7\ de Aphex Twin thread. 7\

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
ja iemand moest het doen. :D
deze man kun je moeilijk negeren in de wereld van de electronische muziek.
was tenslotte één van de pioniers. van acid tot idm, van techno tot pop.
hij kan het allemaal. als je met experimentele muziek bezig bent zul je altijd
op de één of de andere manier vergeleken worden met aphex.
spui hier je op of aanmerkingen over aphex.

Windowlicker.jpg

Ik zeg maar een ding: die lui zijn allemaal aan de Ketamine :D

Nah, zijn Selected Ambient works 85-92, SAW II en Polygon Window 'Surfing on sine wave' zijn echt meesterwerken. Ik ben afgehaakt rond 94 toen je volgens mij Ventolin, enzo kreeg, dat vond ik niet meer zo diep als die eerste dingen. Come to daddy en die hele apple mac laptop break stijl vind ik echt niks.
Maar tracks als Ageisioplos en Schottkey 7th path (vooral die) zijn wel zo ongelooooflijk diep en mysterieus.

Selected Ambient Works Vol.II zijn toch vooral presets uit de Matrix 1000 (Ik herken er een heleboel als ik zo door mijn matrix 1000 wandel)...een goede demo voor de mogelijkheden van deze bak wel :)

En Aphex gebruikte natuurlijk ook de Amiga, wel vermeldenswaardig.

Is er ook iemand die info / pics van zijn studio (vroeger / nu) heeft? Ben daar wel nieuwsgierig naar (het is tenslotte een synthforum :) )...

is voor mij de ultieme master wat betreft experimentele muziek!!!
heb laatst zijn collected work gedownload (ja ik weet het... maar ik heb ook en zooitje originele) zo'n 15 cd's alles bij elkaar en dan heb ik nog een heleboel niet!
ik vond come to daddy in het begin ook niks maar dat zijn van die albums die je gewoon wat vaker moet luisteren om ze te waarderen denk ik...
saw 1 en 2 zijn die ook op cd uit gekomen of alleen op plaat?
die cyclob remix van ventolin is trouwens echt wel heel erg goed!
(als ik de titel goed heb dan, ben een beetje een vergiet wat namen en titels betreft)
chielos

saw 1 en 2 zijn die ook op cd uit gekomen of alleen op plaat?

Duh...:D...natuurlijk op CD die kan je echt overal kopen, zelfs in de Free Record shop, dat behoort toch wel tot zijn bekendste werk (na windowlicker).

Favoriete synth van deze meneer schijnt de Synton Fenix synthesizer te zijn.
Was die niet van hollands fabrikaat?

ICC Hedral, met het symfonische orkest zal mij altijd bij blijven, zzoooww goed om flink kippenvel bij te krijgen. Volgens mij ook 1 van de beste "fusion" projecten in de dancetijd.

Vele mensen noemen zijn werk rommel,troep,herrie.. maar blijf dr bij. het is een "kunst" en innovatief is Richie D zeker. :halleluja

Origineel geplaatst door 6 trak
idd, maar bedoel je niet deze toevallig

Inderdaad, deze bedoel ik toevallig niet! Ik heb een interview gelezen waarin hij vertelde de Fenix te gebruiken.
Op het internet is wel info over deze Modular te vinden.

hier ook alleen selected ambient works,alhoewel ik windowlicker ook best te pruimen vond

Echter zijn marketing strategie is wel geniaal te noemen
Doen alsof je gek bent en dat naar de media brengen,zodat mensen geintereseerd raken in zowel je muziek als je mistieke persoonlijkheid:D

Origineel geplaatst door smackos
Ik zeg maar een ding: die lui zijn allemaal aan de Ketamine :D

o smackos je kent t dan weet ik al genoeg

Beste nummers van Aphex Twin vind ik:

Alberto Balsem (I care because you do)
Isopropanol (Classics)
Pacman (Onder andere naam uitgebracht, nl Powerpill)
Richards Hairpiece ( ? )
On (ON)
Ziggomatic 17 (Drukqs)
Vordhosbn (Drukqs)

En nog vele andere.

Ohja een feest impressie van een van zijn sets }:|

Attachments

• afx_fans_holding_ears.jpg
    afx_fans_holding_ears.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door Ahamay
Ohja een feest impressie van een van zijn sets }:|
Dat is nog eens reactie van je publiek krijgen!
SAWI&II, Classics waren geniaal, en ook sommige andere, meer melodieuze dingen van hem zijn goed te pruimen. het echt zwaar experimentele werk vind ik wat minder. Daarbij lijkt het er op dat het meer gemaakt is voor het experiment op zich dat voor het eventuele luisterplezier. De video-clips van deze heer zijn trouwens helemaal geweldig! Vooral windowlicker, geniaal!

'k heb thuis nog wel ergens een interviewtje met hem op de harde schijf staan, zal wel ff zoeken

Origineel geplaatst door ProtoHuman
'k heb thuis nog wel ergens een interviewtje met hem op de harde schijf staan, zal wel ff zoeken

ja plaatsen die handel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De video-clips van deze heer zijn trouwens helemaal geweldig! Vooral windowlicker, geniaal!

Zelf vind ik Aphex Twin op zich interessante experimentele muziek, geluidslandschappen, vage sounds...coole clips (vaak nog interessanter dan de muziek zelf)...
Alleen moet ik eerlijk zeggen dat het de hemel inprijzen mij nogal ontgaat... het is een gevestigde naam geworden voor weirde muziek en clips...
Ik weet zeker dat als een forum-lid of andere onbekende een nummer als On of Windowlicker had gemaakt, zou het snel als 'vage herrie' of 'aardig experimenteel' worden bestempeld...

Back