asociaal eigelijk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

justin

Shauna
Er worden maar synth aangeschaft en aangeschaft,een ander koopt een spelletje voor zijn gameboy een cd... dildo machine .En hier op het synthforum word er maar gesmeten met geld alsof het niets is. Om de maand een nieuwe synth voor een flink bedrag,och ja die had ik nog niet..toe maar weer... Alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft.

toch?

om ff in Queen (body)language te spreken "I want it all, and I want it now..."
of je moet kunnen bezuinigen... en dat kan zijn:

- geen dikke auto
- geen debiele telefoon
- geen extra zakken chips elke avond voor bij de buis
- geen overbodige zuip en zwelg dranken
- niet elke donderdag en vrijdag en zaterdag naar de dicksoteek
- geen abonement op kranten/bladen/tv gids
- geen gameboy/wc station games elke maand
- geen nieuwe schoenen/kleding eens in de 2 maanden
- geen vleesch gerechten elke dag op je bord
- enz

iemand die 2000+ oiro verdiend en het er op de helft van de maand al helemaal door heeft moet zich DIEP SCHAMEN!!!
en verdiend absoluut geen medelijden... not from 6 that is...

Laatst gewijzigd:
Absolute kul.

Als je er je geld mee verdiend dan lijkt het me logisch.
Of als je een baan hebt en geld over houd.
Als je student bent en een bijbaantje hebt.

Veel hier wordt 2e hands gekocht. Dat scheelt ook klauwen vol met geld.

Jongens ik bedoel het niet zooo serieus... natuurlijk heeft het met keuzes te maken. Maar ben benieuwd hoe iedereen er tegenover staat. Ik geef jullie zeker geen ongelijk in je antwoorden!

Sluiten maar,ik kan tenslotte ook niet oordelen. :slotje:

Origineel geplaatst door Chinetti
kom kom, als stagiare moet je niet zo over je heen laten lopen hoor.

Ja maar dan loopt het weer uit de hand chenette.:D Beuken

is wel goed, dat gebeuk. lekker post pim, helemaal van deze tijd.

Origineel geplaatst door justin
Er worden maar synth aangeschaft en aangeschaft,een ander koopt een spelletje voor zijn gameboy een cd... dildo machine .En hier op het synthforum word er maar gesmeten met geld alsof het niets is. Om de maand een nieuwe synth voor een flink bedrag,och ja die had ik nog niet..toe maar weer... Alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft.

toch?

Ik heb nog nooit iets van boven de 500 euro gekocht, en de meeste dingen in mijn studio waren rond de 150 euro. Ik zie het als een sport om dingen goedkoop te vinden, is leuk. Ik vermoed dat velen hier behoorlijk spartaans leven om te kunnen kopen wat ze willen, terwijl iemand die een cd-tje koopt ook nog wel 's wat anders doet. En ja, als ik mezelf vergelijk met een bijstands moedertje, dan mag ik mezelf gelukkig prijzen, iets wat ik ook regelmatig doe.

Origineel geplaatst door trash
Wat the fuck maakt dat uit hoe iemand zijn geld besteed....

wat een jaloers gezeur

Groei omhoog.

He Trash jongen door jouw antwoord loopt de thread weer uit op niks. Heeft toch totaal niks met jaloezie te maken. Moet het tegenwoordig allemaal koek en ei ziijn in de wereld. Iedereen moet het maar met elkaar eens zijn en discussies worden uitgesloten?Kom zeg...dan word het werkelijk een saaie boel. Het staat ook nog bij algemene post,wat wil je nog meer.

discussie leid tot competitie,inspiratie en originaliteit tot succes;)

Geld moet rollen, is goed voor de economie.
Beide kanten op uiteraard.

En je kunt best wel jaloers op mensen hier zijn, als het maar gezonde jaloezie is zeg maar.

Maar dat iemand hier elke maand een nieuwe synth kan kopen?
Denk dat die op 1 hand te tellen is. En dan nog, zolang het niet eentje is die ik graag wilde hebben vind ik het goed hoor. ;)

vind dat altijd een vreemde reactie "hoe de fuck kom je aan dat geld?" en "ik wou dat ik zo'n geld had dan kocht ik ook wel een studio". Vooral van fruity-loops-n00bs.

Als je elke week in n disco/cafe 50 euro erdoor kunt jagen, dan heb je geld. punt.

Re: asociaal eigelijk

toch?
Al die honderden leden op 't forum kopen wel eens wat, en willen daar graag melding van maken. In bijvoorbeeld zo'n topic als "je laatste drie aankopen". Dat zo'n topic al snel uitpuilt is niet zo gek, iedereen heeft ooit iets gekocht en meldt dat ff. Dat betekent niet dat die laatste drie dingen de afgelopen week gekocht zijn, misschien is heeft ie er wel 5 jaar over gedaan! We heten niet allemaal Phochos ;)

Ik heb niet echt de indruk dat we op SF te maken hebben met een stel kapitalistische van het geld bulkende patsers. Neen, eerder een zooitje arme sloebers die ieder centje op zij zet om een kastje te kunnen kopen.

