asociaal eigelijk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik had eerst ook een dergelijke hobby zoals vissen.

Nou dat kost ook geld hoor al die boilies, haken onderlijnen, hengels, piepers, stands, en gaat snel kapot.

Waar ik op uit ben wat maakt het uit waar je je geld aan uit geeft zolang je er zelf voor gewerkt hebt.

Origineel geplaatst door sander
Nauw kijk, ik heb zat te besteden, maar ben een enorme krent. Ik wil ook echt alles voor een koopie. Vindt het heel moielijk om veel geld voor iets neer te leggen. Maar heel soms gebeurd het wel eens (2 mpc's, 808, 303, mono/poly).
Maar het magische woord is ook sparen. Ik heb dat van m'n ouders mee gekregen(ja dat zijn verstandige ouders), dus doe ik het van jongs af aan. Ik besteed erg weinig geld en spaar het meeste op.Ik kan wel van alles gaan kopen, maar dat doe ik toch niet. En in de loop der jaren is m'n kamer toch helemaal vol gekomen met apperatuur. Zoek gewoon lang genoeg, dan vindt je iets meestal wel wat goedkoper.

Of koop gewoon oude apparatuur, vaak veel leuker en interessanter en goedkoper dan al die moderne hitech.

Oude rommel heeft even veel toetsen en knoppen als nieuwe rommel, ziet er dus net zo imposant uit danwel nog imposanter dan nieuw spul, en je verkoopt het vaak ook nog voor dezelfde prijs als je het kocht.

Je hebt voor 500 euro 3 synths met toetsen, als je een beetje goed zoekt, ziet er al gauw interessant uit. Jammer genoeg worden vrouwen er niet hitsig van op de een of andere manier.

Re: asociaal eigelijk

Origineel geplaatst door justin
Er worden maar synth aangeschaft en aangeschaft,een ander koopt een spelletje voor zijn gameboy een cd... dildo machine .En hier op het synthforum word er maar gesmeten met geld alsof het niets is. Om de maand een nieuwe synth voor een flink bedrag,och ja die had ik nog niet..toe maar weer... Alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft.

toch?

Je bedoeld dat er in de wereld te veel met geld gesmeten wordt? of was dat niet je punt?
Maar je maakt mij niet wijs dat je jezelf hier niet ook voor een deel aan schuldig maakt, iedereen spaart toch wel om iets te kopen, zijn het geen synths dat is het wel een auto of iets anders al naar gelang je hobby. En daar kan je vervolgens heel blij mee zijn en veel plezier aan beleven.. En zolang je het niet doet om je buren te laten zien dat je geld hebt, niks mis mee toch?

Re: asociaal eigelijk

Origineel geplaatst door justin
Er worden maar synth aangeschaft en aangeschaft
Is toch goed voor de markt?
,een ander koopt een spelletje voor zijn gameboy
Die zijn toch niet duur?
een cd... dildo machine.
Eh... wat?
En hier op het synthforum word er maar gesmeten met geld alsof het niets is.
Ik weet precies hoeveel m'n spul me heeft gekost. Dat heb ik mezelf met m'n 2 klote-parttimebaantjes bijeen mogen krabben. In de tussentijd; uitgaan eens in de 3 maanden of zo, en geen auto. Ik woon overigens ook nog thuis. Maar ik heb 't liever nu dan dat ik 't moet kopen als ik samenwoon; en om over kinderen al helemaal maar te zwijgen, want dan kom je zowel niet aan spenderen als aan tijd ermee besteden aan toe.
Om de maand een nieuwe synth voor een flink bedrag,och ja die had ik nog niet.
Op welke threads baseer je dit, als ik vragen mag?
toe maar weer... Alsof iedereen een geldboom in de tuin heeft.
Goed dat je me er aan herinnert.. ik moet er weer eens een paar bijplanten ;).
toch?
Als dit uit Novib-achtige overwegingen wordt gepost; heel nobel. Maar synths hebben als je 't goed doet 200% rendement (vergelijk dat maar eens met een conventionele benzinemotor), en met een koptelefooningang val je verder ook niemand lastig.

En die arme kindertjes in Afrika zullen (als ze stroom krijgen) ook vast wel blij zijn met een Casio :D.

Heren, relax! Het is maar geld hoor. Of geld moet rollen weet ik niet, maar als je dood bent heb je er iig geen viool aan. Doe er dus mee wat je wil. Spaar je het op, wens ik je veel plezier met het aanschouwen van je bankafschriften. Geef je het uit, wens ik je veel plezier met je nieuwe aanschaf nu en in de toekomst.
:biertje:

Hunker is kanker aan de ziel.
Zucht is 't zicht van verblinden.
Lust is de list van de last.
Meer 's van genoeg toch al minder.

Hoe langer, hoe dichter,
ISPdeRuiter

Heer de Ruiter!

’t is well said again,
And ’t is a kind of good deed to say well:
And yet words are no deeds.

Shakespeare, King Henry VIII. Act iii. Sc. 2

Gelukkig herinner ik me nog uw eerder optreden in een soortgelijke thread. :)
Even zoeken... oh ja! G.A.S. en Elektra

Dhr. R. Dieven in discussie:

Genoeg is genoeg, de rest verdelen we eerlijk, waar zullen we beginnen ?

...ik stel voor bij jouw eigen gearlist. Daar heb je toch geen bezwaar tegen?

Je hebt gelijk: verbeter de wereld begin bij jezelf.

Maar ik wil helemaal geen gelijk! ...geef me liever je Kurzweil!

Over mijn dode lichaam + donorcodicil!

Mag ik u dit meegeven, ter overdenking?

Laatst gewijzigd:
Zie de thread over de 3 laatste aankopen.

Zie de thread over de 3 laatste aankopen.

Grote boodschappen zijn altijd paradoxaal. Lees maar wat er niet staat.
Tussen de regels van de kunst.

Schaamroze & klef onder de okselen,
ISPdeRuiter

P.S. Ik heb nog wel wat zwakteboden voor de marktplaats.

elke maand nieuw spul hé? bij deze jongen toch niet hoor. voor mij (en wrschnlk de rest ) is het een proces van jaren...
koopjes zoeken, bijbaantjes, vakantiejobs...

moet zeggen dat k als student nog (financieel) gesteund wordt door mn ouders. maakt het wel makkelijker. maar elke maand gear? i wish!

denk trouwens dat DJ's maandelijks t meeste geld uitgeven. wat kost een plaat tegenwoordig? 10€ ofzo? een beetje dj koopt toch wel tientallen platen per maand, i guess...

dat over djays weet ik wel zeker en die shit is niet eens waarde vast, op uitzonderingen daargelaten!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back