Ik vind de Rp6 G2 voor het geld dus echt een absolute topper. Ik heb geen goed behandelde ruimte ofzo en daarom heb ik besloten mijn monitor budget te beperken tot ik de ruimte eens goed onder handen neem.
Toen ik ging luisteren vielen een aantal duurdere monitoren al snel af omdat ik ze simpelweg hun prijs niet vond waarmaken (Dynaudio BM5a, Adam A7. Echt schandalig dat men zulk geld durft te vragen voor deze monitoren).
Toen dacht ik, laat ik eens een stapje lager gaan kijken (na het luisteren van de KRK VXT's was ik erg geinteresseerd in de nieuwe Rp6 G2). En ik was enorm verrast. het is absoluut geen high-end nearfield, maar voor het geld een ontzettend fijne monitor die inderdaad wat zachter is voor de oren dan de oude RP6. In deze prijsregio vind ik het met afstand de beste koop.
Dat mensen de Adam A5/7 mooi vinden kan ik totaal niet bij. Wat een verschrikkelijk speaker. Hoog is echt niet om aan te horen en het laag lijkt wel uit een totaal andere speaker te komen. Ik ben echt fan van de high-end Adam S series maar dat ze dit durven te verkopen onder hetzelfde merk begrijp ik totaal niet. De ribbon tweeters in de S series geven een erg mooi hoog maar in de A series is het resultaat een wereld van verschil. Zou me geen raad weten als ik daar 20 minuten achter moest zitten.