distortion module?

t-con

chaoss designer
hey synthers,

bestaat er zoiets als een distortion module? ik wil namelijk mijn kicks uit mijn rm1x een beetje opbeuren.
of moet ik dan an zo`n gitaar pedaal denken?
:confused:

Er zijn van die virtuele amps zoals de V-Amp

Daar zitten ook veel distortion emulaties bij.

ik had ook iets gezien van behringer een klein buizenversterkertje ofzo voor 59euro is dat ook bruikbaar?
en wat kost zo`n v-amp??

Origineel geplaatst door t-con
ik had ook iets gezien van behringer een klein buizenversterkertje ofzo voor 59euro is dat ook bruikbaar?
en wat kost zo`n v-amp??

bass v-amp : 159 euro....rack-versie 239 euro...

andere aanraders : Sherman Filterbank....
fx met distortions erin : Ensoniq DP/2 of DP/4 en verschillende Boss fx....en als je geld teveel hebt : TC Fireworx...

nog een tip : er zijn verschillende goedkopere analoge synthjes met input,ook erg leuk...( bijv. Syntrack,MS-404,Teebee )...

Re: distortion module?

hey synthers,

bestaat er zoiets als een distortion module? ik wil namelijk mijn kicks uit mijn rm1x een beetje opbeuren.
of moet ik dan an zo`n gitaar pedaal denken?
:confused:

de rm1x heeft een stereo output...dus als je daar een distortion achter hangt zijn niet alleen je kicks, maar gelijk de hele mix overstuurt.......ik vind dat er best wel een bruikbare distortion effect in de rm1x zelf zit, gebruik die eens op je kicks

Origineel geplaatst door dione
bass v-amp : 159 euro....rack-versie 239 euro...

andere aanraders : Sherman Filterbank....
fx met distortions erin : Ensoniq DP/2 of DP/4 en verschillende Boss fx....en als je geld teveel hebt : TC Fireworx...

nog een tip : er zijn verschillende goedkopere analoge synthjes met input,ook erg leuk...( bijv. Syntrack,MS-404,Teebee )...

thnx dione!!

zal eens wat gaan rond neuzen!
buhg....... sherman filterbank is net ff wat te duur.... jammer genoeg:{

hopelijk zal de distortion snel om mijn oren heen knallen!!

Re: Re: distortion module?

Re: Re: distortion module?

Origineel geplaatst door olafmol
de rm1x heeft een stereo output...dus als je daar een distortion achter hangt zijn niet alleen je kicks, maar gelijk de hele mix overstuurt.......ik vind dat er best wel een bruikbare distortion effect in de rm1x zelf zit, gebruik die eens op je kicks

Als ik mijn distortion effect gebruik van mijn rm1x vind ik dat het totaal zo zacht klinkt het mag allemaal wel wat harder een scheurender ik heb ook de overdrive al geprobeerd maar is ook te soft het moet harder het moet er uit knallen!!

Re: Re: Re: distortion module?

Re: Re: Re: distortion module?

Als ik mijn distortion effect gebruik van mijn rm1x vind ik dat het totaal zo zacht klinkt het mag allemaal wel wat harder een scheurender ik heb ook de overdrive al geprobeerd maar is ook te soft het moet harder het moet er uit knallen!!

je kan de distortion bv ook als send ipv insert effect gebruiken als ik me niet vergis..draai er gewoon een beetje distortion bij in..speel wat met de parameters en opties van dat effect....en als je de kick harder wilt tov van de rest: zet de rest van de mix zachter....zo simpel ;)

andere tip gebruik de amp sim en zet hem op tube met een beetje kloten qua instellingen kom je als je ook nog wat speelt met het filter al een heel eind!
pedaaltje oid er achter hangen zou ik niet doen ten zij je met panning alles op uitzondering van je kick (of waar je het dan ook voor wil gebruiken) na op een kanaal zet. (net zoals olaf al zei)
tenzij je noise maakt of zo...
of je moet een andere oplossing vinden in de vorm van een extern synth, drumbakkie
(zo heb ik er een electribeje bij gekocht)

ik hoor eigenlijk niemand over die mic tube amp van behringer van 59euri`s heeft iemand die al gehoord en zou het iets zijn wat ik zoek?

ik hoor eigenlijk niemand over die mic tube amp van behringer van 59euri`s heeft iemand die al gehoord en zou het iets zijn wat ik zoek?

nee, want: lees hierboven....ik bedoel te zeggen: een distortion module heeft geen zin omdat de RM1x geen individuele outputs heeft waar je alleen de kick naar toe kan sturen

als ik het dus goed begrijp als ik alleen mijn kicks uit mijn rm1x zou halen en de rest uit iets anders dan zou het eventueel wel kunnen.
dus ik zou het beste voor een peebee kunnen kiezen ofzoiets dergelijks?

maar dan zou ik het wel anders om doen want das natuurlijk wel een beetje zonde van al die geluiden die je niet gebruikt!

btw ik las laatst hier iets over die nieuwe dist. module van alesis voor best wel weinig....
uit die serie hoe heet die nou ook al weer? zat ook de bitrman bij een flanger enz.
is in duitsland vrij goedkoop verkrijgbaar!

Origineel geplaatst door chielos
maar dan zou ik het wel anders om doen want das natuurlijk wel een beetje zonde van al die geluiden die je niet gebruikt!

ja begrijp ik maar het was maar een voorbeeldje je kunt iets anders ook zien als namelijk een rs7000 waarvoor ik aan het sparen ben.
:D

maar een distortion apparaat van alesis?? heb je een link ofzo?

moet je even de zoekfunctie gebruiken.
de serie heete geloof ik modfx
en eentje uit die serie heete bitrman.
(van alesis)

hey man bedankt eens kijken of ze die hier in nederland ook leveren.

de Bitrman is geen distortion hoor....tis een soort bitreducer met chorus/flanger achtige fx....

Back