welke monitoren?

BIj het uitkomen van de Hedd type 07, was dit het neusje vd zalm, nu lees ik her en der berichten van Hiss in het hoog en ruis in deze monitors?
Dat is mij totaal onbekend, juist de Hedd 05 en 07 staan er om bekend dit niet te hebben, Adam en Eve's hebben hier wel last van omdat ze een ouder ontwerp tweeters hebben.

Hoe beter je rt60 is (demping) hoe groter je speakers kunnen. Klap zacht in je handen. Je hoort reverb 4 inch , je klapt in je handen normaal je hoort reverb 5 inch je klapt keihard in je handen, je hoort net een beetje reverb 6inch , je steekt een strijker af je hoort geen reverb, dan kan je 12” in zetten.

Ik denk dat als ik een strijker op mijn zolder afsteek dat ik dan geen reverb meer hoor, dus dan ga ik voor 12 inch.

Dat is mij totaal onbekend, juist de Hedd 05 en 07 staan er om bekend dit niet te hebben, Adam en Eve's hebben hier wel last van omdat ze een ouder ontwerp tweeters hebben.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar lees het ook maar op internet San-Pierre:
Misschien ook helemaal niet waar, maar best veel over te vinden: https://gearspace.com/board/so-much...uestion-hedd-users-type-07-tweeter-noise.html
Maar zo heb ik genoemd probleem ook helemaal niet met mijn Adam Ax7's...Ik bedoel maar, een hoop marketing en elkaar napraten, Elk merk is er alles aan gelegen een eigen product aan de man te brengen en
een concurrent in diskrediet helpt daarbij natuurlijk ook.
Persoonlijk had ik in ieder geval liever een setje Hedd's, maar ik red het nog wel even met de Adams ;)

Laatst gewijzigd:
Koop de ARC STUDIO van IK Multimedia en al je zorgen zijn voorbij 😉

Cheers,
Exo. :mega:
Ik lees dat dit prima werkt voor onbehandelde Studio's maar weer minder brengt- of zelfs negatief uit kan vallen voor well-treated rooms, en het laatste heb ik.
Dank je voor de tip, maar ik twijfel nog even wat verder

Koop de ARC STUDIO van IK Multimedia en al je zorgen zijn voorbij 😉

Cheers,
Exo. :mega: