Voorbeelden nieuwe analoge synths?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Een vriend van mij begon van de week over 'nieuwe analoge synths', om er misschien 1 aan te schaffen voor leuk erbij/de heb...
Ik dacht dat hij het over een oude Moog ofzo had, maar er blijken nu ook nieuwe ECHTE analoge synths gemaakt te worden...dus geen Nord of Virus ofzo...

Welke zijn dat dan 'nieuw analoog' ?
En kun je voor iets van 400 Euro al zo'n ding aanschaffen ??

MVG,
Bas(s)

:biertje: :peukie:

- Future Retro 777 (knap als je die voor 400 euro kunt scoren)
- Andromeda (nog knapper)

wel leuk "voor de heb" iig ja....

wie volgt ?

De Rozzbox (binnen de prijs) en de MacBeth M3X (veel duurder)?

Moog Voyager, maar dat lukt je ook niet voor 400 euro 8o)

De Rozzbox is toch digitaal, met een optioneel analoog filter?

yep, maar wel met DCO's ondanks dat klinkt de mb33II erg lekker

Maar wat kost die Rozzbox dan eigenlijk, want dat vind ik nergens terug en ik vind het een mooi apparaat op de eerste vijf gezichten...

Kaal E249,- (maar er komen nog wat dingen bij).

Zie http://www.rozzbox.de/ => 'Service' => 'Bestellen!'

Origineel geplaatst door Ionide
De Rozzbox is toch digitaal, met een optioneel analoog filter?

Klopt inderdaad bij nadere lezing. :stupid Zo'n analoog filter kost maar 40 euro trouwens.

Ii heb zelf een Protone gehad maar was er niet van onder de indruk...
was die analoog ? Da wis ik nie..

Origineel geplaatst door Bass
Ii heb zelf een Protone gehad maar was er niet van onder de indruk...
was die analoog ? Da wis ik nie..

Yep, volledig analoog. Echt indrukwekkend is 'ie inderdaad niet, maar het is wel een leuke aanvulling in je rack. Ik zag 't meer als een midi-cv convertor met ingebouwde 2VCO synth en filter input. Gewoon, leuk voor erbij. Nieuw waren ze echt veels te duur, maar 2e hands is het nog wel de moeite waard. Ik zit er overigens aan te denken om m'n Protone te modificeren.

De Analogue Solutions Spawn is ook net gereleased, er staat een review in de Keys.

waldorf pulse is trouwens wel zeer bruut beest. ik heb deze zomer een paar weken een pulse plus mogen vogelen plus die ik voor een vriend in het buitenland had gekocht (stom , gewoon moeten howen).

Back