Aanschaf / Ervaringen externe sound-card

creatormusic

Dr. Reason
Hallo beste muziek fanaten...

Morgen of overmorgen komt me laptop binnen (Asus M6000n 8~ ) zodat ik op verschillende locaties (lees: bij andere mensen) verder kan werken / samen kan werken met het maken van muziek. Natuurlijk voldoet de onboard sound aan geen van allen onze wensen, en is het dus noodzakelijk om een "EXTERNE" sound kaart aan te schaffen. Heel belangrijk voor mij is dat ik een lage latency tijd heb voor me midi controller, me Remote 25 en me Kawai K4. Die creative Extigy valt dan al heel snel af met een latency van 40 ms :bekdicht: .

dus.... Mijn vraag: Wat raden julile mij aan? De prijs maakt niet zo heel veel uit. En wat hebben jullie voor externe sound card en wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn daar de latency tijden van? Ik gebruik voornamelijk Reason en Cubase, en nog wat Wave editors als Sound Forge.

Als geld niet zo veel uit maakt en jij zo rond de 1000euro voor een extern bakkie wilt uitgeven dan kan ik je de RME Multiface aaraaden. Heeft 8 in-out zowel analoog als a-dat en nog meer in in-uitgangen plus 1 midi in-out.

Kijk anders ook ff op de behringer site, daar staat een nieuw bakkie voor weinig. Ik weet alleen niet of ie al leverbaar is maar dat zal anders niet lang meer duren.

een heel mooi kaartje... vooral de latency staat me erg aan.... down to 1.5 ms!!! Ik denk dat deze het c ker gaat worden. Ik weet niet of jij hem ook hebt... maar als dat zo is... wat zijn jou bevindingen en ervaringen???

ik heb ook een asus laptop en gebruik al jaren de rme met digiface.

Werkt als een zonnetje

Origineel geplaatst door creatormusic
een heel mooi kaartje... vooral de latency staat me erg aan.... down to 1.5 ms!!! Ik denk dat deze het c ker gaat worden. Ik weet niet of jij hem ook hebt... maar als dat zo is... wat zijn jou bevindingen en ervaringen???

Als jehet tegen mij hebt, ja hijs top, hele goeie kwaliteit, nooit problemen, kost geen extra cpu of wat.

Een M-Audio FireWire Audiophile kan ik je in ieder geval "voorlopig" even NIET aanraden.

Ik heb het ding zelf en moet zeggen hij klinkt prima, lage latency, mooi dingetje... maarrrr... ze hebben weer eens een apparaat gereleased dat de consument gezellig thuis mag testen. Oftewel, de software is kut.

Ze hebben voor XP al zowat iedere maand een update uitgebracht en bepaade zaken zijn nog niet opgelost. Nu is het ook nog een "jong" model, maar bepaalde bugs mogen absoluut niet in een eindproduct zitten.

Een hele vervelende tekortkoming is het feit dat je de samplerate in je software (Cubase, Reason, V-Stack...) moet instellen, omdat het control panel van de Audiophile hiervoor alleen een "read only" venstertje heeft. Maar ja, wat nu als bijvoorbeeld V-Stack bij de instellingen gewoon het control panel van de Audiophile opent? Moet ik dan Reason kopen om de samplerate aan te kunnen passen? ;)

Daarnaast crashed het conrol panel, althans het gaat over de zeik, als je V-Stack opent. Volgens de supportjongens van M-Audio is dat een bug in V-Stack. Wordt aan gewerkt. Ben toch benieuwd of alle audio-interfaces crash'n bij het gebruik van V-Stack? Wat zou je denken?

Leuk ding voor een hele nette prijs!

- FireWire i.p.v. USB
- 1 x Midi in/out
- 2 x analoog in
- 4 x analoog out
- 1 x SPDIF (coax) in/out
- 1 x hoofdtelefoon aansluiting met aparte volume regelaar en een switch tussen output A/B. Nice for da DJ!

Iets meer dan 300 euro.

Origineel geplaatst door D-mike-E

Leuk ding voor een hele nette prijs!

dat wou ik ook zeggen. Ik had die ook ff bekeken, ziet er idd wel strak uit ook kwa specificaties. Ik wacht het gewoon ff af... misschien dat de drivers in de toekomst wel optimaal zijn... we'll see...

Back