opzoek naar een song van Pink Floyd

dvdyck1

Stamgast
Beste,

Ik zoek een liedje van Pink Floyd.

Een song van zeker 15 min., instumentaal en veel analoge synthesizers.

Groeten en dank,
dvdyck

Bedoel je misschien echoes?? Die staat op de plaat meddle, en die duurt wel langer dan 15 minuten. Is niet helemaal instrumentaal, maar zit een ambient achtig middenstuk in dat zonder zang is.
Als het die niet is moet je iets specifieker zijn.

Echoes, je hoort een hele duidelijke "pinggggg" in bepaalde stukken.

Echo's is toch wel instrumentaal? de rest van meddle niet, maar dat nummer wel... toch... dacht ik?

Shine On You Crazy Diamond heeft ook hele lange instrumentale stukken. Ik hoorde 'n keer 'n techno/house nummer waarbij ze heel 'shine on' behalve de vocals eronder hadden geplakt als soundscape... Is dan niets meer heilig?

Op de een of andere manier denk ik aan Astronomy Domine.. nog met de geflipte Syd ...

Kan je iets specifieker zijn Dyk?

Origineel geplaatst door lo-fi
Echo's is toch wel instrumentaal? de rest van meddle niet, maar dat nummer wel... toch... dacht ik?

'Overhead the albatross flies motionless across the sea,
and deep beneath the rolling waves in labyriths of choral caves...'
etc.

15 jaar geleden heb ik dit nummer op tv gezien.
Ik wil nl. deze dvd aanschaffen.

Is het mogelijk een korte mp3 te laten horen.

is inderdaad echoes van PF. Op die maken ze juist weinig gebruik van analoge synths. Rick Wright gebruikte een piano + hammonds, de rest gewone gitaren met effecten.

De lange nummers van Pink Floyd (boven de 10 min.) zijn: A saucerful of secrets (komt niet in aanmerking denk ik, hoewel het wel in dezelfde Live in Pompei-video zit; ik neem aan dat je die bedoelt?), Atom Heart Mother (duurt ruim 20 minuten en is een orkesttracks), Alan's Psychedalic Breakfast (een geintje waarbij ze iemands ontbijt hebben opgenomen en wat muziek spelen tussendoor), Echoes (ruim 20 minuten; niet echt veel analoge synths of maar wel veel instrumentaal; de tekst is maar kort), Shine on you crazy diamond part 1 & 2 (wel veel analoge synths, maar niet echt prominent; bekender om de zang en de gitaarsound en -solo's) en dat was het alweer.

Qua beschrijving lijk je eerder de instrumentals van The Dark Side Of The Moon te bedoelen, maar dat zijn allemaal kortere nummers (de instrumentals maximaal 5 minuten of zo). Bovendien: de enige écht bekende video van het oude Pink Floyd is Live In Pompei (pas verschenen op DVD), en daarbij wordt Echoes gespeeld. Dat nummer begint met een hoge pianotoon met wat effecten eroverheen (klinkt bijna als zo'n sonarblieb van een onderzeeër). Het is allemaal piano en orgel daar, maar met effecten er overheen is dat niet altijd even herkenbaar...

Het was inderdaad "Shine On You Crazy Diamond".
Oké het was niet volledig instrumentaal maar het was ook 15 jaar geleden.
Nu een dvdtje kopen en genieten.

Groeten en dank,
dvdyck

Origineel geplaatst door dvdyck1
Nu een dvdtje kopen en genieten.

Is daar een DVD van dan? Of bedoel je Pulse?

Die moet echt ontzettend gaaf zijn trouwens op DVD met goed geluid; die show was briljant (ik heb er stukken van gezien op video), de muziek staat als een huis en de setlist is best goed: heel The Dark Side Of The Moon! Alleen jammer van een stel van die nummers van The Division Bell. Maar die versie van High Hopes is echt ontzettend verschrikkelijk goed! :)

Van Pink Floyd zijn in Nederland de volgende dvd's te koop:

- Live at Pompeii - EUR 14.99
- Dark side of the moon - EUR 19.99
- The Wall - EUR 19.99

Prijzen zijn van Free Record Shop en die heeft ze normaal gesproken ook wel op voorraad. Die 'live @ pompeii' is echt een aanrader!

Gr, Phontaq

Origineel geplaatst door Cheimoon
Is daar een DVD van dan? Of bedoel je Pulse?

Die moet echt ontzettend gaaf zijn trouwens op DVD met goed geluid; die show was briljant (ik heb er stukken van gezien op video), de muziek staat als een huis en de setlist is best goed: heel The Dark Side Of The Moon! Alleen jammer van een stel van die nummers van The Division Bell. Maar die versie van High Hopes is echt ontzettend verschrikkelijk goed! :)

Pulse is nog niet op DVD

Origineel geplaatst door the red eye
'Overhead the albatross flies motionless across the sea,
and deep beneath the rolling waves in labyriths of choral caves...'
etc.

Verrek... Ineens realiseer ik me dat ik altijd stoned was toen ik naar dat album luisterde.

Die Pompei is echt gaaf vooral als ze in het begin op de vulkaan lopen tussen die gasdampwolken, die gongslag bij opgaande zon enz...
En dan optreden voor dood publiek in het amphiettheater. Niemand aanwezig behalve de band zelf, doodse stilte...

Nogal surrealistisch. en Live :)

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Die Pompei is echt gaaf vooral als ze in het begin op de vulkaan lopen tussen die gasdampwolken, die gongslag bij opgaande zon enz...
En dan optreden voor dood publiek in het amphiettheater. Niemand aanwezig behalve de band zelf, doodse stilte...

Nogal surrealistisch. en Live :)

stukkie pure magie op beeld en geluid gezet

Origineel geplaatst door dvdyck1
Ik denk wel dat het deze DVD is.

Pink Floyd

Zou kunnen, maar pas op: dit is geen Pink Floyd DVD, wat ebay ook zegt. Dit is de concertregistratie van de laatste tour van Roger Waters, de bassist van Pink Floyd tot 1981 die daarna solo gegaan is (okee, het ligt iets ingewikkelder, maar dat terzijde). Wat niet wegneemt dat hij vast ook wel een goede show weet neer te zetten met mensen die de sound van de rest van de band kunnen nadoen, net zoals Pink Floyd dat doet en iemand meeneemt die kan schreeuwen als Waters. En hier staat wel heel Shine on... op, terwijl op Pulse alleen deel 1 staat (inderdaad nog niet op DVD uit trouwens).

ja precies, maar echt supervet die Roger Waters show, ik heb em live gezien. trouwens heeft wel Snowy White bij zich die deed ook vaak met Floyd live mee.

Back