welke monitoren?

Pioneer S-DJ08 zou ik overwegen, is een zeer goed alternatief voor een krk. Momenteel ook in mn eigen bezit, vrienden hebben krks staan of behringers maar zou deze niet willen ruilen. *D
De 08's staan bij mij in de huiskamer, fantastische speakers voor het geld!

Onzin, Behringer levert prima spullen voor de prijs.

euh.... voor weinig geld kan je natuurlijk geen grote wonderen verwachten....
Er bestaat altijd beter maar als die toestellen voor dit geld het werk doen zoals het hoort en zoals hun specs voorzien, zie ik er geen graten in.
Niet dat ik sta te springen om Beringher te kopen... maar dat is ieder z'n keuze natuurlijk ;)

Cheers,
Exo. :mega:

Tja. Ik heb 2 mixdesks gehad (eurogebeuren) en beide zijn eerlijk waar compleet opgegaan. De ene, daar gingen *alle* kanalen in verloop van tijd ruisen/lekken enz.. De andere desk, daar ging de voeding in rook op. Ook hier en daar gewoon dode channels gehad..

Dus.. ik weet niet hoor.. Ik heb nu een A&H ZedR16 en die is al wat jaren oud, en nog noppes problemen. Zegt dit wat?

:D

Beringer maakt van alles low-budget kopies, dat weet je op voorhand. Moet je ook niet gaan klagen als het niet zo degelijk blijkt als het echte spul. Prijs/kwaliteit he.

Ooit een mixertje van gehad, werkt wel, maar degelijk zou ik het niet noemen.
Ik zou er niet aan beginnen als ik u was.

Ze hebben maar een paar originele producten, de BRC en BCF controllers...

Behringer produkten zijn leuke spullen voor erbij. Maar als het op serieus produceren aankomt zal er geen enkel Behringer produkt aanwezig zijn als ik aan het produceren ben.

Mackie levert goede spullen voor hun prijs. Het is altijd een duurkoop als je Behringer spullen aanschaft.

Ik gebruik die kleine behringer mixertjes als wegwerpmixers voor mn DJsets. voor 6 tientjes kan je niet veel verwachten. Als het een jaar meegaat vind ik het prima waar voor het geld.
Ik heb ook 2 stuks ADA8000... prima dingen, preamps gebruik ik niet. Is alleen voor de ouptuts en ben ik zeer tevreden over.
BCF ook prima, ik heb ook zon cheapo headphone amp. Prima ding voor het geld.
Oftewel prima prijs/kwaliteit verhouding.

Ik gebruik die kleine behringer mixertjes als wegwerpmixers voor mn DJsets. voor 6 tientjes kan je niet veel verwachten. Als het een jaar meegaat vind ik het prima waar voor het geld.

Dan kan je voor dat geld beter iets degelijk kopen die +15 jaar meegaat.

wegwerpmaatschappij :r

Laatst voor een prikkie een setje Behringer Truth 2031A Monitoren op de kop getikt, als 2e setje naast Alesis M1 Active MK2.

Vind ze toch best goed klinken, zeker voor dat geld. Wel ietwat aan de schellige kant in t hoog/mid.

Uiteraard verre van topspul. Toch zijn er redelijk goede recensies van deze speakers te vinden.

Probeer eens een v-verb. Echt lekker klinkende reverb bak. Verkies hem boven de lexicon mpx550

Dan kan je voor dat geld beter iets degelijk kopen die +15 jaar meegaat.

wegwerpmaatschappij :r

Nee niet echt... zijn qua formaat erg handig en bestaan niet in andere kwaliteit.
Ik reis regelmatig met het vliegtuig en dan wil ik alles in 1 koffer hebben die meekan als handbagage.
Voor in de studio heb ik wel iets degelijks, maar is qua geluid ook een stuk beter.

zou liever een setje 2dehands spirits absolute2 kopen ( 75-100 euro) dan alle behringer of alesis m1 spul.
de bas klinkt helemaal niet lekker.
( dan liever wat mnder maar wel betrouwbaarder )

natuurlijk is er altijd wel iemand bereid iets positiefs te zeggen, ligt er ook aan , of hij/zij betaald wordt daarvoor en waartegen je het afzet.
als je x1000 euro wilt uitgeven aan synth's computers software etc , is een redelijk bedrag reserveren voor afluistering ( boxen/ versterker, koptelefoon, geluidskaart ) een goed idee. heb je jaren lol van en brengen het hele niveau van je thuisstudio omhoog.

