welke monitoren?

Kun je ook vertellen hoe de vernieuwde RP6 G2 zich verhoudt tot de vorige?

Midden hoog is wat minder schel, laag is iets strakker naar mijn mening, wat minder boemerig. Plaatsing is wat beter maar verschillen zijn klein.
Maar voor het geld is het echt een goede monitor

Ik heb sinds zondag een setje rp6 en ik ben er erg tevreden over!
Ze klinken echt heel neutraal en ze zijn zeker hun geld waard :)

Midden hoog is wat minder schel, laag is iets strakker naar mijn mening, wat minder boemerig. Plaatsing is wat beter maar verschillen zijn klein.
Maar voor het geld is het echt een goede monitor

Ik vind de Rp6 G2 voor het geld dus echt een absolute topper. Ik heb geen goed behandelde ruimte ofzo en daarom heb ik besloten mijn monitor budget te beperken tot ik de ruimte eens goed onder handen neem.

Toen ik ging luisteren vielen een aantal duurdere monitoren al snel af omdat ik ze simpelweg hun prijs niet vond waarmaken (Dynaudio BM5a, Adam A7. Echt schandalig dat men zulk geld durft te vragen voor deze monitoren).

Toen dacht ik, laat ik eens een stapje lager gaan kijken (na het luisteren van de KRK VXT's was ik erg geinteresseerd in de nieuwe Rp6 G2). En ik was enorm verrast. het is absoluut geen high-end nearfield, maar voor het geld een ontzettend fijne monitor die inderdaad wat zachter is voor de oren dan de oude RP6. In deze prijsregio vind ik het met afstand de beste koop.

Dat mensen de Adam A5/7 mooi vinden kan ik totaal niet bij. Wat een verschrikkelijk speaker. Hoog is echt niet om aan te horen en het laag lijkt wel uit een totaal andere speaker te komen. Ik ben echt fan van de high-end Adam S series maar dat ze dit durven te verkopen onder hetzelfde merk begrijp ik totaal niet. De ribbon tweeters in de S series geven een erg mooi hoog maar in de A series is het resultaat een wereld van verschil. Zou me geen raad weten als ik daar 20 minuten achter moest zitten.

Alesis M1 active Mk2 hebben het gewoon, je kan er op zeer laag volume zeer goed op mixen wegens de mooie bassweergave. Heb ze vergeleken met men vorige studio setup had ik de MAckie HR824 en de Alesissen zijn nu in mijn compactere setup echt beter te pruimen dan men ervaring met de grotere Mackies in een grotere ruimte. Maar die zijn ondertussen ook al aan een update toe, maar dan weer niet te vergelijken met de M1's budgetair en ruimtelijk.

Fazit: De M1 zijn keepers :okdan:
ik verander niet meer.
(of moest de lotto...dynaudio..... :) )

Zo zie je maar weer dat zelfs onder "neutrale studio monitors" voorkeuren erg kunnen verschillen. Adams heb ik nog nooit gehoord maar ben erg benieuwd Event TR8 XL is het meest verschrikkelijke monitor waar ik ooit naar heb moeten luisteren. Ik moet ze niet meer al geef je ze me kado.

Voor derest had een aardig beeld overgehouden van de Behringer Truths. Het grappige met die speakers is dat ze gehyped klinken, maar 'vlak gehyped' als dat al uberhaupt kan. Mackie hr624mk2 hadden een rare bonk rond de 90-100hz. Vooral met kickdrums beetje storend.
En die kleine Genelecs zijn natuurlijk prachtig in klank en zo zouden monitors voor mij moeten klinken. Maar.. a. te klein, b. duur en c. konden niet veel harder zonder over hun nek te gaan. Voor degenen die monitors zoeken, ga ajb luisteren. Aan beschrijvingen heb je niets. Mijn eerste blinde aankoop was een verschrikkelijke mislukking!! En toen ik de Rp-5 hoorde waar overal zo goed over gesproken werd, was een teleurstelling.

Ik vind de Rp6 G2 voor het geld dus echt een absolute topper. Ik heb geen goed behandelde ruimte ofzo en daarom heb ik besloten mijn monitor budget te beperken tot ik de ruimte eens goed onder handen neem.

Toen ik ging luisteren vielen een aantal duurdere monitoren al snel af omdat ik ze simpelweg hun prijs niet vond waarmaken (Dynaudio BM5a, Adam A7. Echt schandalig dat men zulk geld durft te vragen voor deze monitoren).

Toen dacht ik, laat ik eens een stapje lager gaan kijken (na het luisteren van de KRK VXT's was ik erg geinteresseerd in de nieuwe Rp6 G2). En ik was enorm verrast. het is absoluut geen high-end nearfield, maar voor het geld een ontzettend fijne monitor die inderdaad wat zachter is voor de oren dan de oude RP6. In deze prijsregio vind ik het met afstand de beste koop.

Dat mensen de Adam A5/7 mooi vinden kan ik totaal niet bij. Wat een verschrikkelijk speaker. Hoog is echt niet om aan te horen en het laag lijkt wel uit een totaal andere speaker te komen. Ik ben echt fan van de high-end Adam S series maar dat ze dit durven te verkopen onder hetzelfde merk begrijp ik totaal niet. De ribbon tweeters in de S series geven een erg mooi hoog maar in de A series is het resultaat een wereld van verschil. Zou me geen raad weten als ik daar 20 minuten achter moest zitten.

