Vraag 1 (live met de pc)

santasoul

Nieuwkomer
1)
Ik werk nu met reason en nuendo en een analoog mixer op mijn line in voor zang gitaar en andere instrumenten om muziek te maken.
Mijn probleem is dat volgende maand al mijn eerste optreden is geplant .10april .
Wat voor programma's heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen?
bijv. wat is de beste en wat is de best betaalbare digi synt...?moet aanslag gevoelig zijn en moet ook een klassiek en een jazzy pianogeluid bevatten zo natuurgetrouw als maar mogenlijk is...en moet vst compatable zijn.

2)
Voor de duidenlijkheid. Ik gebruik de kx driver met mijn 5.1. live
Dit gaf in het begin echt veel geouwehoer met nuendo...
nu heb ik nog maar 1 probleem (mischien 2)
Reason ik wel fulll working in combi met nuendo maar nuendo neemt niets op van het geluid dat reason voortbrengt
dit zelfde probleem heb ik met de absynth...synth
niet als audio en niet als midi(bij midi zie je de toetsen die ik aansla wel verschijnen als kleine streepjes maar daar blijft het dan ook bij.

3)Is het in nuendo mogenlijk om tijdens het inspelen of zingen direct hoorbare fx te plaatsen door middel van vst progjes en welke zijn dat dan?

4)wat is ableton live en wat doet het?...dit programma werd me aangeraden en kan ik voor een prikkie overkopen...
maar ik weet absoluut niet wat ik er mee kan en of ik de basis binnen een week onder de knie krijg/

zo dat was het dan wel voor nu...maar jullie zijn zeker nog niet van me af.
ruben

Klinkt misschien heel lullig, maar wees verstandig en zeg dat optreden af. Zo te lezen moet je nog helemaal beginnnen, je weet niet eens hoe Nuendo etc. werkt. Voordat je dat door hebt, en ook nog muziek hebt gemaakt ben je wel even verder.

Ga je daar eerst een rustig in verdiepen, optreden kun je je hele leven nog.

We kunnen de muziek ook nog met normale instrumenten of zelfs accoustisch uitvoeren, de plaats is een dampende coffeeshop, we hebben 5 nummers af en hoeven er maar 3 te spelen.
Dat is het punt dus niet.
Maar als je geen antwoord geeft kom ik helemaal geen stap verder en ik heb in een tijdbestek van 3 weken gewoon door te experiimenteren nuendo en die vermoeiende kx driver toch onder controle weten te krijgen. met als enig nadeel live hoorbare effecten. en geen opname bij midi opnamen.

<edit: moest voor de vorige post komen>

jij bent:

a) enorm zelfverzekerd

b) idioot optimistisch dat dit gaat lukken

bedoel: je leert toch eerst je tools, synths etc. gebruiken, en als er dan ooit iets moois uitkomt, en je kan het technisch, dan kan je live gaan. dit is echt de omgekeerde wereld. live spelen is trouwens nog heel wat anders dan thuis tracks in elkaar fietsen...

als je al tracks had, dan zou je wrschnlk die hele maand nodig hebben om n live set voor te bereiden
en op een maand tijd kan je niet eens 1 van al die programmas die je noemt onder de knie hebben

Origineel geplaatst door santasoul
We kunnen de muziek ook nog met normale instrumenten of zelfs accoustisch uitvoeren, de plaats is een dampende coffeeshop, we hebben 5 nummers af en hoeven er maar 3 te spelen.
Dat is het punt dus niet.
Maar als je geen antwoord geeft kom ik helemaal geen stap verder en ik heb in een tijdbestek van 3 weken gewoon door te experiimenteren nuendo en die vermoeiende kx driver toch onder controle weten te krijgen. met als enig nadeel live hoorbare effecten. en geen opname bij midi opnamen.

Tip1;

Men neme het hele optreden van te voren op in audio en branden dit op cd.

Tip;
Neem gewoon al je gear mee naar het optreden,als de lampjes maar branden.

Tip;
Activeer de cd speler en ga los.

Ik geloof niet dat ze er wat van zullen merken of dat ze julle ubderhaupt door de rook kunnen zien,iedereen is tenslotte toch stoned neem ik aan.

Zorg er wel voor dat je gauw na het ontvangen van de centen kunt vertrekken,en het is wel handig als er al iemand in een busje buiten op jullie wacht.

Zou dus alleen de stekkers inpluggen en niet de audiokabels,aangezien dat ook weer tijd kost om gauw weg te kunnen gaan. En kijk van te voren of de nooduitgang niet dicht zit.

Succes
:D :D :D ;)

Waar is hier de nooduitgang..de nooduitgang..

Just i:mega:
Jij begrijpt het hahahahaha

En over mijn optimisme...Ja, daar wordt ik wel vaker op afgerekend. Echt één van mijn zwakste punten maar ook één die me op de meest bizarre gebeurtenissen heeft getractreerd. dus ja (kan even niet op je naam komen)
Dat optreden gaat hoe dan ook door.

