Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik ga binnenkort bij Tonika langs in Groningen voor luisteren + advies, misschien dat jullie nog tips hebben hiervoor?
)
?Origineel geplaatst door mischa
tonika heeft niet zoveel keuze .. Gezien het budget een setje of 2
hehe....Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
-Van tevoren een afspraak maken
-Nette pantalon met dito overhemd aantrekken (hebben de werknemers daar ook aan)
-CD met eigen nummers mee
-Zorgen dat de afspraak op een rustig moment in de winkel is (blazen)
-Vantevoren bedenken of je van oploskoffie houdt of in dat geval toch meer van thee houdt
Of bedoelde je andere tips?
Origineel geplaatst door apollo
Ik sta momenteel ook op het punt nieuwe monitors aan te schaffen. Mischa heeft me al wat raad gegeven om de acoustiek in m'n studio te verbeteren. En nu wil ik dus ook betere monitors.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen dynaudio BM6A's of genelec 1030APM's. Ik lees veel goede verhalen over de dynaudio's en minder goede over de genelec's. Daarom ben ik ook meer geneigd de dynaudio's te kopen. Ze zelf beluisteren is geen optie aangezien ze deze monitors niet hebben in de zaken waar ik over de vloer kom. Ik ga ze dan ook bestellen bij thomann.
Iemand advies?

Top klasse en te meten met de goeie oude bekende merken 
Origineel geplaatst door maar
goede prijs/kwaliteit? Samson Rubicon 5a of 6a, vanaf 400,- per paar, powered. De ribbon tweeters geven een ongekend mooie en exacte hoogweergave en ruimte voor deze prijklasse. Voor genoeg laag moet je de 6a hebben (dance, r&b, metal) voor gewone pop/rock of klassiek/jazz zijn de 5a's beter in balans.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Verder is er in deze prijsklasse niet super veel keuze. De tannoy reveal zouden kunnen, maar tannoy ben ik nooit weg van geweest. Phonic wordt ook nix denk ik, en alleen de Samsom reveal zouden nog kunnen. Of toch misschien maar voor HIFI speakers gaan kijken?

Origineel geplaatst door mischa
tonika heeft niet zoveel keuze .. Gezien het budget een setje of 2

Origineel geplaatst door speedo
Wat moet ik kopen:
- Ik maak een beetje pop, rock en trance/house
- Maximaal 400 euro, zeker niet meer, minder is mooi meegenomen
- goede kwaliteit
Moet ik passieve kopen of actieve?
Een plaatselijke muziekwinkel wilde mij voor 300 euro een paar 60 watt actieve (met amplifier voor hoog en laag) studiomonitoren verkopen, maar ik weet het niet...
Mijn kamer is niet heel klein, maar ook niet super groot. De buren moeten er niet TE veel last van gaan krijgen![]()