Origineel geplaatst door Mostatic
Skel, ben jij ook bekend met System 215DMT II van tannoy?
misschien beter p.b.jen
Voorheen had ik in m'n oude studio (10 years ago) de System 115 DMT II aangestuurd middels 2 amcron versterkers die mono gebridged stonden. Die Tannoys gebruikte ik als blaasbakken. Om het echt hard te laten gaan, zeg maar op discotheek niveau te kunnen gaan.
Ik vond ze goed maar niet het einde en ik geloof ook niet dat je echt kan mixen op zulke kanonnen. Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is van zulke monitors. Mixen kan je best op kleine nearfields die liefst héél erg stil moeten staan op het ogenblik dat je mixed.
Vergeet ook niet dat je voor die 215 enorme 'stoven' van versterkers moet hebben ! (2x 1000 Watt is niks voor die krengen)
Die Tannoys 115DMT heb ik dan verkocht en opgelegd voor een paar Blue Box van SA, inclusief de Digitale EQ.
Tot op de dag van vandaag heb ik ontzettende spijt dat ik die set Blue Box verkocht heb...gedane zaken nemen geen keer...
Nu kan ik je garanderen dat zo een setje Blue Box SNOERHARD gaat in een ruimte van 4x6... (2x 1Kw !)
Maar om te mixen vind ik zo een kanjers echt niet haalbaar. Ook niet de grote kasten van bekende monitor merken dan.
Origineel geplaatst door mischa
Ik probeer het gat te vullen tussen near en de mains. Hier zit een enorm gat tussen kwa prijs en dat is niet terecht .
Tegen een massa nearfield fabriek kan ik niet concureren . Maar de grote dure wel .
Ok Misch,
Wat mij interesseert is een setje passief met een 12" driver en hoog + eventueel een losse sub.
Ik kijk naar Quested en Genelec...maar ik vind ze erg duur voor wat ze zijn hoewel ze beide uitmuntend goed klinken. De losse sub bij Quested alleen kost al 2500 euro !! Maar als je de klank van die losse sub hoort begin je wel bijna spontaan te masturberen...zelden heb ik zoiets gehoord. Vraag Ampco naar een demo en besluit zelf.
Dus Misch, wat kan je voorstellen in prijs voor een setje met 12" drivers ? En dan de vraag die op m'n lippen brandt :
welk merk drivers gebruik je ?
Ik wil wel echt eens komen luisteren...