Vraag voor MPC gebruikers

Richard

ultravisitor
Sinds een paar weken werk ik met een MPC 2000XL en moet zeggen dat het mij erg goed bevalt.
Het werkt erg lekker en het wijst allemaal voor zich, maar nu ben ik op het punt beland dat ik het wil gaan opnemen en heb geen idee hoe je dat nu het beste kan doen.
In Cubase was het heel erg simpel maar.....

Neem je het track voor track in een programma zoals Cubase op?
Neem je alleen de loops op?
Gebruik je misschien een programma zoals Ableton Live?
Neem je de hele mix in een keer op?

Tja ik wil graag weten hoe de mensen die ook met een MPC werken dat doen en wat het beste en makkelijkst werkt.

Ja ik heb de site al eens bekeken, maar kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.

Is er dan niemand die even kan vermelden hoe hij dat doet:confused:

Als dit al eens besproken is op het Forum, is een linkje ook goed.

Ik neem alles altijd in 1 take op, stereo uit op m'n mixer naar de PC... Gebruik ik SoundForge voor, druk op record en vervolgens tracks muten / unmuten, knoppendraaien etc :) nadeel is wel dat als het lekker gaat en ik aan het einde toch iets vern*&k- het een tweede keer nooit hetzelfde zal zijn. Gebruik de song functie in de MPC nooit...

Tja dat heb ik dus ook gedaan, maar bij het afluisteren hoorde ik gekraak en getik.
Heel vreemd, want ik heb een goede geluidskaart en een snelle computer. Als ik de iedere track apart opneem heb ik er helemaal geen last van. :confused:

Ik maak eerst een song op de MPC60, vervolgens multitrack ik alle tracks in 1 of 2 keer naar Pro Tools LE (MIDI beat clock) en werk dan verder met de MPC (synced met pc) en plugins tesamen, heb maar 750k aan geheugen in de MPC..

Origineel geplaatst door Richard
Tja dat heb ik dus ook gedaan, maar bij het afluisteren hoorde ik gekraak en getik.
Heel vreemd, want ik heb een goede geluidskaart en een snelle computer. Als ik de iedere track apart opneem heb ik er helemaal geen last van. :confused:

Lijkt er haast op dat het dan aan de mix ligt... misschien zitten er wat frequencies met elkaar te ruzieën. Mix je de interne tracks op de MPC of heb je meerdere individuele outputs?

Origineel geplaatst door Transistor
Lijkt er haast op dat het dan aan de mix ligt... misschien zitten er wat frequencies met elkaar te ruzieën. Mix je de interne tracks op de MPC of heb je meerdere individuele outputs?

Dat zou best weleens kunnen. Ik heb maar een input op mijn geluidskaart, waar ik mijn mixer(via een aux uitgang) op aan heb gesloten.

Hallo iedereen,

Ik wel moeite met de mpc 2000xl en cubase, dus ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe dat werkt.
Ik laat de mpc vaak in een loop lopen en ga vervolgens muten en aan wat knopjes draaien. Ik wil dit via midi wegschrijven, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Omdat de mpc 4 banken (pgm) tegelijk kan afspelen, moet ik om de juiste klanken te kunnen horen in cubase 4 verschillende midi tracks hebben. Voor iedere track een eigen pgm.
Weet iemand hoe dit ingesteld moet worden? Volgens mij staat alles in mijn akai goed (denk ik). Ik zet hem op "M" multiple record en geef vervolgens bij track 1 bijv device 01 aan en track 2 device 02. Ik ben me pas sinds kort aan het verdiepen in midi.
Ik neem aan dat je om dit te doen, alleen je midi out van je sampler op je midi in van je computer hoeft aan te sluiten !?!? ik heb btw ook in cubase bij chnl en bank etc... zitten te kijken, maar wat ik ook doe..,,, het lukt niet.
Ook als ik de vst instruments afspeel, kan ik dit niet in mijn sampler opnemen, omdat hij maar 1 kanaal pakt.
Als ik mijn sampler combineer met mijn drum computer lukt het me wel om de verschillende klanken er uit te halen en in mijn sampler op te nemen.

wie o wie.....HELP :stupid en alvast bedankt

Back