welke monitoren?

BIj het uitkomen van de Hedd type 07, was dit het neusje vd zalm, nu lees ik her en der berichten van Hiss in het hoog en ruis in deze monitors?
Dat is mij totaal onbekend, juist de Hedd 05 en 07 staan er om bekend dit niet te hebben, Adam en Eve's hebben hier wel last van omdat ze een ouder ontwerp tweeters hebben.

Hoe beter je rt60 is (demping) hoe groter je speakers kunnen. Klap zacht in je handen. Je hoort reverb 4 inch , je klapt in je handen normaal je hoort reverb 5 inch je klapt keihard in je handen, je hoort net een beetje reverb 6inch , je steekt een strijker af je hoort geen reverb, dan kan je 12” in zetten.

Ik denk dat als ik een strijker op mijn zolder afsteek dat ik dan geen reverb meer hoor, dus dan ga ik voor 12 inch.

Dat is mij totaal onbekend, juist de Hedd 05 en 07 staan er om bekend dit niet te hebben, Adam en Eve's hebben hier wel last van omdat ze een ouder ontwerp tweeters hebben.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar lees het ook maar op internet San-Pierre:
Misschien ook helemaal niet waar, maar best veel over te vinden: https://gearspace.com/board/so-much...uestion-hedd-users-type-07-tweeter-noise.html
Maar zo heb ik genoemd probleem ook helemaal niet met mijn Adam Ax7's...Ik bedoel maar, een hoop marketing en elkaar napraten, Elk merk is er alles aan gelegen een eigen product aan de man te brengen en
een concurrent in diskrediet helpt daarbij natuurlijk ook.
Persoonlijk had ik in ieder geval liever een setje Hedd's, maar ik red het nog wel even met de Adams ;)

Laatst gewijzigd:
Koop de ARC STUDIO van IK Multimedia en al je zorgen zijn voorbij 😉

Cheers,
Exo. :mega:
Ik lees dat dit prima werkt voor onbehandelde Studio's maar weer minder brengt- of zelfs negatief uit kan vallen voor well-treated rooms, en het laatste heb ik.
Dank je voor de tip, maar ik twijfel nog even wat verder

Koop de ARC STUDIO van IK Multimedia en al je zorgen zijn voorbij 😉

Cheers,
Exo. :mega:
Nou, ik heb hem gekocht, de Arc studio van IK, maar ik ben bang alleen maar meer problemen te krijgen;)
Na calibreren krijg ik een mooi verbeterde curve te zien, maar als ik het goed begrijp- is het de bedoeling daarna 'mijn type monitor' uit een lijstje te kiezen? Daarna krijg ik een veel minder mooie curve te zien waaruit het laag is verdwenen? Ook hoorbaar heb ik veel minder laag dan zonder de Arc Studio. Mijn master producties hadden al te veel laag, en nu ik het er ook nog eens uitgefilterd gaat worden is het toch logisch dat ik er nóg meer in ga draaien? Snap er niks van, ik zal wel iets fout doen? Uitleg op internet gaat veel over Arc versie 4, maar ik heb de laatste update gebruikt en dat heet weer Arc + , dus weer net even anders. Nog een raar ding ( voor mij dan ) na calibratie blijkt mijn linker kanaal op -10db te staan en het rechter op +10. Links is dus bijna niet hoorbaar? wat kan hier de oorzaak van zijn?
En alsof dat nog niet genoeg is, heb ik- enkel op het linker kanaal een "delay van 2.9" vermeldt staan. Geen idee wat dat is.

Het is inmiddels anders.... mijn fout weer;)
Nu ik de juiste microfoonposities heb uitgemeten en op de vloer genoteerd blijkt de uitkomt totaal anders.
Genoemde problemen zijn hiermee helemaal verdwenen én zoals verwacht wordt nu ipv niet genoeg- te veel laag aangegeven waarmee mijn volgende master sessies beter zouden moeten zijn.
Ben er nu blij mee! Wel was een wat hoger calibratie-volume nodig dan ik had verwacht omdat de failures maar bleven komen. Zet het volume zoals je mastered geven ze aan, dat ging niet lukken.
( ik moet toch nog wat te zeiken hebben ;) Thanx Exo !
Hierbij te koop aangeboden : een Adam Sub 8 in nieuwstaat ;)

Ik heb ook zo'n ARC4 Studio gekocht, gaaf he. Ik krijg trouwens wel heel snel een piep in mijn oor van die HEDD speakers, ik hoop dat die ARC dat een beetje helpt op te lossen.

At Dorrus, zijn je lijnen nu 10 dB of 5 dB verschil? Of 1 dB

Dus je hebt een verschil van +2 en -2 over het hele frequentie spectrum. Cool!

Attachments

• IMG_7452.jpeg
    IMG_7452.jpeg
    38,3 KB · Bekeken: 27
Ben er blij mee, Het laag is nu ook veel beter hoorbaar en dat zonder de sub 8 die ik voorheen soms gebruikte.
Met genoemde sub was het niet makkelijk alles een beetje strak te houden ( kleine, maar wel goed behandelde ruimte ) Speakers zijn Adam A7x.
Ik ga ervan uit, dat ik nu beter vooruit kan enkel met de a7x monitors zónder de sub, dan voorheen mét.
Resultaat is echt boven verwachting, maar ben best wel een tijd bezig geweest met het kalibreren / uitmeten. Hoe dan ook, het loonde de moeite

Back