welke monitoren?

Je kan me wel citeren, maar het gaat me niet om hobby of pro speakers. Het gaat me om Adam speakers tegenover KRK speakers! Laten we naar 700 euro voor een setje gaan dan. Mijn punt gaat dan niet meer om de A3x tegenover de Rokit, maar de Adam A5x tegenover de KRK VXT4!

Ik ben er namenlijk van overtuigt dat Adam over de gehele prijslinie veel beter presteert dan KRK, maar ben/was dus benieuwd naar meningen van andere forummers.

Krk maakt over het algemeen eerder bugdet modellen, adam niet echt. Dus ik zou zeker voor een adam gaan.

Maar als je echt twijfelt tussen 2 modellen, dan ga je ze toch testen zeker!

Idd ze zijn zeer populair, je ziet ze dan ook echt in elke winkel staan.
Door de gele conussen springen ze er echt tussenuit, en de prijzen vallen voor de meesten ook wel mee.
Daarom denk ik dat er zoveel van verkocht worden.

Persoonlijk ben ik er geen fan van, maar dat is mijn mening.

Goed punt, maar ik zou het iets scherper formuleren; de behoefte aan goede speakers/akoestiek is afhankelijk van je ambitie.

Als je namelijk gaat wachten tot jouw muziek landelijk/internationaal verpreid gaat worden om dan pas te gaan investeren in het noodzakelijke materiaal om je muziek op dat nationale/internationale niveau te krijgen, kun je lang wachten. De kosten komen ook in deze voor de baten.
Je wordt ook pas gevraagd om in een (goede) band te komen spelen, alleen nadat je al de nodige tijd en moeite hebt geinvesteerd in het goed leren bespelen van jouw instrument.
Als je die ambitie niet hebt, is het inderdaad een ander verhaal.
Ik gebruik het woord ambitie en niet hobby omdat ik "hobbyisten" ken die hun zaak zeer serieus nemen en menige professional ver achter zich laten.

Als je echter de middelen niet beschikt voor het goede spul, moet je je wel niet laten weerhouden van muziek maken; al moest je mixen op earbuds of computerspeakertjes, gewoon doen :).

Groetjes,

Als je het geld hebt om goed en lekker te kunnen afluisteren, dan wordt de eigen beleving van je eigen muziek een stuk inspirerender.. Ik denk dat dat op zich al een hoop rendement is.. Maar wat klinkt lekker voor wie, da's subjectief en een compleet ander hoofdstuk..

Ben wel benieuwd naar de mening van anderen over de Event 20/20BAS v3?

Ik heb ze gehoord samen met de Yamaha HS8 en HS80m. Ik weet het nog steeds niet. wat te doen.... \

Na testen van monitoren in mijn budget van rond de 500-750 euro van Yamaha, Event, Equator, Adam , KRK en Dynaudio heb mijn lijstje nu teruggebracht tot deze drie. Maar wat nu?

De Yamaha HS80m is erg helder met een duidelijke vol in je gezicht sound.
De Yamaha HS8 heeft een iets strakker laag dan de HS80m en klinkt ietsjes 'smoother'
De Event 20/20 BAS V3 klinkt nog een stuk minder vermoeiend/smoother maar nog steeds wel aardig gedefinieerd.

Wat is nou beter om te hebben? Volgens mij zijn ze alle drie niet verkeerd. Het is in elk geval beter dan mijn huidige KRK RP5 (mk1)

Ik heb een vraag over 2 setjes in het onderste segment. Of liever de mening van een ervaringsdeskundige die alle twee kent en waar ze in verschillen en overeen komen, de Adam A3x of de KRK RoKit RP5 G2.

Ik kan jammer genoeg geen vergelijkende warentest geven.. Ik heb de Adam A3x.. het geld meer dan waard. Heb wat oude mixen teruggeluisterd die ik had afgemixt op mijn EVENT ASP8 speakers, op deze kleine monstertjes, en wat ik allemaal ontdekte.. niet gewoon meer. Ze gaan ver door in het hoog, ik geloof tot 25kHz, (hoor ik toch niet meer) .. ik weet niet of het daaraan ligt, maar het geluid krijgt daardoor veel air..

Ze gaan natuurlijk niet super ver door in het laag, voor kleine speakers klinken ze erg strak in het laag, maar als je bass-muziek maakt dan raad ik je de Sub7 aan.. icm de A3x. Een mooie bescheiden subkast die ontworpen is ter aanvulling van de A3/A5/A7x.. Is een heeel fijne toevoeging. Make sure dat je kamer-treatment een beetje fatsoenlijk is, want die staande golven hoor je NOG BETER...

