welke monitoren?

Heb zelf recentelijk een setje yamaha hs80m aangeschaft.
Deze gebruik ik naast een set genelec 8040s.
Als ik blind zou moeten kiezen tussen die 2 sets dan zou ik direct voor de yamahas gaan.
Rationeel gezien uiteraard voor de 8040s.

Laat je iig niet leiden door de prijs dus. En luister absoluut even naar de hs serie van yamaha. (Hs7/hs8)
Ik vind ze erg gedetailleerd klinken. Beter dan de genelecs bijv.

Bedankt voor je tip. Zeer prettig geprijsd in ieder geval. Ik neem je tip mee als ik naar Music store ga,

(maar goed, eerst mijn traktor, maschine en oude monitoren zien te verpatsen. Komt goed :)

Neumann KH-120A, klinken echt super en ín your face

Heb sinds een tijdje ook de Adam A7X monitors staan. Ben er erg tevreden mee, strakke sound met erg veel detail. Ik heb de indruk dat deze monitors gewoon een eerlijk beeld neerzetten en ik luister dan ook al een tijdje met plezier naar muziek die ik goed ken. O.a. bij een track van David Sylvian met een akoestische piano viel me op dat de ruimte waarin het was opgenomen op de een of andere manier veel beter doorkwam....voor mij toch wel een soort openbaring! Ook dingen die minder mooi zijn / onvolkomenheden vallen meer op, en dat is sowieso een goed teken.

Omdat ik vond dat ze wel wat veel laag geven heb ik dit aan de achterzijde iets naar beneden bijgesteld. Ze staan ook redelijk dicht tegen de muur dus dat is op zich niet zo vreemd.

Ik durf niet te zeggen of deze monitors voor mij of voor deze prijs nu de beste keus zijn, want er is zoveel te koop in deze klasse dat je het niet echt goed allemaal kunt vergelijken. Bovendien moet je ze gewoon in je eigen studio horen. Maar ik denk niet dat je met dit type snel verkeerd zult zitten in ieder geval.

Hoe vertalen je mixen naar andere systemen? Opzich ook niet onbelangrijk :p

Dat is heel belangrijk inderdaad :)

Ik kan het nog niet zeggen, want ik heb al even een tijdje geen eigen tracks gemaakt. Komt wel weer, hopelijk. Ik heb er wel vertrouwen in eerlijk gezegd en sowieso is het handig om je mixen op meerdere systemen te beluisteren, ook bijvoorbeeld in de auto en op een mono radio etc. als je heel serieus bent. Nou ja, dat is allemaal wel bekend natuurlijk.

Eerst maar weer eens gewoon muziek maken :dubbel: Tot die tijd luister ik wel naar muziek die door anderen is gemaakt ;)

Ik zie net dat de Equator Audio D8 monitors voor 766€/paar staan bij Bax en dat er een lovende review staat in de SoundOnSound waar ze expliciet eerder vergeleken worden met monitors van Focal, PMC, Quested, Sennheiser (die een veelvoud kosten voor dezelfde specs) dan met monitors uit een gelijkaardige prijsklasse (van bvb Adam, Eve, Event, Genelec, Mackie...).

Ik heb eigenlijk nog geen enkele negatieve review gelezen van monitors van Equator Audio (buiten dan dat de kleinere D5 uiteraard minder bass response heeft).

Heeft iemand hier al ervaring met monitors van Equator Audio?

Geen ervaring mee. In mijn zoektocht ook veel tegen gekomen. Echter ook reviews van mensen (d5) die continu problemen hadden, terugsturen etc. Vandaar dat ik voor een meer gevestigde naam ben gegaan.

Van de mensen die wel goeie uitvoeringen kregen idd niks meer dan lof voor die equators. Zeker voor dat geld. Je kan een gokje wagen...

Ik heb zelf de prodipe pro ribbon 8. Met veel mazzel voor een heel goede prijs van een gewaardeerd forumlid overgenomen.
Deze zijn echter heel lastig te vinden. Dit weet ik omdat ik al een aantal maal ben benaderd door mensen die mij een veelvoud bieden van wat ik er voor heb betaald.
Voor ik deze kocht was mijn keuze gevallen op de Presonus eris e8 die mij oa. door midi amsterdam aangeraden werden.
Aangezien ik midi amsterdam zo ongeveer de enige tent in de wijde omtrek vindt met verstand van zaken, neem ik hun advies zeer serieus. Toen ik ze ging beluisteren klopte dat ook wel.
Ik zou je dan ook aanraden deze in ieder geval te beluisteren.

De keuze voor monitors is een kwestie van smaak en hoe groot is je studio ruimte?

Momenteel zou ik voor EVE setje kiezen.

SC205 of SC204 set met TS107 Sub voor de kleine studio en SC208 voor een grote studio (en die SC208 heeft een overweldigend laag).
Adam klinken ook super alleen zou ik nooit voor de A8X kiezen dan kan beter de EVE SC208 kiezen.
Doe maar een luister test met Adam's en EVE's en je weet wat ik bedoel.

Ik heb onlangs de 2-weg Eve een week getest en vond het een mooi klinkende speaker maar voor mijn persoonlijke smaak vond ik het mid te terughoudend en het laag wat te rommelig. Het laag is wel met bakken aanwezig! Meer dan bij mijn Genelecs maar zoals gezegd wel rommeliger en minder gedefinieerd. Het hoog is door de ribbon tweeter erg goed.

Het bijzondere is dat ze hun design filosofie delen met Adam (ik bedoel, de modellen komen qua design en maat nagenoeg volledig overeen) maar dat de klank echt totaal anders is.
Voor mijn persoonlijke smaak klinkt Eve wat te braaf, voor een ander kan dat nu net weer precies goed zijn. Voor het geld heeft Eve in ieder geval erg mooie producten.

Ik ga nu waarschijnlijk toch de Adam A77X eens proberen. Eens kijken of die wat meer aansluit bij mij smaak voor een wat meer forward monitor. Het is en blijft zo ontzettend persoonlijk!

Laatst gewijzigd:
En ondertussen zie je op veel studio foto's gewoon een setje Proac Studio100's staan.:)

Beetje overkill voor de gemiddelde huiskamer/ zolder studio vrees ik. :)

Ik heb onlangs de 2-weg Eve een week getest en vond het een mooi klinkende speaker maar voor mijn persoonlijke smaak vond ik het mid te terughoudend en het laag wat te rommelig. Het laag is wel met bakken aanwezig! Meer dan bij mijn Genelecs maar zoals gezegd wel rommeliger en minder gedefinieerd. Het hoog is door de ribbon tweeter erg goed.

Het bijzondere is dat ze hun design filosofie delen met Adam (ik bedoel, de modellen komen qua design en maat nagenoeg volledig overeen) maar dat de klank echt totaal anders is.
Voor mijn persoonlijke smaak klinkt Eve wat te braaf, voor een ander kan dat nu net weer precies goed zijn. Voor het geld heeft Eve in ieder geval erg mooie producten.

Ik ga nu waarschijnlijk toch de Adam A77X eens proberen. Eens kijken of die wat meer aansluit bij mij smaak voor een wat meer forward monitor. Het is en blijft zo ontzettend persoonlijk!

Misschien een Eve aan de ene en een Adam aan de andere kant ?

Back