welke monitoren?

@Mischa:

Zoiets dacht ik al. De wet van de verminderde meeropbrengst of iets dergelijks. Nou ja - als ik ooit in de markt ben voor 'n setje serieuze midfields/mains dan weet ik je te vinden. Maar uit interesse: wat is de lichtste/goedkoopste monitor die je bouwt?

Origineel geplaatst door lo-fi
Goed punt. Ik heb inderdaad nog nooit 'n kwaad woord gehoord over PMC. Maar waar zijn die dingen te koop? De Duitse prijsvechters hebben ze iig niet in huis...

www.emi-online.nl

maar je hebt gelijk, PMC is niet makkelijk te verkrijgen in Nederland?!

Origineel geplaatst door Cisco
PMC TB2S-+! in combinatie met Bryston Powerpac 60 of 120!!!
Da's de ultimieme combinatie! :P
Heb Dynaudio, Genelec en Krk gehad?! (Waarvan Genelec zeker goed zijn?!)
Maar... Dit setje PMC Tb2-S+ in combinatie met Bryston Powerpac 120?! Fenomenaal!!!!!!!! :{
Tering, wat is dat een uitgesproken klapper!!! Dit verslaat gewoon alles!!! :{

1 raad...?! kopen, kopen, kopen!!! :{

Neem van mij aan?! Doen!!!

:D

Dit is inderdaad een top setje, ik heb TB1's de voorloopers van de 2
en die zijn al fenomenaal, vooral met de Bryston B3 sst erachter :-)
Volgende stap word de PMC LB1.

Ik heb die gehoord en was direct verliefd, maar die systemen van Micha zien er ook heel goed uit.
Zijn ze tebeluisteren??

mpc maakt gebruik van transmisie lijn .. een gevouwen hoorn . Hierdoor kun je lagere freq op korte luisterafstanden beter horen . Nadeel is group delay en minder strak dan een gesloten c.q bassreflec systeem .

zijn gewoon erg leuke speakers .

ALs je de scan speak reference kent moet je ook eens luisteren naar 1 van hun transmisie lijn speakers . Dan weet je direct wat het verschil in het laag is .

Quested heeft goeie monitoren maar dan moet je wel de duurdere hebben en niet hun instap modellen

Quested mains gaan verder dan een scan speak set kwa totaal beeld omdat de reference nu 1 maal 3 a 4 keer minder membraam oppervlakte heeft en dit zul je in een wat grotere ruimte met e nodige isolatie direct herkennen .

Kwa meetwaarden zal een reference meer reference zijn dan een set mpc maar hij gaat zeker strakker door in het laag maar minder correct .

Alle soorten en vormen hebben voor en nadelen . Vraag je eerst af wat je nu eigelijk wil zo correct mogelijk ( maar dan moet je ook zo correct mogelijk plaatsen ) Of wil je weten hoe het gemiddeld klingt in een gemiddelde ruimte .

je heb meerdere soorten referenties . b.v. gemiddelde speaker en de zo dood mogelijke ruimte optimaal geplaatst en afgesteld. Het laatste gaat je erg helpen om direct de juiste keuzes te maken tijdens het mixen . Het 1e is een goedkopere manier van werken die als je de monitors goed kent soortgelijke rezultaten zulen geven . Maar in de praktijk is het erg moeilijk om het gebrek van een monitor te onthouden en hier rekening mee houden tijdens het opbouwen van een track .

Nears klinken in mijn wereld als overdreven weergevers . Er zijn ook goeie maar die zijn erg duur en hebben niet de druk in het laag wat zo ongeloofelijk pretig is om op een laag niveau lekker te kunnen werken zonder vraagtekens .

Blijft moeilijk verhaal eigelijk. Wie heeft de luxe om meerdere monitors a b te vergelijken in je eige studio ? het winkel luister werk is totaal onbetrouwbaar .alle nears met bassreflex aan de achterkant zullen op het gehoor dieper gaan . Nears met bassreflec aan de voorkant zullen strakker klinken .

alles is 1 grote gok

vanmiddag nog in studio boel zitten af te regelen .. 1 bier krat kan voor een dip in het laag zorgen 3 cm verschuiven van speakers kan wel 10 db schelen met bepaalde freq in de sweetspot . Zelf 1 cm je hoofd verplaatsen kan een vlakker rezultaat geven door dingen als phaze verschuiving en blending problemen.

