Watisnou een goeie Phaser/Flanger

ik ken die apparaten niet, maar de moog mf103 is een heel aardige phaser, met cv in voor de sweep en resonance. en een lfo. gebouwd als een tank, ziet er leuk uit ook.

Ligt eraan of je een pedaaltje wilt of een effectenbak.
Pedaaltjes kan je hier leuk 'testen': http://buzzfox.com/index.html

Voor het Jarre-werk nemen we natuurlijk de bekende Electro Harmonix Small Stone phase shifter...

smallstone.gif

ik heb zelf de mxr (ouwe versie), se50 en mf103... de se50 is prima voor digitaal klinkende maar snoeiharde phasing... de mf103 blaast echt alles (incl. de lekker klinkende mxr) weg als je warme, ronde phasing wilt.
ik denk niet dat er iets op 19" gebied bestaat wat daar aan kan tippen.... heel misschien is die modelling shit van line6 iets voor je... die hebben wel een 19"versie.

vergeet nog bijna de sde2000, digitale delay van roland... met dit soort bakken kun je door middel van de modulatie funktie en een zeer korte delay tijd ook prima phasing/flanging effekten maken... is 19" en je hebt niet alleen een phaser maar ook een uitstekende delay. (staat nog steeds "half" te koop voor 185 euro, kan maar niet beslissen of ik'm wegdoe of niet ;))

Re: Watisnou een goeie Phaser/Flanger

Origineel geplaatst door metatron
Heb de MPX 1 en M-One XL maar die vind ik niet echt super kwa deze effecten,zijner beteren.?

Valt de MPX zo tegen dan? Ik zit te twijfelen tussen een MPX en een Boss VF-1.

Origineel geplaatst door koediman
(staat nog steeds "half" te koop voor 185 euro, kan maar niet beslissen of ik'm wegdoe of niet ;))

Bij twijfel gewoon houden dan, zou ik zeggen.
Dan heb ik nog een mooie MF103 in de aanbieding, voor een vriendenprijs.

Ik ben zelf nogal fan van oude gitaarpedaaltjes.
Vaak geven deze een veel mooier geluid dan nieuwe niet al te beste 19" apparaatuur wat 100 effecten in 1 apparaat heeft. Ik koop dan liever 1 ding dat goed is.

Hier is een lijstje merken flangers en phasers die ik zelf erg de moeite waard vind. Enkele zijn al eerder genoemd deze threat, maar even voor de volledigheid:

Electro Harmonix, MXR, Mutron, Maestro, Ibanez, Roger Mayer, Moog en Lovetone Pedalen

Er zijn nog wel meer toffe merken hoor, maar sommige zijn erg moeilijk te vinden.

Groetjes

Origineel geplaatst door bobaphat
Boss SE50 heeft een lekkere flanger, Daft Punk gebruikt m ook.

ik weet toch bijna zeker dat dat een ensoniq is die je daar hoort ..
ik heb een se 70 en die gaat echt nie zo diep qua modulatie dan die ensoniq bakken

trouwens die mayer is dat niet jimi hendrix kopies ?

Een hele goeie, analoge maar toch "stille" true stereo flanger is de Roland SBF-325 waar ook nog eens een retegoeie subtiele Chorus mee te maken is. niet goedkoop maar oerdegelijk en een fantastisch geluid

UIt diezelfde Roland reeks is er ook nog n Phaser, de SPH-XXX. nooit gehoord maar die zal wel net zo vet zijn.

Roger Mayer is inderdaad van Jimi Hendrix.
Roger Mayer was vroeger de gitaartechnicus van'Jimi Hendrix. Hij modificeerd in de jaren 70 al pedalen voor Jimi Hendrix.

Nu heeft hij een eigen lijn pedalen...die ik overigens heel erg de moeite waard vind. Vooral de Voodoo Vibe.:)

Back