Ik ben een setje Neumann KH120 II incl Ma-1 aan het overwegen maar kom er niet uit.
Mijn home studio is goed behandeld en meet 3,5 bij 4 meter. Ik heb zojuist een setje KRK's weggedaan en heb momenteel nog een set Hs5 van Yamaha
én de Adam A7x incl Sub8. Mijn muziek is voornamelijk singer singwriter en Blues gericht, geen heavy bass stuff zeg maar.
Ik neem zonder meer aan dat de kennis de afgelopen jaren is toegenomen, met name op DSP gebied, maar heb toch de indruk dat veel, begrijpelijk marktgericht is.
Monitors zoals de Adam a7 kwamen erg goed uit de test, maar bleken na het uitkomen van de A7X versie "helemaal niet zo goed" De A7X die moest je hebben, in 2020 of zo nog als een van de beste uit de bus gekomen toch? Totdat de A7V uitkwam. Hetzelfde verhaal voor de Neumann KH120 A, de Nieuwere versie ( KH120 II ) blijkt een stuk beter aks je de tests moet geloven.
BIj het uitkomen van de Hedd type 07, was dit het neusje vd zalm, nu lees ik her en der berichten van Hiss in het hoog en ruis in deze monitors? Ook bij de Neumann KH120II, deze zou in goed behandelde kamers te veel laag-midden hebben, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe meer reviews ik lees, hoe onzekerder ik word wat nou verstandig is?
Kijk, laat het waar zijn, dat de laatste - nieuwere versie monitors echt beter zijn, tien jaar geleden kwam er toch ook goede muziek uit nietwaar? En om nou te zeggen dat ik verbetering heb gehoord de laatste jaren...Ik zie ook wel op tegen het kalibreren van de Neumann's. Lijkt een hoop bij te komen kijken. Misschien toch maar houden bij wat ik nu heb, Of mixen/masteren met een goede koptelefoon zoals de Neumann NDH30? Dan hoeft er niet gekalibreerd te worden en doet de ruimte vd studio er niet toe ?