Niet voor niks zijn de grote studioos a symetries en is er aan elk detail een hoop aandacht gegeven om een zo groot mogelijk correct gebied te geven . Heb je hier geen zin tijd of plaats voor moet je niet 20 000 euro plus uitgeven voor een top systeem maar gewoon met nearfields blijven gokken

a symetries kwa hoek van wanden maar links rechts wel weer symetries . zoveel mogelijk indirecte golven afbuigen buiten het sweat spot gebied

emes .. eve gekeken en weet bijna zeker dat er een refelator woover word gebruikt .. scan speak dus . Dezelfde als in de reference monitor . De x-over op 1 khz van hun top model met midden schot ziet er goed uit .

het gebruik van 2 tweaters vind ik raar maar goe . Zal vast en zeker mega zijn net als de prijs

behringer truth b2031a

behringer truth b2031a

Heren,

als eerste, ik ben een complete noob op gebied van goed klinkende monitoren!!!

Wel doe ik al een flinke tyd een poging om lekkere hardstyle techno en alle andere vormen van harde dance te maken, en dat begint eindelijk ergens op te lijken ( mijn bescheiden mening ). Dus werdt het tyd om van mijn creative pc speakers over te stappen naar leuke monitoren. Na veel lezen, luisteren, wikken en wegen gekozen voor de Behr b2031A. Eenmaal thuis aangesloten helemaal weg van het geluid. Wat een wereld van verschil, ik hoor in mijn tracks ineens een heleboel foutjes :P . Na een avondje gekloot te hebben met de opstelling was ik erg tevreden, totdat ik mijn pc uit zette en ik ( schik niet ) .... het plaatselijke radio station hoorde.

Veel geprobeerd, maar ik krijg het niet weg. Het is volume onafhankelijk, en ook zonder inkomend signaal blijft de radio heel zachtjes doorjengelen over de tweaters. Direct gebeld naar de leverancier, kwam ze niet bekend voor.... forums op internet daarintegen. STAAT ER VOL MEE!!! Zover ik weet is er geen ruk aan te doen. Balen. Gelukkig mag ik mijn geld terug, of andere monitoren uitzoeken.

De krk rp5 vandaag geluisterd, en oh wat viel dat tegen. Ik vond ze slecht! Een leuk speakertje voor 5.1 setje maar meer ook niet. Nou vindt ik ze zo bagger, dat ik het haast niet geloof.

Mijn 2 vragen aan jullie :

1 Zijn er tips om de radio uit mijn behringers te krijgen.

2 Kan de KRK rp5 echt zo slecht zijn.

ehh ja en dan toch een 3e. Welke speaker moet ik me dan wel op richten, gezien 329 voor het setje behr`s eigenlijk wel t einde van mijn bekrompen budget is.

Ik heb het idee dat gezien je muziek smaak etc je bij voorkeur gaat voor een speaker die veel bass heeft . de krk is denk ik in het mid hoog beter dan de behringer alleen ja ze gaan niet zo laag . De behringers zijn in het laag te rommelig mid is terughoudend en tweater diet iets van sstt ssst . Voor het geld een geweldige keuze maar een monitor zou ik het niet noemen eerder een budget active speaker die heel veel lawaai kan maken voor een paar euro . Dat wil neit zeggen dat je er niet op mixen kunt als je er een beetje mee leert werken komt er vast veel goeds van .

Over storing je moet eerst weten waar het radio signaal doorkomt is het de plate amp achterin de speaker of komt het via net spanning .. bij het laatste zou je een netfilter kunnen proberen . maar die zijn geloof ik niet goedkoop

succes !

Dank voor de snelle reply :)

netfilter al geprobeerd, helpt niets. Ik denk dat 1 van de eind trappen het radio signaal opvangt aangezien het volume onafhankelijk is, en met netfilter, en op andere groep nog steeds radio "noord "ontvang. Vandaag ik een andere zaak als originele aanschaf de krk`s rp5 geluisterd, en die vond ik dus heeeeeeel slecht, zo slecht, onvoorstelbaar. Dus twijvel erg aan de install die ze daar hadden. In mijn oren leek er geen enkel detail in te zitten.

