welke monitoren?

In april heb ik RP6'jes gekocht waar ik erg tevreden over ben. Maar nu zie ik bij Feedback dat de witte VXT4's voor hetzelfde geld de deur uitgaan. Ok, ze zijn een stuk kleiner met hun 4 inch woofer, maar ook een klasse hoger. Dus vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het kwaliteitsvershil tussen de ROkit's en de VXT's en of dat een overstap waardig is. [..]

De VXT4's zijn, wat mij betreft, transparanter klinkende speakers, vergeleken met de RP6'jes. Een aantal posts terug is er iemand heel tevreden mee en in combinatie met zijn koptelefoon kan hij er goed mee uit de voeten.

Ik zou proberen te regelen dat je ze thuis mag testen en dan kan je voor jezelf een conclusie maken. Het is moeilijk om speakers te testen in een andere omgeving is mijn ervaring. (zo klonken mijn hifi speakers echt shit bij de persoon waar ik ze kocht, maar bij mij klinken ze geweldig.. zal ook met de versterker te maken hebben denk ik.. )

De VXT4's zijn, wat mij betreft, transparanter klinkende speakers, vergeleken met de RP6'jes. Een aantal posts terug is er iemand heel tevreden mee en in combinatie met zijn koptelefoon kan hij er goed mee uit de voeten.

Ik zou proberen te regelen dat je ze thuis mag testen en dan kan je voor jezelf een conclusie maken. Het is moeilijk om speakers te testen in een andere omgeving is mijn ervaring. (zo klonken mijn hifi speakers echt shit bij de persoon waar ik ze kocht, maar bij mij klinken ze geweldig.. zal ook met de versterker te maken hebben denk ik.. )

Hebben we het hier over de oude Rp6 of de G2 serie? Het verschil tussen die 2 is aanzienlijk. Ik heb de oude RP8 en de RP8G2 naast elkaar gehoord en het leek wel of het totaal andere speakers waren. De RP8 G2 heeft hele duidelijke stereo weer-gave en heel rustig helder gebalanceerd hoog in vergelijking tot de classic. Het laag leek niet echt veel uit te maken.

Nee, absoluut niet, je hebt toch 2 oren? Je wilt neem ik aan een stereo mix maken waarbij je geluiden op links, rechts of in het midden plaatst, stereo delay's gebruiken, etc.

Ik ben een keer beledigd bij Staffhorst in Utrecht de deur uitgelopen toen ze droogjes 1 speaker lieten horen toen ik monitors wilde testen. "Ja de andere zit nog ingepakt"...

Ahaha je hebt toch maar 1 hoofd !!!
Stereo is overated en mono heeft een imago probleem.

Mensen!! Is dit wat: Alesis M1 Active 320 USB Studiomonitor aktiv
Aan te raden of niet? mooie prijsje voor beginner/broke bastard..
259169.jpg

geen interface bij nodig.. of is een degelijke interface/geluidskaart toch beangrijk voor het geluid?

Thanks

Ik heb nu koolsounds pearl 8jes .............. Tsja perfect wat mij betreft had ze voor 320 euro.

Het is ook ongelofelijk zo hard deze jongens kunnen!!! je kan ze in een kleine discotheek plaatsen :P

Ik heb nu koolsounds pearl 8jes .............. Tsja perfect wat mij betreft had ze voor 320 euro.

Het is ook ongelofelijk zo hard deze jongens kunnen!!! je kan ze in een kleine discotheek plaatsen :P

huh? ik dacht dat je van plan was vxt8'jes te kopen? dat is nogal een stap dan naar namaak rp8'jes! crisis?

Ik heb pas twee Warfedale daimont III monitoren op de kop kunne tikken bij de kringloopwinkel voor 12.50 euro per set, met een stickertje getest erop.{lache}
Deze zijn dan ook al enige tijd in gebruik in mijn studio, en ik vindt ze geweldig!~!!!!!!!!

Ik heb pas twee Warfedale daimont III monitoren op de kop kunne tikken bij de kringloopwinkel voor 12.50 euro per set, met een stickertje getest erop.{lache}
Deze zijn dan ook al enige tijd in gebruik in mijn studio, en ik vindt ze geweldig!~!!!!!!!!

geluk! want kringloopwinkels (in de randstad iig) hebben hedendaags PChooftstraatprijzen..big businnes.
:verkoght:

ESI heeft twee versies uitgebracht van de Near 05 monitors.

