welke monitoren?

Had vroeger voor dat soort zaken een Sanyo radio/cdspeler naast de douche staan om te kijken hoe goed mn mixen dat overleefden. En een flesje Hema douchegel.

Hey mensen, ik wil zeer binnenkort nieuwe monitors aan gaan schaffen. Ik heb nu Krk's en daar ben ik niet meer zo heel blij mee.

Nu heb ik de Dynaudio BM 5 A MK II en de Genelec 8030 monitors gehoord. Ik vind de Dynaudio's erg goed klinken, de Genelec's vind ik zeer goed, maar toch minder klinken.

Ik maak Hardcore, als ik kijk naar veel producers in de Hardcore scene, zie ik toch steeds die Genelec's voorbij komen.
Volgens sommigen zijn de Dynaudio's minder geschikt voor Hardcore.

Kunnen jullie mij wat advies geven?

Genelecs zijn hele goede monitoren, maar het geluidskarakter moet wel echt jouw ding zijn. Sommige houden er niet van, terwijl andere erbij zweren. Neem ook eens een kijkje naar de focal cms65 (reviews etc). Ik heb ze nu een paar maanden en ben er helemaal gek op. Check ook mn eerdere post voor mn review over deze monitoren.

Oke thnx! Van deze speakers weet ik eigenlijk nog niets. Snel maar onderzoeken dan :) Ik ga ze wel ergens beluisteren.

Luisteren, luisteren en luisteren.

Nadoen van anderen heeft in deze geen enkele zin.
Maak een afspraak bij bv Bax-shop en ga luister op je gemak naar verschillende monitoren.

Ik heb zelf daar ruim een uurtje zitten luisteren en meerdere sets toen getest waaronder Tannoy Reveal en KRK.

Voor mij was (binnen mijn budget) de Tannoy Reveal absolute winnaar.

Ik had daar best 1,5u rijden voor over.

Paul

Ben ik helemaal met je eens, luisteren.

Ik vind de Dynaudio's echt heel eerlijk klinken. Ondanks dat luister ik ook naar de mening van mensen die veel ervaring hebben, dan hoor ik te vaak dat de Dynaudio's voor Hardcore niet goed zijn.
Ik ga zeker ook nog naar andere speakers luisteren, bijv de focal cms65 waar Goran het over had.

Ben ik helemaal met je eens, luisteren.

Ik vind de Dynaudio's echt heel eerlijk klinken. Ondanks dat luister ik ook naar de mening van mensen die veel ervaring hebben, dan hoor ik te vaak dat de Dynaudio's voor Hardcore niet goed zijn.
Ik ga zeker ook nog naar andere speakers luisteren, bijv de focal cms65 waar Goran het over had.

Wat maakt hardcore dan zo bijzonder dat een dergelijke monitor niet goed genoeg zou zijn....
Iedereen praat elkaar maar na (denk ik) en hebben allemaal van "horen zeggen"

Dus niet teveel afgaan op wat anderen zeggen. Eigen keuzes maken.

Paul

Dat is dus precies wat ik ook niet begrijp. Het laag zo bijvoorbeeld op Genelec veel beter overkomen. Ik knal mijn tracks op een cd en ga gewoon luisteren. Ik hoop dat ze dan alle speakers hebben, dat maakt het vergelijken natuurlijk veel makkelijker.
Thanx voor de reacties :)

Geen enkele monitor is "enkel geschikt" voor een genre. Ze behoren neutraal te wezen, en dan maakt het totaal niet uit welk genre je eroverheen knalt. Dynaudio (bm6a + bm9s) deden het hier prima, vond ze heerlijk klinken welke style er ook overheen ging.

Geen enkele monitor is "enkel geschikt" voor een genre. Ze behoren neutraal te wezen, en dan maakt het totaal niet uit welk genre je eroverheen knalt. Dynaudio (bm6a + bm9s) deden het hier prima, vond ze heerlijk klinken welke style er ook overheen ging.

Oei, ik vind satellites toch wel zeer geschikt voor klassieke muziek.

Dyn audio kan prima werken voor hardcore, net zo goed voor andere muziek uiteraard...
Ik gebruik het om extreme metal op te mixen bijvoorbeeld, en een vriend van mij maakt jazz op zijn Dyn audio's. Anderzijds kan het zijn dat je Genelecs fijner vind, of Adam. (bijvoorbeeld) Ik vind Genelec en Adam beide helemaal niks, maar ik ken genoeg mensen die goede mixen maken op Genelecs.

Ik blijf bij het door vele pro's gedeelde standpunt. En het is echt niet moeilijk. Wil je echt goede monitors en referenties, dan ben je al gauw 1500 - 2000 en meer euro voor een setje nearfields kwijt.
Maar dat moet je dan als 'lange termijn' investering zien. Bespaar niet op monitors. (en ook niet op je AD conversie) Je komt altijd bedrogen uit. Weggegooid geld. Wat bezitters van goedkope alternatieven ook moge beweren. (ze verdedigen vooral hun eigen keuze en vooral de fabrikanten hebben baat bij het bestaansrecht van goedkope alternatieven) Het eindigt meestal bij een eindeloze zoektocht en foutieve keuzes. Ik doe al 15 jaar met dezelfde set (Quested) en mensen vragen steeds welke monitors ik gebruik... says enough. Al wat ik mix klinkt overal hetzelfde. Ook mijn eindtrap (Amcron) is duur en zeker zo belangrijk als je niet-actief werkt.
Spaar, geef 1.500€ en meer uit en zoek in deze merken :
Dynaudio - Focal - Adam - Genelec - Quested - Klein & Hummel - ATC - Westlake (en dan zijn we al bijna rond)

Sorry dat ik het zo zwartwit stel, maar de rest is een foutieve investering met als enige begrijpelijk argument dat je over niet voldoende centen beschikt voor iets beter.
(en nu alle bezitters van KRK, Tannoy, Fostex, Yamaha, enz op hun paard - juuuuu)
:doei:

Nooit zo'n onzin gehoord.

volgens mij kan geen enkele monitor niet voorzien van 15'' een kick (vooral electronisch ) goed weergeven vs als die (dure) nearfield troep,weggegooid geld zeg ik.

ik heb net een paar 1038A's aangeschaft,

kweet niet waar ik ze ga zetten...

met die peperkoekplafonds hier zal niet lukken.

een ander probleem zijn stabiele stands ,vind zo meteen geen ,moet 60kg verdragen (en niet wiebelen)

Back