audio interface [emu1820m?]

Fatar

Drum Pad?
Ik werk momenteel met een standaard geluidskaart in mijn pc en ik begin soms flink van dat ding te balen en wil graag de overstap naar iets "beters" maken.
Ik heb ff de zoekfunctie gebruikt om het 1 en ander op te zoeken, maar beland toch in het schrijven van deze thread.

Ik zou graag het volgende kunnen met een maximaal bestedings bedrag van 425€

requirements:

a Betere converters liefst natuurlijk zo hoog mogelijk
b Meedere outputs voor het versturen van groepen geluiden uit logic naar mijn analoge mengert [perc/sound/etc]

optional:

a Aansturen van softsynth's via de interface.
b Effecten die toepasbaar zijn over de groepen geluid die ik naar mijn tafeltje stuur.

config computer

Pentium 4 2,4Ghz 800Mhz, 512MB DDR400, SATA 80GB HD, brakke onboard geluidskaart en O.S. WinXP.

Nou heb ik ff op de site van thomann gekeken en zie daar de Emu 1820M Interface staan voor ongeveer dit bedrag. Enige jammerlijke deraan vind ik dat ik dan nog geen controle heb over softsynth's, maar goed dat kan ik later ook wel met een master keyboardje.

Ik ben behoorlijk een leek op het gebied van goede recording en vraag me af of jullie me hier nou wat over kunnen leren. Nogmaals het belangrijkste zijn de converters en de outputs. Het hele verhaal omtrend 24bit en 96 tot 192Khz zegt me weinig, behalve het feit dat je daardoor meer headroom hebt.
Graag zou ik advies willen over wat nou dus verstandig is.

167358.jpg

Laatst gewijzigd:
164089.jpg

Of zoiets als dit. Wat ik dan niet helemaal snap is dan gaat naar mijn simpele idee het geluid via USB, naar dit bakje op 1 van de kanaaltjes.. prrt wordt nu alweer vaag hiervan. daarna stuur ik de bende uit over de output en laat het weer terugkomen, omdat ik de eq op me mengert wil.. pfff ofzo.. maar kan ik dan ook de software synth's nog aansturen.. eigenlijk snap ik er dus maar weer weinig van zoals je kan lezen..lol...gaarne veeeeeeeel uitleg..en vergeet niet bovenstaande te lezen aub ;)

Helaas heb ik geen antwoorden voor je Fatar, maar ben net als jij erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de UR-80. Het zou fijn zijn als iemand hier 'idiot proof' zou kunnen uitleggen wat je met dit soort apparatuur kunt doen (hoe het werkt). We wachten af.

:halleluja

kzie dat we der spraakzaam van worden.. ik heb dankzij heer trash het volgende ontdekt..
BCA2000_big.jpg

kosten 310€ ongeveer. ik ben benieuwd naar wat mensen hier allemaal op hebben te zeggen. de andere twee varianten zijn aardig besproken, maar deze nog niet. ik werk zelf momenteel met een soundmax onboard tering kaart en naar mijn mening is dit een 30 stappen vooruit. incl alle van de door mij genoemde aspecten bovenaan. op de behringer site vertellen ze dat ie het 2e kwartaal van dit jaar uitkomt. nou dat is het nu bijna en ik zou graag weten wanneer psies.. op thomann en op feedback zie ik hem nog niet..

kan bijna niet wachten=(

Die EMU vinnik rete interessant. Maar precies zoals je zegt niet iets wat binnen jouw eisenpakket valt. Zowieso zijn USB geluidskaarten met of zonder controller functies al duur zat.

Misschien dat je anders naar een losse USB kaart en losse midi controller kan kijken?

Back