Ik ben dit lijstje aan het doornemen:
https://www.attackmagazine.com/reviews/the-best/ten-best-nearfield-studio-monitors/
https://www.attackmagazine.com/reviews/the-best/ten-best-nearfield-studio-monitors/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben dit lijstje aan het doornemen:

Ik ben op zoek naar nieuwe monitoren. Ik heb nu tapco S8 speakers. Deze zijn opzich wel ok maar het word tijd voor een leveltje hoger. Ik heb een budget tussen de 800 en 1100 euro.
Ik maak techno en ik ben altijd bang als ik een kleinere speaker pak dat ik dan de lage frequenties niet haal. Nu kan je wel een subwoofer erbij kopen maarja daar ben ik niet zn fan van..
wat raden jullie aan voor dit budget? Mn studio is 2m bij 4m die akoestisch wel in orde. ik zat zelf aan de Adam a7x monitoren te denken. of zeggen jullie van voor dat geld kan je beter voor .... gaan ?
Ik weet niet hoe groot je luisterruimte is en hoe goed ie akoestisch behandeld is, maar ik zou blind niet meer zo maar iemand monitors met 8" woofers aanraden, zeker niet in dat budget (800-1100 euro).In dat budget zou ik eens kijken naar 8"-ers van Mackie, Event en Equator.
Muziek klonk volgens mij op Mackie "het beste" maar ik zocht niet echt HiFi speakers die je muziek beter doen klinken (heb hier al B&W speakers voor). Als je de gebreken van je speaker & ruimte kent (door veel te luisteren), hoeft dat geen probleem te zijn...
De Event waren het goedkoopste en had ergens de subjectieve indruk dat je dat ook wel hoorde. Veel reviewers die ze uiteindelijk toch terug van de hand doen zeggen dat de mixes die erop gemaakt werden, zich niet altijd goed vertaalden.
Uiteindelijk Equators D8 op de kop getikt tijdens een promo en ik ben er best wel tevreden van. De monitors maken je muziek niet beter maar laten je horen wat er effectief is (of niet is).
En daarbij luister ik liever naar een 6,5" met goede definitie en detail, ook al mis je misschien wat dieper laag, dan een vergelijkbaar geprijsde 8" waarbij het laag 9 v.d. 10x dichtsmeert, vertroebelt, blubbert, etc. Ergens zijn er compromissen gesloten door de fabrikant als je binnen dat budget wil blijven.

Voor grotere speakers heb je zwaardere amps nodig met een snelle respons. Die zorgen voor de strakheid (naast goede speakerkeuze en kastbouw).
Even ter vergelijking:
Focal CM65
100W amp voor de 6,5" woofer. 60W amp voor de tweeter.
Equator D8
60W amp voor de 8" woofer. 40W amp voor de tweeter.
Hmm, bijna de HELFT qua vermogen, maar moet een grotere speaker aansturen. Welke zal strakker klinken denk je?
Ik wil absoluut niet suggereren dat die Equators butspeakers zijn, maar die prijsverdubbeling (CMS65's) zit 'm ergens in en da's niet alleen marketing.
En ik heb die Focals nog nooit beluisterd maar ze krijgen iig goede reviews. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van 2ehands studio monitoren?
Welke onderdelen zijn aan slijtage onderhevig, en is dit op enige manier meetbaar?
van de hand gedaan. Mede omdat eentje daarvan het niet meer wilde doen na een poos stil te hebben gestaan.Waar moet ik op letten bij de aanschaf van 2ehands studio monitoren?
Welke onderdelen zijn aan slijtage onderhevig, en is dit op enige manier meetbaar?
) de niet echt classy studiomonitor look, als je daar voor wil gaan.