Ja, de verschillende smaken blijven mij ook verbazen. Op Gearslutz zijn de meeste mensen echt lyrisch over de A7 (niet de A5 daarintegen..), sommige vinden ze zelfs beter dan de P11.. Zelf vond ik de A7 toch ook een van de beste die ik gehoord heb (maar heb nog niet de kans gekregen duurdere Adams te luisteren).

Welke actieve studio speakers?

Welke actieve studio speakers?

Ik wil graag 2 studio speakers kopen waar ik één of meerdere synths op kan aansluiten.
mijn budget is echt niet meer als 250 euro.
kan ik mijn synths dan rechtstreeks aansluiten of moet ik daar een mixertje bijkopen?

Bericht door een moderator:
verplaatst

Op je monitors kun je maar 1 synth aansluiten - links en rechts. Wil je er meerdere, dan moet je naar een mixer gaan kijken en de outputs daarvan gebruiken.

Voor 250 zou ik kijken naar http://www.thomann.de/nl/alesis_m1_active_520.htm al lijkt me iets meer sparen een beter idee.

Als ik dan bijvoorbeeld een mixertje bijdoe....en ik koop een monitor.
welke mixer moet ik dan hebben onder de honderd euro.
De mixer moet ik in iedergeval aan kunnen sluiten op mijn PC (voor opname's met cubase enz).

Ligt eraan. Hoeveel apparatuur wil je er op aan gaan sluiten?

Ik heb zelf een heel goedkoop Behringer 1002FX mixertje dat net genoeg inputs heeft voor 5 synths. Kost een prikkie en doet wat 't moet doen :)

Wat bedoel je met "rechtstreeks"? Je hebt ook kleine mixers die hun stereomix via USB naar de computer sturen (Yamaha Audiogram bijvoorbeeld).

Anders moet je in het geval van die 1002FX bijv. de main out naar de computer sturen en de control room out naar de monitors.

Heb vaak mensen de KRK RP-6 G2 en KRK RP-8 G2 horen aanraden en als ik de fora er op nalees.

Deze schijnen vergelijkend met andere setjes, boven hun geld te presteren. Zo'n setje kost respectievelijk zo'n 400 ( RP-6 ) en 500 ( RP-8 ) euro.
Als ik het niet goed heb nagecheckt, hoor ik het wel.

Voor 300 euro heb je een setje KRK RP-5 G2. Deze komt qua prijs/prestatie nogal het beste naar voren, volgens polls op Studio-Central.
Het verschil zit in vermogen.
De meningen tussen de RP-6 en RP-8 verschillen, wat betreft de verdeling van lage, midden en hoge tonen.

Zie hier voor wat overzicht:

http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/index.php?cPath=39_40&sort=2a&page=5

EDIT: Vast niet goed gelezen net, want je budget is 250 euro voor monitoren? Ik zou even doorsparen, maarja..

Laatst gewijzigd:
Genelec 8020A, goed maar zeer gedetailleerd.
Alesis MKII, goed, maar weinig hoog.

Heb deze allebei, en als je ze gewoon bent, is de alesis zelfs beter...

Vandaag setje Krk rp-6 cl limited edition gekocht, voor nog geen €300,- bij Feedback. Ben er nu al erg tevreden mee.. Voor de beginnende prof echt een aanrader..!! en mooie korting bij fb..!

Wat heeft iedereen toch met die KRK's tegenwoordig? Ik vind niet bepaald goed voor die prijs eerlijk gezegd. Dan zijn die tannoy reveals toch een zeer goede concurrent bijv. Of mackies of zelfs Genelecs.

Ach ze waren ten eerste bijna € 90,- per stuk goedkoper dan normaal.
Daarnaast hebben ze (vind ik) geen overdreven bassdreun waardoor je mix zo fantastisch lijkt. En ze waren dus € 149,- per stuk..... ehh daar zie ik nog geen genelecs voor hoor.. mackies miss wel maare goed, is mijn eerste set misschien in de toekomst iets anders proberen. Voor nu zijn ze perfect..

KRK VXT-6, nog steeds verliefd op die speakers !

Zeer fraai midden en hoog + een zeer duidelijk stereobeeld. Vertalen geweldig naar een real life situatie. Sinds ik deze speakers heb is een wereld voor me open gegaan. Zonder overdrijven !

Koop anders een setje KRK RP 6 G2

Je hebt ook nog een iets kleinere set.

of vxt 4 :P

Wat heeft iedereen toch met die KRK's tegenwoordig? Ik vind niet bepaald goed voor die prijs eerlijk gezegd. Dan zijn die tannoy reveals toch een zeer goede concurrent bijv. Of mackies of zelfs Genelecs.

Als je fora m.b.t. producen doorleest en wat polls ziet, zie je vaak KRK geadviseerd worden.
Zocht monitoren in de prijsklasse van de rp's.
Stuitte via internet op een leuke aanbieding en toen had ik ook geen twijfels verder om de vxt 6 aan te schaffen.
Ben er erg tevreden mee.
Het eerste setje monitoren dat ik bezit, maar ben erg tevreden over de details van het geluid.
Ook als alles heel zacht staat.
Was bang dat de lage tonen nogal sprekend waren,
waardoor je snel vermoeid zou raken aan je oren, maar dat valt me reuzemee.
Voorlopig hoef ik echt niets anders.

Back