creatormusic
Dr. Reason
Hallo beste muziek fanaten...
Morgen of overmorgen komt me laptop binnen (Asus M6000n
) zodat ik op verschillende locaties (lees: bij andere mensen) verder kan werken / samen kan werken met het maken van muziek. Natuurlijk voldoet de onboard sound aan geen van allen onze wensen, en is het dus noodzakelijk om een "EXTERNE" sound kaart aan te schaffen. Heel belangrijk voor mij is dat ik een lage latency tijd heb voor me midi controller, me Remote 25 en me Kawai K4. Die creative Extigy valt dan al heel snel af met een latency van 40 ms
.
dus.... Mijn vraag: Wat raden julile mij aan? De prijs maakt niet zo heel veel uit. En wat hebben jullie voor externe sound card en wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn daar de latency tijden van? Ik gebruik voornamelijk Reason en Cubase, en nog wat Wave editors als Sound Forge.
Morgen of overmorgen komt me laptop binnen (Asus M6000n
) zodat ik op verschillende locaties (lees: bij andere mensen) verder kan werken / samen kan werken met het maken van muziek. Natuurlijk voldoet de onboard sound aan geen van allen onze wensen, en is het dus noodzakelijk om een "EXTERNE" sound kaart aan te schaffen. Heel belangrijk voor mij is dat ik een lage latency tijd heb voor me midi controller, me Remote 25 en me Kawai K4. Die creative Extigy valt dan al heel snel af met een latency van 40 ms
. dus.... Mijn vraag: Wat raden julile mij aan? De prijs maakt niet zo heel veel uit. En wat hebben jullie voor externe sound card en wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn daar de latency tijden van? Ik gebruik voornamelijk Reason en Cubase, en nog wat Wave editors als Sound Forge.