JUNO 106 als masterklavier???

M.Whitman

Stamgast
Dag synthfreaks,

kan ik mijn Juno 106 als master klavier gebruiken m.a.w kan ik hem op local off krijgen?
Kheb ook nog een DX7 maar daar vind ik het klavier maar niks van (te hard) en een Juno-60 :halleluja :halleluja maar die spaar ik van al dat geram !!!:halleluja :halleluja :halleluja

Dank bij voorbaat:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Het local off verhaal weet ik niet (schande want ik heb hem zelf ook gehad) maar let wel op dat de Juno 106 GEEN Velocity en Aftertouch uitstuurd.

Origineel geplaatst door Kevin
Het local off verhaal weet ik niet (schande want ik heb hem zelf ook gehad) maar let wel op dat de Juno 106 GEEN Velocity en Aftertouch uitstuurd.
pcies... dat is zo'n beetje de grootste reden waarom ie niet geschikt is als master kbd...

geen local off. het was vroeger ook mijn masterkeyboard bij gebrek aan beter, maar daarvoor is ie niet echt geschikt.

Dus de 106 is al afgeschreven .....dan rest er enkel nog de Juno 60 en de DX7 want mijn A33 van Roland stuurt soms dubbele noten en is bijgevolg dus niet meer geschikt als masterklavier

Origineel geplaatst door M.Whitman
Dus de 106 is al afgeschreven .....dan rest er enkel nog de Juno 60 en de DX7 want mijn A33 van Roland stuurt soms dubbele noten en is bijgevolg dus niet meer geschikt als masterklavier

Ahumm dan heb je waarschijnlijk wat verkeerd ingesteld op de A33....weet zo gauw niet wat maar ik heb dat ook ooit gehad met m'n A33!
Juno 60 kun je vergeten want die heeft geen MIDI en ook geen velocity/aftertouch ;)

he? volgens mij moet het wel kunnen hoor met die 106..Ik heb hem als masterkeyboard gebruikt voor mn nordmodular zo'n 3,4 jaar geleden..Volgens mij hebbik er nog een fotootje van zelfs..:P
Ik zal het nog ff nakijken.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ook mijn setup in zekere zin beperkt was toen dus dat over local on/off kan wel kloppen dat het er niet op zit..:stupid

Origineel geplaatst door cream
he? volgens mij moet het wel kunnen hoor met die 106..Ik heb hem als masterkeyboard gebruikt voor mn nordmodular zo'n 3,4 jaar geleden..Volgens mij hebbik er nog een fotootje van zelfs..:P
Ik zal het nog ff nakijken.
om alleen note on/off en pitchbend/modulatie te versturen is idd geen probleem... maar we hadden het over velocity en aftertouch en daar is een JU-106 niet geschikt voor... dus niet optimaal in de zin van volwaardig masterkeyboard...

Back