Mocht er toch iemand een geldboompje hebben: kun je wat zaadjes opsturen?

Maar het is wel zo dat het een asociaal dure hobby is. Ik dacht laatst dat ik een nieuwe wasmachine nodig had en van vroeger was me bijgebleven dat zoiets duur is. Bleek dat je voor 600 euro een erg mooie kan krijgen en toen betrapte ik me op de gedachte : "he, daar heb je nog geen virus voor".
En eigenlijk verwacht ik nu voor een stereo set iets van 900 euro uit te geven terwijl de meeste mensen toch echt voor de helft klaar zijn.
Beetje deformerend die bedragen, maar als je een baan hebt en je maakt wat keuzes staat zo je schuurtje vol hoor.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Backdrop

En eigenlijk verwacht ik nu voor een stereo set iets van 900 euro uit te geven terwijl de meeste mensen toch echt voor de helft klaar zijn.

De helft!?!? Voor 90 pleuro scoor je toch gewoon zo'n setje bij de Aldi? Geluid is geluid toch? ;)

maar je hebt wel gelijk, je went aan de prijzen...

Geld zorgt altijd voor frustraties, want je kan het maar één keer uitgeven!

Er zijn tal van manieren te bedenken om toch die leuke synthjes in je studio te krijgen en er niet teveel aan te hoeven besteden (soms zelfs voor niet-nada-niemandal).

Regel 1 Stel je sociaal op. Dit past in deze thread. Laat niet merken dat je GearGeil bent en alleen maar leuke synthjes wilt hebben. Ben je toch teveel op de 'heb', dan val je zo door de mand! Zoek maatjes voor leuke projectjen en profileer jezelf.

Regel 2 Zorg ervoor dat anderen interesse tonen in wat jij/jullie doen.

Regel 3 Verkoop geen onzin aan die anderen, dus je moet echt wat te bieden hebben.

en dan... dan...
word je interessant voor derden, zoals handelaren, importeurs en fabrikanten.
Dan dringen ze je soms zelfs hun waren op :)

Dit lukt je makkelijker als je al wat maatschappelijke activiteiten achter de rug hebt, dus meestal wat ouder bent (35+).

Internationaal profileren is nog beter, maar ja, dit is een 'Nederlands Forum' ;)

Is dit onzin?
Heus niet.
Maar je moet er wel wat voor doen. Je moet iets kunnen geven...

Een voorzetje...
Probeer te achterhalen wat er in het muziekleven in je naaste omgeving eigenlijk ontbreekt. Probeer dat te realiseren. Als dat voor een grote groep is, dan zit je al aardig op weg. Zet jezelf er toe die activiteit als hoofddoel te ervaren. Op de vraag: "Waarom doe je dat?", antwoord ik steevast: "Omdat het anders niet gebeurt." Houd die actie vast en als een olievlek wordt die groter en groter. Je zal dan ook gaan merken dat het 'krijgen' van dingen maar bijzaak is, maar wel een leuk bijzaakje :) Geef het de tijd. Voor je het weet zit je te overleggen met een wethouder voor jeugdzaken en heb je een potje geld om leuke dingen te doen. Zo leert de rest je kennen. Geef anderen wel de ruimte, anders word je eenvoudig 'gewipt'. Doen zij de leuke dingen... Houd de kwaliteit van alles in het oog. Blijf netwerken! Laat je zien op andere bijeenkomsten dan alleen maar optredens. Kortom: communiceer!

Enthousiasme is een sleutelwoord, naast know-how over het onderwerp!

Neem van mij aan dat niet alles in deze wereld in geld wordt betaald, vooral niet in synthesizerland.

Wout

Nauw kijk, ik heb zat te besteden, maar ben een enorme krent. Ik wil ook echt alles voor een koopie. Vindt het heel moielijk om veel geld voor iets neer te leggen. Maar heel soms gebeurd het wel eens (2 mpc's, 808, 303, mono/poly).
Maar het magische woord is ook sparen. Ik heb dat van m'n ouders mee gekregen(ja dat zijn verstandige ouders), dus doe ik het van jongs af aan. Ik besteed erg weinig geld en spaar het meeste op.Ik kan wel van alles gaan kopen, maar dat doe ik toch niet. En in de loop der jaren is m'n kamer toch helemaal vol gekomen met apperatuur. Zoek gewoon lang genoeg, dan vindt je iets meestal wel wat goedkoper.

Of koop gewoon oude apparatuur, vaak veel leuker en interessanter en goedkoper dan al die moderne hitech.

Re: asociaal eigelijk

toch?

Maar waarom is dergelijk gedrag dan 'asociaal' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back