Re: Welk work station is het beste??
Origineel geplaatst door phochos
Ik wil in ieder geval de nodige geluiden, een zestiensporen recorder erin
Als je MIDI-sporen bedoeld, dan is er niet echt een probleem want alle huidige workstations hebben dat standaard aan boord. Audio sporen daarentegen ...
Welke is de beste voor jou? Geen flauw idee, echt. Je kan misschien best eens rondneuzen op de forums van dergelijke workstations zodat je kan zien tegen welke problemen/moeilijkheden je kan aanlopen. Vaak (heeeeel vaak) vind je daar ook de standaard threads zoals "Motif vs Fantom vs Triton vs ...". Je moet dus zeker eens een bezoekje brengen aan:
www.irishacts.com (korg related synthforum)
www.karma-lab.com (Korg Karma)
www.motifator.com (Yamaha Motif en Motif ES)
www.tritonhaven.com (Korg Triton related forum)
... (ja, ff googlen doet wonderen, ik ken ze niet allemaal uit m'n hoofd)
Download ook de handleidingen van bv. Yamaha Motif (ES) en Korg Triton/Karma, altijd interessant om eens in te kijken.
Nieuw kost een beetje workstation al gauw een hoop geld maar tweedehands kan je tegenwoordig interessante koopjes doen. Trouwens, sommige 'oldies' ,zoals een Korg Trinity, Yamaha EX, Roland XP, zijn ook niet oninteressant hoor.
En natuurlijk, een bezoekje aan je favoriete muziekwinkel om ze eens uit te proberen.
Enfin, welke je ook zal kiezen. Bedenk wel dat je een redelijke leertijd zal moeten doorstaan want een workstation is sowieso 'complexer'. Dat merk je aan de omvangrijke handleiding(en).
Ik wens je alvast veel leesgenot voor de komende dagen (weken).