Weet er iemand wat het verschil is tussen beiden? Ik lees op internet de verwachte marketing truukjes dat de Near 05 Experience van betere kwaliteit zijn maar meer weet je daar niet van natuurlijk.

Kan iemand me meer uitleg geven hierover? Alvast bedankt!

En ik zit gewoon met mijn huge ass (1 m. hoog) IMF TLS 50's te kijken. Vaak ook gebruikt als hifi-luidspreker, maar oh zo lekker eerlijke, gedetailleerde en diepe weergave. Deze transmissielijn heeft als één van de weinige luidsprekers die ik ooit gehoord heb een gruwelijke levendigheid in het laag.

even tussendoor, ik was net bij iemand die het volgende setje heeft gekocht om te proberen: http://www.feedback.nl/recording-monitoren/kurzweil/ks-40-a

kurzweil-ks40a_350_ffffff_75.jpg

Viel mij zeer niet tegen voor die prijs! Achterop zitten een volumeknop en een sub draaiknop, en het pompt echt zwaar laag als je dat wilt of je haalt het verder weg ivm de buren. Walking the line van Tha Playah klonk er erg goed op :D
Klinkt veel beter dan pc speakers of andere bureauboxjes in dezelfde prijsklasse.

Ik wil me ook graag even mengen in dit exteem lange (en informatieve) topic...

Ik heb een setje Alesis Monitor One MKII monitors, die ik gebruik in m'n repetitieruimte annex studeerkamer thuis. De monitors worden hoofdzakelijk gebruikt voor het weergeven van het geluid van m'n Roland RD-700 piano en om wat muziek over te draaien. Alleen krijg ik het maar niet voor elkaar m'n Roland lekker te laten klinken. Onlangs heb ik een SRX-11 kaart toegevoegd aan de Roland met nieuwe gesamplede vleugels die via m'n koptelefoon waanzinnig realistisch klinken. Nu nog over m'n speakers...

De Roland zit via een Logic Helixboard mixer aangesloten op een Sony hi-fi versterker (de zwaarste die ik kon vinden), en de monitors zitten met zware speakerkabels weer aan de versterker. Normale muziek klinkt prima, maar m'n piano klinkt vrij wollig, vooral in het middengebied (kan het moeilijk uitleggen, sorry). Ik heb al m'n EQ's in het midden staan, en als ik m'n koptelefoon in de headphones-uitgang van de versterker stop, klinkt alles daar nog prima. De weg van Roland via mixer naar de versterker is dus goed; daar zitten geen vervormingen in het geluid.

Nu had ik nog een 16 kanaals EQ liggen die ik nu tussen de mixer en versterker heb zitten om te kijken of ik daarmee m'n speakergeluid goed kan krijgen, maar ook daarmee lukt het me maar niet het geluid zo te krijgen als uit de koptelefoon. Is dit een typisch probleem van de low-budget Alesis monitors?

Wellicht is m'n versterker ook niet geschikt hiervoor, en kan ik beter kijken voor actieve monitors waarbij ik de versterker helemaal over kan slaan. M'n Helixboard heeft gebalanceerde xlr-uitgangen, dus dat zou qua aansluitingen geen probleem mogen zijn lijkt me.

Dat zijn je speakers. Kan er een lang verhaal van maken. Maar als je kwalitatief goed geluid wilt luisteren zul je kwalitatief goede speakers moeten hebben.
Sinds ik PSI monitoren heb klinkt alles. Koop die dingen en je gooit 10 jaar ergernis weg.

Laatst gewijzigd:
Dat zijn je speakers. Kan er een lang verhaal van maken. Maar als je kwalitatief goed geluid wilt luisteren zul je kwalitatief goede speakers moeten hebben.
Sinds ik PSI monitoren heb klinkt alles. Koop die dingen en je gooit 10 jaar ergernis weg.

Kijk, duidelijke taal. Daar hou ik van. Zijn die KRK RP6 monitors een stuk beter voor mijn doeleinde denk je? Het enige wat ik wil is m'n piano geloofwaardig uitversterken. Ik hoef er geen cd's op af te gaan mixen, dus qua budget moeten ze niet veel duurder gaan worden dan die RP6 monitors. Kan m'n versterker weer verkopen natuurlijk; weegt weer een beetje tegen elkaar op.

Maar ik moet gewoon eens gaan luisteren natuurlijk.

Back