Voorbeelden nieuwe analoge synths?

Origineel geplaatst door stekke
neen, een DCO is niet analoog.

Tuurlijk wel. Het ding wordt alleen digitaal geklokt. Het geluid is zo analoog als het maar kan.

Potverdikkem, zoek eens in de archieven. Een DCO synth is analoge synth!!!!!
Elke keer weer dat gezeur dat het niet zo is.
Jij wil zeker zeggen dat een Juno-60 digitaal is. haha!!!

Origineel geplaatst door sander
Potverdikkem, zoek eens in de archieven. Een DCO synth is analoge synth!!!!!
Elke keer weer dat gezeur dat het niet zo is.
Jij wil zeker zeggen dat een Juno-60 digitaal is. haha!!!

Even een uitzondering die de regel maakt : de Ensoniq ESQ-M die een DCO synth is, maar met een analoog geluidspad, beschreven in de klassieke literatuur als een digitale synth. M.a.w. niet elke DCO synth is een analoge synth.

Hmm bij mijn Nova kan ik kiezen tussen DCO of VCO ;)

mijn mks-50 heeft dco's en analoge filters, ik dacht dat 't daarom geen 100% analoge synth was maar een hybride synth?

Origineel geplaatst door stekke
Even een uitzondering die de regel maakt : de Ensoniq ESQ-M die een DCO synth is, maar met een analoog geluidspad, beschreven in de klassieke literatuur als een digitale synth. M.a.w. niet elke DCO synth is een analoge synth.

Huh, als ik die zin van jou lees, dan omschrijf je gewoon een analoge synth. Een DCO synth met analoog geluidspad.
Volgens mij bedoelde je iets anders.

Wat ik niet snap: Als drumcomputers als de tr-808/909 nou zo populair zijn, waarom maakt roland dan niet gewoon een nieuwe analoge drumcomputer? Bv. 1 met geluiden uit allebei? Ze hebben de technologie, er is een grote markt voor, wat is het probleem?? Ok, dan zijn de echte 909's niet veel meer waard maar wat kan hun dat schelen? Niet dat ze er nog wat aan verdienen toch?

Volgens mij ligt het niet zo simpel met die DCO's

De output van een DCO kan een digitale of een analoge golfvorm zijn. En binnen een DCO kan die golf weer op meerdere manieren opgewekt worden.

- Een VCO wiens voltage digitaal gestuurd word op dezelfde chip, eigenlijk een digtale VCO dus, of het meest analoge type DCO

- Een digitaal gegenereerde golfvorm die door een DA gaat (of niet). Das ook een DCO, maar dan wat meer digitaal...

Weet iemand meer details?

Ja, dat gaat harstikke veel kosten allemaal om weer complete analoge synths te maken.
En beter worden ze toch niet. Nee er zijn toch nog zat 808's, dus al zou de jouwe op 1 of
ander vage manier zo verrot zijn dat ie niet meer gerepareerd kan worden, dan koop je gewoon een andere.

Beter dat we hier niet weer een oude discussie gaan voeren over die DCO/VCO synths.
Het is gewoon analoog. En er zijn zat DCO synths die beter klinken dan VCO synths en andersom ook.
Het geluid is analoog, alleen wordt er iets digitaal aangestuurd ipv analoog.

Laatst gewijzigd:
Back