welke monitoren?

je kan overal op mixen! Als je maar refereeert! (:

tja laat ik het daar nu eens ff niet mee eens zijn, je zult toch wel moeten horen of je laag goed is (speakers zonder 100 hz en eronder vallen dus af) of als je hoog net ver genoeg doorloopt (18khz moet er toch echt wel uitkomen!) en dan heb ik het nog niet eens over definitie, als je geen compressie fouten hoort kan je ze niet corrigeren, als je niet hoort hoe je galemen zich verhouden kan je niets aanpassen! ERGO je kan refereeren wat je wilt maar op slechte monitoren heb je echt teweinig referentie !!

75 euro spirit absolute 2
650 euro dynaudio bm15p
events vond ik wel mooi klinken,
och er is zoveel mogelijk.
wat is je budget , en ga daana eens vergelijken in een grotere muziekwinkel, met je eigen muziekreferentiecd

Heb tot nu toe alleen de Yamaha HS50 en Adam A5X gehoord. Vond de Yamaha's vrij leeg en de Adam's daar kraakte het laag bij een relatief niet al te hoog volume. Vond verder de A5X wel erg mooi klinken en waren geen nieuwe dus kunnen ook opgeblazen zijn door eerdere gebruikers.

de Adam's daar kraakte het laag bij een relatief niet al te hoog volume.
Weinig mis met u gehoor. Heb je goed gehoord, schijnt een common problem te zijn bij de Adams X serie :)

Ook een beetje standaard probleem bij ported speakers. Eigenlijk zijn ported speakers slechte investering, beter gesloten systeem kopen :o:

Laatst gewijzigd:
Heb nu al een aantal jaren een setje KRK V4 series 2. Mijn probleem is dat ik in deze set te weinig laag hoor. Dit is ook meer dan logisch met maar een 4" woofer. Dus ik had besloten om een subwoofer aan te schaffen, maar de meeste raden mij dit af. Het is namelijk een heel karwei om deze te integreren in je huidige set up waarbij de kans groot is dat het geluid een stuk minder eerlijk wordt.

Het advies dat ik van de meeste krijg is om te investeren in nieuwe monitoren met een grotere inch woofer dan de 4" die nu in mijn krk's zit. Na het doen van wat onderzoek en het lezen van review's kom ik bij de volgedne monitor uit.

- mackie MR8 (schijnt de beste te zijn in z'n prijsklasse)

Is dit volgens jullie een stap vooruit of een stap achteruit na altijd met de krk 4v series 2 gewerkt te hebben? Ik maak detroit techno en chicago house en werk in een kleine ruimte.

Heb je ervaring met de mackie MR8?

Zijn deze monitoren oke? eerlijk? en goed op laag, midden en op hoog?

De Mackie MR8 is een heel goedkoop setje, deze levert absoluut niet de kwaliteit die je gewend bent van je KRK V4 series 2 setje (heb dat setje zelf ook). Je gaat ook je V4 setje niet vervangen door een KRK RP8.. toch?

Dus ga je voor een goedkope optie, dan zou ik de KRK's absoluut niet weg doen, maar gewoon er bij houden. Wil je echt een vervangend setje, maar dan met meer laag.. probeer een KRK V6 of V8 setje te krijgen via marktplaats ofzo.. de nieuwe VXT serie zou ik niet overwegen.. is van mindere kwaliteit.

Er zijn natuurlijk genoeg goeie monitors te vinden om je KRK's mee te vervangen.. voor onder de €1000,= per setje zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld onderstaande monitors:

ADAM A7X
DYNAUDIO BM5A MKII
MACKIE HR624 MK2

Nee daar heb je gelijk in. Maar ben jij dan wel tevreden over de hoeveelheid laag die uit het setje krk 4v komt? Zou het toevoegen van een krk s10 wel een oplossing kunnen bieden of brengt dit zoals ik al eerder zei weer een heleboel nieuwe problemen met zich mee?

Vind het enerzijds ook zonde om de krk 4V te vervangen omdat ze eigenlijk nog gewoon perfect functioneren, alleen dat laag.....:(

VXT van mindere kwaliteit? dat hoor ik voor de eerste keer...

Nee daar heb je gelijk in. Maar ben jij dan wel tevreden over de hoeveelheid laag die uit het setje krk 4v komt? Zou het toevoegen van een krk s10 wel een oplossing kunnen bieden of brengt dit zoals ik al eerder zei weer een heleboel nieuwe problemen met zich mee?

Vind het enerzijds ook zonde om de krk 4V te vervangen omdat ze eigenlijk nog gewoon perfect functioneren, alleen dat laag.....:(

VXT van mindere kwaliteit? dat hoor ik voor de eerste keer...

Ik ben enorm blij met mijn KRK V4 series 2 setje.. het gebrek aan (diep) laag kan ik compenseren door af en toe met mijn AKG K701 koptelefoon en mijn hifi set (Monitor Audio RS5 op NAD C350) te luisteren naar de mix. Vooralsnog vertalen m'n mixes zich best goed (al zeg ik het zelf) op andere installaties, zoals in de auto, op m'n mp3 speler of bij vrienden thuis op hun hifi set.

Als ik ooit een grotere ruimte als home studio kan inrichten, dan zal vanzelf ook de behoefte komen om wat stevigere monitors aan te schaffen.. maar ongeacht wat het dan wordt, ik denk dat ik de KRK V4 set altijd zal houden.. gewoon als referentie setje.

Heb een keer de VXT4 gehoord, en die klonk echt niet lekker in vergelijking met de KRK V4 series 2. Maar misschien lag het aan de akoestiek/bekabeling/source.. je weet het niet, dat is goed mogelijk.

Hebben hier mensen ervaring met de Yamaha HS80 en de Adam monitoren. En hoe verhouden die twee tot mekaar? Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren (wat ik ook zeker ga doen). Maar ik woon niet echt in de buurt van een pro-audio winkel. En hoor graag wat meningen.

Ik heb zelf de Yamaha HS80.

In hoeverre verschillen de ADAM A7X en ADAM A7 met elkaar?

Is de A7X simpelweg de nieuwe generatie met een aantal updates?

In hoeverre verschillen de ADAM A7X en ADAM A7 met elkaar?

Behoorlijk verschil, ik vond de A& altijd erg baslicht, gewoon teweinig fundament dat is bij de A7X weg, erg goede speaker voor het geld

Ik denk dat mijn bass-drivers van mijn HS80 mischien kapot zijn, maar weet het niet zeker. Vocalen hebben nog wel een lekkere onderlaag. Alleen heb ik steeds het idee dat dat ik toch nog wat laag mis. Zijn er trucjes om erachter te komen of drivers mischien kapot zijn?

Alle toonregeling op de achterkant staat op neutraal.

Het kan ook mischien gewenning zijn want ik heb een paar maanden naar andere speakers zitten luisteren (hifi speakers van kef, de IQ3 wat een verschrikkelijke rotdingen trouwens). Maar nu ben ik niet zeker..

Back