Ik weet dat 329eueg 350eu niet veel voorstelt maar meer wil ik er niet aan uitgeven gezien mijn amateur nivo....

De alesis mkII is btw ook erg goedkoop. Mischien is dat iets voor mij?

Nogmaals, de muziek die ik maak zal als velen gezien worden als herrie, en gebruik veel slechte samples. maar als ik mijn tracks bij vrienden luisterde was er altyd wel iets mis. Te veel bass, te weinig, bleef nix van de track over. Ik stel dus niet hele hoge eisen, ik moet er goed naar kunnen luisteren, en mij laten leren hoe ik mijn tracks moet afstellen.

bij tonika geluisterd zeker ?

hee mimic :D

maar dat radiostation...is dat dan geen goede gimmick in je nummers ? 8o)

Origineel geplaatst door mimic-k

Vandaag ik een andere zaak als originele aanschaf de krk`s rp5 geluisterd, en die vond ik dus heeeeeeel slecht, zo slecht, onvoorstelbaar. Dus twijvel erg aan de install die ze daar hadden. In mijn oren leek er geen enkel detail in te zitten.

Ik weet dat 329eueg 350eu niet veel voorstelt maar meer wil ik er niet aan uitgeven gezien mijn amateur nivo....

De alesis mkII is btw ook erg goedkoop. Mischien is dat iets voor mij?

Nogmaals, de muziek die ik maak zal als velen gezien worden als herrie, en gebruik veel slechte samples. maar als ik mijn tracks bij vrienden luisterde was er altyd wel iets mis. Te veel bass, te weinig, bleef nix van de track over. Ik stel dus niet hele hoge eisen, ik moet er goed naar kunnen luisteren, en mij laten leren hoe ik mijn tracks moet afstellen.

Die KRK 5 jes zijn toch echt niet slecht, we hebben ze ook in de winkel en ze zijn in hun prijsklasse zeker een van de betere. Mischien eens naar de KRK 8 luisteren is ook heel goed (wel 200 Euro duurder)
Ik vind de KRK's in iedergeval beter klinken dan de alesis en de Tannoy tegenhangers.
Wat ik ook goed vind maar je moet aan de klank wennen is de Event serie.
De 20/20 passief zijn zeker in hun prijsklasse toppers. En klinken al super met een gewone versterker.

monologic ook hier :) toeval bestaat niet :P . Tja radio noord door mijn tracks..opzich een orgineel id, maar toch niet echt je van het.

Over de KRK`s , lees ik idd hele leuke dingen, begin te denken dat ze daar toch echt verkeerd stonden opgesteld/ afgesteld of iets in die geest.Uiteraard was t niet bij me hebben van een goeie referentie cd ook een zwak punt van mij! Maar een mooi "van healen", solo vondt ik ook but klinken.

Idd de behrs bij tonika gekocht, erg ok geholpen btw, en ik mag dus mun geld terug. Maarja er moet dan toch wat anders komen......

kwaliteit... nee ik als beginnend persoontje wil geen super monitoren, geen mackie/ genelec enz. Maar een paar redelijk klinkende moet willen toch?

Krk rp5
Alesis mkII
behr b2031a ( ehh zonder radio tuner :P )
nEar o5

enz.......

net weer even weze kijken naar emes monitors. Ik ga ze zeker eens beluisteren . Tkan geen kwaad om eens wat nieuws te horen .Vind het bassreflex idee om de tweater heel appart . Ik zou verwachten dat je door druk verschillen snel last zult hebben van poort geklapper bij lage freq .

we zulle zien :)

Origineel geplaatst door mimic-k
kwaliteit... nee ik als beginnend persoontje wil geen super monitoren, geen mackie/ genelec enz. Maar een paar redelijk klinkende moet willen toch?

Krk rp5
Alesis mkII
behr b2031a ( ehh zonder radio tuner :P )
nEar o5

enz.......

zet er ff de Tapco S5 bij ook ee goed alternatief gezien de prijs.
Maar verwacht geen wonderen in dit prijs segment.
Eventueel doorsparen is geen optie voor je ?
Want voor het dubbele koop je echt veel betere monitoren.

Back