welke monitoren?

Ik zit ook te denken een setje monitoren aan te schaffen, ik ben een beginner. Ik zat zelf te denken aan de KRK RP 6 G2 of de KRK VXT 4.
Ik doe dit in een kamertje van 4 bij 4 en de kamer word ook voor andere doeleinde gebruikt dus er staan wat spullen in.
Welke kan ik het beste nemen? Of zijn er betere andere suggesties?

Alvast bedankt :D

Wat voor muziek maak je hoofdzakelijk?
de RP6 heeft wat meer bas dan de VXT 4, maar toch vind ik de VXT 4 lekkerder klinken.. maar je hebt eigenlijk wel een sub nodig dan voor het laag.

Maarja.. er zijn zo veel verschillende mogelijkheden met een beperkt budged.. ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

In een kamertje van 4 bij 4 zou ik geen sub plaatsen. Iig niet voor het producen.

Zo klein vind ik dat niet eigenlijk.. een kamer van 4 bij 4.. maar je hebt vast gelijk wat betreft de subwoofer. Ik heb sowieso een hekel aan subwoofers, omdat ik het gevoel heb dat je nooit een goeie transparante weergave krijgt met een subwoofer.

Maar wie ben ik... :D

met mackie gaat het idd heel slecht,

maar kijk eens naar bm5 of 8030 deze 2 zijn in ieder geval beter dan de mackie's naar mijn idee ( nee nu niet beginnen van welles nietes ;)

de krk rp6 mk2 zijn voor zijn geld erg goed.

maar ik zie dat je uit helmond komt k zou zeggen bij i4 binnen lopen en ea naast elkeer zetten en natuurlijk eigen muziek meenemen

dat is toeval, ben vandaag wezen luisteren in eindhoven en de dm5 gaat het denk ik worden.. Jammer dat ik de dm5 en mackies niet langs elkaar heb kunnen luisteren. Maar bedankt voor de tip

Wat voor muziek maak je hoofdzakelijk?
de RP6 heeft wat meer bas dan de VXT 4, maar toch vind ik de VXT 4 lekkerder klinken.. maar je hebt eigenlijk wel een sub nodig dan voor het laag.

Maarja.. er zijn zo veel verschillende mogelijkheden met een beperkt budged.. ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

Ik maak vooral house / progressive house. dus dan lijkt mij de RP6 een betere keuze toch of heb ik het mis?
Maar bedankt voor de reactie:okdan:!

Ik maak vooral house / progressive house. dus dan lijkt mij de RP6 een betere keuze toch of heb ik het mis?
Maar bedankt voor de reactie:okdan:!

Hmm naja de keuze moet je natuurlijk wel zelf maken. Ik heb de VXT 4 nog nooit gehoord. Ze zullen alleen nooit veel laag geven met die kleine woofers. Het mid en hoog zullen wel een stuk beter zijn dan die van de rp6. Die van de vxt 6 en 8 wel. (die heb ik wel beluisterd)

De rp6 is een hele goede monitor, ik heb er een aantal jaar plezier van gehad.
Voor house zou ik de rp6 nemen of door sparen voor de VXT 6. Hoewel die VXT's toch weer een heel stuk duurder zijn. Als je dan door spaart heb je weer wat beter, haha. Maar dat is met alles.De rp6 is iig een monitor waar je goed mee vooruit kan.

Ik zou ze toch zelf even beluisteren.

ik heb vandaag de rp5 g2 gekocht, en verbaas me echt hoe goed de basweergave van deze monitors is. in de winkel was het al goed te horen, maar in een kleinere ruimte zoals mijn slaapkamer is het echt optimaal! aanraders dus :)

Bedankt voor alle reactie:D

Ik heb alleen nog een vraagje :p, stel ik koop me bijvoorbeeld de rp6. Moet ik hierbij ook nog een geluidskaart bij kopen zoals bijvoorbeeld de m-audio fast track pro of kan ik de monitoren zonder problemen aansluiten aan mijn pc?

Alvast bedankt!

Ik heb alleen nog een vraagje :p, stel ik koop me bijvoorbeeld de rp6. Moet ik hierbij ook nog een geluidskaart bij kopen zoals bijvoorbeeld de m-audio fast track pro of kan ik de monitoren zonder problemen aansluiten aan mijn pc?

Alvast bedankt!

Dat ligt dus helemaal aan de aanluitingen die op je pc zitten..... en de kwaliteit van de geluidskaart (onboard) die je nu al hebt. In principe kun je ze via 3,5mm jack aansluiten op je onboard geluidskaart. Ik kan me voorstellen dat dit een wat minder goed resultaat geeft dan een goede geluidskaart en degelijke kabels.

ps: kopen is geen wederkerend werkwoord

Alvast bedankt!

Een audio interface met een helder geluid scheelt zo onwijs veel, ik zou zeggen het is zonde te investeren in referentie monitors zonder fatsoenlijke geluidskaart en converters.

Laatst gewijzigd:
Thnx voor de info:D, wat lijkt jullie dan de beste keuze? Zou de m-audio fast track pro genoeg zijn? Het is maar voor een thuis studiootje en ben een beginner.

Thnx voor de info:D, wat lijkt jullie dan de beste keuze? Zou de m-audio fast track pro genoeg zijn? Het is maar voor een thuis studiootje en ben een beginner.

Is een goede kaart zeker voor het geld, en stukken beter dan je onboard geluidskaart.

Ik ben zelf aan het orienteren voor een set Monitors en de akoestiek is goed in me 'geshapte' grote slaapkamer ( zo'n 6x9 meter of nog een stuk groter).

Ik zat zelf te denken aan minimaal KRK 8 formaat, minimaal. Prijs zo rond de 600/1000.. euro voor een set.. het moet gewoon goed klinken..nee niet goed maar 'perfecto' ;) ik produceer al een lange tijd. Nu het bij mij echt serieuzere vormen gaat aannemen ben ik gestopt vanwege de krampachtige speakers die die een compleet vertekend signaal weergeven (ik kon er gewoon echt niet meer tegen al die uren werk voor NIETS).

Monsterlijke hardcore kicks moeten eruit komen!

Ik zoek echt speakers waar je echt een soort van 'grote druk' uit kan laten komen. Ik lees veel goeds over KRK.. alleen ik beslis niet te snel, mischien zijn er goedkopere, zelfs betere alternatieven of een ander merk wat ik niet ken wat gewoon veel beter presteert voor een paar knaken meer.

Ik hoorde dat Yamaha, Behringer en JBL.. niet echte aanraders zijn. Dat sla ik dus maar over.

Samengevat: een ongelofelijke pure bass die tegen je borstkas aan drukt, synths hoeven niet persee mooi en lekker warm te klinken maar die bass moet perfect wezen ;).

1 probleem ik heb een houten vloer dus een extra sub geeft 10x te veel laag af. Ik vind dat vervelend werken.

Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen: KRK VXT 8 / KRK RP 8 G2. Als het die 450 extra euro waard is ga ik echt voor de VXT, ik wil het meteen goed doen. Niet dat ik over 5 jaar denk van shit dit is het gewoon net niet.

Tjaa het is heel erg prijzig natuurlijk!!! Maar het is geen computer die na 6 maanden de helft waard is natuurlijk ;).

Laatst gewijzigd:
Back