwen etc etc etc

weet iemand die site nog te vinden

Ik denk dat je beter een thread kunt starten over het je laten ombouwen van man tot vrouw dan dat je een thread begint over het ombouwen van een klassieker, want er worden nu gegarandeerd een paar mensen gek :D

Ik moet zeggen dat ik normaal tegen het ombouwen van synth ben. Maar een 106 kun je best rack-mounten. Het keyboard is toch waardeloos. ;)

Geen velocity, geen local off, verstuurde velocity 64. Ik heb er ook al aan zitten denken om mijn 106 te "racken".

ach bikkel ik ben wel wat gewend hoor en je moest eens weten hoeveel synths ik al heb gedemonteerd

laat ze maar gek worden ik wil alleen maar een link van die site

Van dittum?

popup_106.jpg

popup_Behind_the_Scenes.jpg

Allemaal van de firma Studio Electronics, nog voordat ze zelf spullen gingen produceren.
Hier: een leuke pagina - als je van dat soort dingen houdt. Anders: WEGBLIJVEN! :bekdicht:

Volgens de SE site betreft het de 'Masonic Mod'.
Dat wil zeggen, opschrift is geschreven in het geheimschrift van de vrijmetselaars (of iets dergelijks).

En het 'gekke plaatje' is een schilderij van Pietro Vannucci alias Perugino.

APD%20Battesimo%20Perugino.jpg

Laatst gewijzigd:
Zo´n 106 zou ik wel in m´n rack willen.

Geheimschrijft ontcijferen moet niet zo moeilijk zijn 8)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Is hier ooit een vervolg aan gegeven? Zie zo'n 106 rackje nog steeds zitten :{

Toevallig, ik heb deze thread maandag net bij mijn favorieten gezet.
Ik zit er namelijk zeer sterk aan te denken om m'n 106 te "racken". Ik heb al een betaalbare 4he 19" rack gespot.

Een alternatief zou zijn een MKS-30 te kopen, maar deze is weer net wat duurder icm de pg-200.

MKS-30? Maar da's toch een JX-3P in rackformaat? Ik bedoel, dat heeft nog minder gemeen met een 106 dan een MKS-50!

Het enige wat in de buurt komt van een rackified 106 is de MKS-7 'super quartet'. Luistert zelfs naar 106 sysex, zo heb ik me laten vertellen. Er bestaat echter helaas geen hardware programmer.
Bonus: er zit trouwens ook nog een gratis TR-707 in!

mks7.jpg

Standaard link voor alle MKS vragen: http://www.ftg.co.uk/studio/mks/index.cfm?mks=7

De MKS-30 maakt gebruik van de (slechte) Juno-106 filterchips en is een ge-upgrade JX-3p. Bron.
Natuurlijk zijn de spec's uitgebreider (extra dco, sync en crossmod) , maar ik ga er niet vanuit dat deze synth nu zo enorm anders klinkt (te lang geleden om nog goed te kunnen beoordelen).

De MKS-7 is inderdaad een 106 (en meer) in een rack, maar heeft weer nadelen mbt tot programmeren en opslaan van patches (kan gewoonweg niet).

Vandaar mijn afweging.

Laat ik het gemakkelijker maken: wie zet de flex in een 106, chopt het keyboard eraf, en maakt er een rackje van en zet hem na een tijdje voor een zacht prijs je te koop omdat hij / zij toch keys wil? :eureka:

Juno 106 in RACK versie

Juno 106 in RACK versie

Hey mede synthfreaks,

dit kwam ik net tegen op een site......namelijk een Juno 106 in een rack ingebouwd
Nu vraag ik me toch wel af hoe dit kan?

Dank bij voorbaat:halleluja :halleluja :halleluja

Attachments

• studio9 juno rack.jpg
    studio9 juno rack.jpg
    39 KB · Bekeken: 80
Back