Alexandre Redwood
Back in town
Origineel geplaatst door quifster
ik zelf heb ook een karma, waanzinnig mooi, zeker met die ge's, het is gewoon mogelijk om 1 noot minuten lang continu anders te laten klinken door hem alleen maar ingedrukt te houden en daar random ge's op los te laten.
De drum sectie klinkt vol en erg goed. Verder kun je hem ook gewoon als gm workstation gebruiken, dus meespelen met midifiles is geen enkel probleem.
is het dan allemaal alleen maar geweldig zo'n karma? Nee dus, hier mijn kritiek punten:
- de hardware sequencer is niet geweldig en kan maar 1 song per keer in zijn geheugen hebben (dus een floppy met je andere songs moet altijd in je karma zitten).
- editten van de patterns in de hardware sequencer is lastig
- die karma is zo tering complex dat je maanden bezig bent om alles een beetje onder controle te krijgen
- Eigen GE's maken is niet mogelijk. Hier heb je een extern pakket voor nodig wat aanvullend gekocht moet worden.
Aan de andere kant klinkt die karma zo goed, en heeft dermate veel mogelijkheden dat het waarschijnlijk zo is dat als je hem hoort dat je hem direct wil kopen, ik ken geen workstation die zo goed klinkt (wat met name door de GE's veroorzaakt wordt). De fx sectie is geweldig. de sounds zijn erg vol. De drumsets klinken goed tot zeer goed. Via de knoppen heb je realtime control op alles wat er in de karma gebeurt. En alle GE's kun je ook nog eens naar je andere synths sturen. Ik stuur bijvoorbeeld vst's aan met mijn karma waarbij ik van alles laat gebeuren op cutoff controls, arpeggiator patters en panning. Deze kan ik dan allemaal realtime sturen.
Mocht je geinteresseerd zijn, hier een song die ik hier al eerder gepost heb waarin een aantal sounds uit de karma komen (o.a. de gitaar)
Pascal & Robinez - Mysterious Feeling
sequencer van de karma vind ik i.d.d. niet echt super ofzo. maar hij is er wel... maar ik begrijp het nut niet zo van al die sequencers op synth's, het is best handig, maar om er een complete song op uit te werken :S
pc met cubase of logic of wat je ook wilt is toch het beste.
complex vind ik hem niet.... uitgebreid... het is namelijk niet moeilijk, maar eerder zo uitgebreid dat je gauw ff iets kwijt bent.
het karma mw pakket kost iets van 140 euro, met het geld dat je uitspaard met een karma tegenover bijv. motif of triton kan dit nog uit. heb zelf karma mw nog niet. ga het wel bestellen.
en klank... de karma klinkt gewoon magisch minimaal net zo goed als triton/motif/k26**/fantom
(leuke trackie trouwens)

.