Alesis M1 speakertjes zijn best goed hoor Sunny, kom ze regelmatig tegen in allerlei setups. Vind de bas idd ook wat magertjes, maar met een subje erbij komt de boel goed tot leven.

Ze klinken zeker beter dan de 2031A's van Behringer.

Soms is het ook best handig om een setje "kutspeakers" te hebben, want ook daar moet je mix goed op klinken he :).

vind de bas te modderig
de absolute2 zijn echt beter , vind ik

zijn oude speakers, net als de m1, zelfde periode, zelfde orginele prijskategorie.
heb toen getwijfeld tussen ns10's ( die eigenlijk niet echt goed klinken, wat vermoeiend zijn bij lang luisteren en wat weinig vermogen aankunnen, maar best verder fijne speakers hor, alles persoonlijk natuurlijk ) en ook de m1's geprobeerd. de sp2's zijn mijns inziens betrouwbaarderin klank , niet zo'n opgepept laag als de m1's.
heb ze nu al erg lang en gebruik ze nog geregeld ( naast de bm15p's )
zie ze geregeld voorbijkomen 2de hands voor eerder genoemde bedragen
voor echte basbeoordeling heb je grotere speakers en duurdere nodig, bij de sp2's is het wel te horen maar geen dreunende ( wollige ) beats, dan staat het te hard in de mix, zo simpel

ook de evans heeft aardige speakers gemaakt die zeker in het rijtje budget/ maar toch goed thuishoren.
krk is oke, maar de sound moet je bevallen
als er meer geld is zou ik de orginele dynaudio bm6's proberen te vinden
vond dit nog:

Attachments

• spirit absolute2.pdf
    29,9 KB · Bekeken: 149
Laatst gewijzigd:
Tja. Ik heb 2 mixdesks gehad (eurogebeuren) en beide zijn eerlijk waar compleet opgegaan. De ene, daar gingen *alle* kanalen in verloop van tijd ruisen/lekken enz.. De andere desk, daar ging de voeding in rook op. Ook hier en daar gewoon dode channels gehad..

Dus.. ik weet niet hoor.. Ik heb nu een A&H ZedR16 en die is al wat jaren oud, en nog noppes problemen. Zegt dit wat?

:D

Omgekeerd heb ik mijn Behringers Truths jarenlang rondgesleept naar kraakfeestjes en nachtenlang in het rood geduwt, tot je d'r een eitje op kon koken. Ze zijn al een tijdje naar een kennis, maar inmiddels zo'n tien jaar oud. Wat kleine reparties (losse jacks), en ze draaien nog steeds als een tierelier. Mijn eerste mixer was de MX-2642 (dikke overdrive!), ook jarenlang gebruikt en uitgeleend, zonder pijn. Tooltjes als koptelefoon mixertje, 4 channel mixertje, draadmeter: alles is al jaren in gebruik, zonder pijn.

Ik zeg niet dat er kwa geluidskwaliteit niet veel betere opties zijn - dat is evident. Maar dat Behringer een onverslagen prijs/kwaliteit verhouding biedt is gewoon niet te ontkennen en het snobbisme van sommigen irriteert me soms heel erg. Er zijn vette platen gemaakt, met Behringer monitors, mixers en wat niet, en nog wel minder duur/goed spul.

But 'nuff said. :slotje:

Ik ben en blijf heel tevreden met mijn Tannoy Reveal setje. Klonk veel beter dan KRK's en andere monitoren in de range 300-500 (ben ze zelf wezen testen).

paul

Back