-edit-
Ik heb ze bij feedback gekocht een paar jaar terug, en ik heb ze wel uitvoerig vergeleken met die KRKs herinner ik me plots (ben ook de jongste niet meer). Ik heb toen heel bewust die KRKs laten staan... ik vond daar zo'n ontzettend gehypede onrustige klank uit komen.. Die Adams hebben me direct in vervoering gebracht toen.

Het is voor in een andere ruimte een setje Adam A3x speakers, ik heb de KRK's al maar wil horen hoe de A3x zich houdt tegenover de RP5 Rokit. Misschien ff binnenkort naar een winkel inderdaad.

Ik ben recentelijk met een vriend van mij bij Feedback Rotterdam geweest.
Dit is geen reclame, aangezien je achteraf altijd nog zelf kan bepalen waar je ze koopt.
Maar als je een afspraak maakt kan je daar ongestoord een paar uur een heleboel verschillende speakers met eigen bron materiaal vergelijken.
Zo heb ik daar Dyn Audio BM15a's met Genelec 8040 APM en Adam A8x vergeleken.
Ze hebben letterlijk een muur van monitors aangesloten die je kan testen als je een mp3 speler of laptop meeneemt, en ik geloof dat ze een CD speler hebben maar dit weet ik niet zeker.
Dus als je wilt monitor testen is dit in iedergeval een goeie optie.

Ik zie niet hoe een simpele vraag mij voor het blok zet :P
Ik had het idee dat de Adam in het laag te veel gaf, maar het mid vond ik fijner dan de dyn's.
Verder kan ik niet goed tegen ribbontweeters, ze zijn wel goed maar het geeft enorme druk op mijn oren, dus voor mij werkt dat niet.
De Dyn's zijn wel erg luid vergeleken met de Adams en Genelecs, dus als je een kleine ruimte hebt, zoals ik is dat eigenlijk overkill.
De Genelecs klonken vond ik heel vreemd, ik zou daar niks mee kunnen.
Dus naar mijn idee kleurde de genelecs het meeste in het hoog mid (op een negatieve manier) het laag van de Dyn's vond ik het best van de drie aangezien de Adams een lichte kleuring lijken te geven in het laag. Als de ribbon tweeters beter zouden werken met mijn oren zou ik de Adams kiezen, ookal is het laag lichtelijk minder referent dan de Dyn audio's.
De sweetspot van de dyn's leek ook het grootste te zijn, maar scheelde weinig met de Adams. De Genelecs hadden een erg kleine sweetspot.
Dat waren zo'n beetje mijn bevindingen.

Gisteren een setje Adam a7x en Focal CMS50 beluistert. Vooral de Adam a7x vond ik erg goed.

Nu nog ergens een setje Dynaudio BM5a en Event 20/20BAS v3 checken. A/B-en is wel lastig, er is volgens mij nergens een winkel waar ze veel (alles?!) hebben staan?

Feedback Rotterdam hebben ze wel BM5a's en ook Event geloof ik die je kan testen A/B.

Feedback Rotterdam hebben ze wel BM5a's en ook Event geloof ik die je kan testen A/B.

Ik wil dat nou weleens gaan doen inderdaad, op afspraak een uurtje monitors vergelijken. Niet zomaar even een paar minuten met een cd-tje, maar écht even monitors A/B testen.

Dan moet ik toch maar naar Feedback. Daar komen m'n oude monitoren ook vandaan.

Ik vindt het wel jammer dat ik daar altijd het gevoel krijg dat ik er wordt weggekeken. En dat terwijl ik daar al aardig wat geld heb uitgegegeven.

Zo! Dat is een heel andere ervaring met Feedback! Verkoper had alle tijd en krijg er zelfs koffie bij! Mooi kunnen A/B testen met eigen testcdtje.

De Dynaudio en Adam monitoren winnen het toch wel van de Yamaha HS, Event en KRK VXT. Oftewel je krijgt waar naar je geld. Nog maar even afwegen wat het precies wordt, maar het zal toch wel Adam of Dynaudio worden.
Niet dat de andere nou veel slechter waren maar de klank was niet helemaal wat ik zocht. Ik zou er echter allemaal wel mee kunnen werken.

Op een of ander manier hebben de Adam's me erg verrast, erg veel ruimte/diepte en mooi helder en transparant.
De Dynaudio's kende ik al en vond ik altijd al wel mooi. De Yamaha HS klonken erg scherp en de KRK klonken iets overdreven in het mid. De Event's waren ook erg goed maar niet zo helder en transparant als de Dynaudio en Adam.
Mijn voorkeurlijstje is op dit moment:
1e - Adam A7X
2e - Dynaudio BM5A mkII
3e - Event 20/30
4e - Adam A5X
5e - KRK VXT6
6e - Event 20/20
7e - Yamaha HS7

Ja mijn mening over feedback was ook niet positief.
Tot ik een keer in Rotterdam kwam om speakers te testen, sinds dien is mijn mening stukken positiever.

Back