En over het hapklaar maken voor live optreden heb ik bij stil gestaan... alles wat ik maak heb ik ook per spoor naar audiofiles omgezet en verknipt tot bruikbare samples.
Ik heb een beetje met nuendo zitten experimenteren terwijl ik mijn synt gebruik.
Het is een beetje geklungel maar door 2 screens en door met mijn ene hand door te spelen en de andere te gebruiken om met de muis de mute knoppen te bedienen kan ik zelf bepalen wanneer en hoe ik live wil spelen en dit soort truukjes gebruik ik ook in reason...Dus zolang het ridme maar niet gaat haperen is er best wat mogenlijk. Het kost alleen echt net iets te veel tijd om een volgend nummer te openen op deze 2 programma's...
Het is dus enigsinds wel mogenlijk om met deze programma's een live optreden in elkaar te zetten....
Maar er moet toch een programma zijn die deze twee dingen samen brengt en daardoor de mogenlijkheid geeft om speelser te werk te gaan tot zelfs een live jam.

Roel en sam ....dat heb ik nou net niet .....En die foto's zijn behoorlijk misterieus...of was dit een aanbod om even gezellig in jullie studio een c.dtje op te nemen. Zullen we morgen beginnen hahahaha
Nee maar zonder dollen dat ziet er indrukwekkend uit... wat/wie produceren jullie en kan ik ergens een sample van wat jullie maken horen?

Laatst gewijzigd:
Excuses voor het off-topic gaan.....

Reason, Nuendo & live-instrumenten.......:confused:

Ik ben erg nieuwsgierig !! Waar is dat optreden ergens ? Indien een beetje in de buurt, kom ik zeker kijken !

Iets met Jansen en zit in denhaag en uis volgensmij niet betaald. Ik weet er niet veel van omdat ik het eergister te horen heb gekregen van de zangeres

Ik vul het hier wel even aan ...
Volgens mij Meneer jansen...
als ik de tijd en straat enz weet dat meld ik het wel.
Kaarten kun je bij mij bestellen 20 euro p.p. incl.
:dubbel: grapje he mensen maar je mag me best betalen hoor kan het geld goed gebruiken
:D

........................................speel...uhhh...drukfouten op voorbehoud
Kaarten kunnen niet ingeruild worden..U krijgt uw geld niet terug

Laatst gewijzigd:
Den Haag?
Dan kom ik op zeker!
10 april?

Even wat duidelijker, want ik ken geen coffeeshop met die naam, maar dat zal ik aan m'n koffie-drinkende vrienden vragen :)

Wout

ik ben er ook van partij en heb er zelfs nog geld voor over ook
zet hier de juiste tijd datum en adres please... please...please
per slot van rekening ontmoet ik dan een genie . Hoe vaak zal dat nog gebeuren in mijn leven :D

nou nou
O.k o.k
ik geef me gewonnen
Houd er rekening mee dat mijn bronnen der erkenning zelf geen muziek maken.
en dat ik echt een beginneling ben.
Volgens mij zijn jullie er zodadelijk alleen maar op uit om ook daadwerkelijk met tomaten te gaan gooien...gngngngn
Tip. als je ze nu koopt heb je de meeste kans dat ze ook echt rot zijn tijdens m'n judgementday.
geef nou eens een goede tip...hoe ik dit het beste life aan kan pakken...
trouwens best gezellig hier...

denk ik...

je noemde zelf ableton live, en je had al samples geknipt van je eigen tracks. Denk dat je daarmee best een eind zou kunnen komen in relatief weinig tijd.

idd

Ik denk dat ableton hier het beste gaat werken !!
Of ander voor nog iets eenvoudiger zou ik Acid nemen !

Origineel geplaatst door santasoul

geef nou eens een goede tip...hoe ik dit het beste life aan kan pakken...

wel, met nuendo gaat het niet lukken (al weet ik niet wat je precies wil doen). is helemaal niet bedoeld om live te gaan. je zou wel de hele set in één nuendo file kunnen zetten en zo proberen.

welke software is eigenlijk wel goed voor live, behalve Live dat enkel met samples werkt?

Koop een MPC!

Dan loop je gewoon al je geluiden en kan je die aan/uitzetten door op de pads te drukken.
Tegelijkertijd kan je dan ook nog wat anders doen.

Of koop een bak met drukknoppen waarmee je tracks op de PC kan aan/uitzetten.

Met de muis werken is klote.

Of je kan ook een geluidskaart met meerdere uitgangen kopen en iedere uitgang aansluiten
op eigen kanaal van het mengpaneel en dan op het mengpaneel je geluiden mute/unmuten.

jongen neemd die troep nou maar gewoon op op cd en speel een beetje met effecten deroverheen. de rest draait anders toch in de soep.. ;)

niet moeilijk gaan doen.

Back