Vraag 1 (live met de pc)

Origineel geplaatst door divi
wel, met nuendo gaat het niet lukken (al weet ik niet wat je precies wil doen). is helemaal niet bedoeld om live te gaan. je zou wel de hele set in één nuendo file kunnen zetten en zo proberen.

welke software is eigenlijk wel goed voor live, behalve Live dat enkel met samples werkt?

Reaktor kan volgens mij ook staat een uitleg op site van NI, heb ook wel eens iemand zien doen met Logic, maar wat ie precies deed...???

Origineel geplaatst door aso
Reaktor kan volgens mij ook staat een uitleg op site van NI, heb ook wel eens iemand zien doen met Logic, maar wat ie precies deed...???
da s altijd de vraag bij over hé... hoeveel is nu echt live? alleen knopjes tweaken?
(zou interessant kunnen zijn voor een poll-etje onder de forumers eigenlijk)

[Zeikmode]

Nuendo en SBLive! Je hebt je Nuendo vast gekocht... of is het illegaal?

Het zelfde geld voor Reason...

Ik hoop dat je je andere muziek instrumenten niet gejat hebt!

Gebruik je ook een gekidnapte zangeres?

[/Zeikmode]

Druid

LIVE....daar begin ik ook steeds meer aan te twijfelen.
Volgens mij kun je spreken van 'live" als je binnen één nummer op het publiek in kunt spelen en dus niet gebonden bent aan de lengte, tempo of samenstelling van een nummer...of/en bijvoorbeeld als je live je samles inspeeld en daar weer op door gaat zoals denk ik met een 909 of 303 van roland mogenlijk is.....
Of een fusie van digitaal en instrumentaal...
...Bands als red snapper of lamb weten hier echt mooi gebruik van te maken...deze hebben zeg maar gewoon hun fx studio bij zich. hoofdzakelijk bedoeld als digitale aanvulling.

En nuendo en de muis niet voor live te gebruiken
TSJA Ik ben bang dat je gelijk hebt want ik zat gister weer eens een poging te wagen en het liep volledig in de soep en dat wil ik echt niet hebben tijdens mijn aller eerste optreden...

nee hoor niets is gejat...heb daar echt geen goede ervaringen mee...
Ik heb mazzel gehad...Ben een echte mee eter.
Vriend..."He ik heb nuendo gekocht"
Ik wist niet eens wat het was maar zei gelijk... "Mag ik ook?"
deed ditzelfde bij ableton maar die moet ik toch overkopen want die gozer kreeg het niet aan de praat (stiekem gewoon te lui om zich erin te verdiepen)en wil graag geld zien...
En Reason heb ik nu al ruim een jaar in bruikleen van een maat van me...zijn comp schijnt nooit te crashen want hij hoeft die c.d's tot nu toe nog steeds niet terug...klop klop.

ableton komt tot dusverre niet niet bepaald over als een lekker hanteerbaar programma. Ik heb een paar screenshots gezien en kreeg het gelijk benouwd...dat wordt wel weer een maand ploeteren om het een beetje door te krijgen...
En die muis ga ik inwisselen door sneltoetsen aanmaken(en deze met gekleurde stikkertjes beplakken in reason...en ga gewoon lekker op deze manier te werk tot ik beter heb en kan...

en wat deed Dikkie Dik toen....
"spelen"
Ja toen ging dikkie Dik met zijn poten op die toetsen slaan.
Dag Dikkie Dik
"TOT DE VOLGENDE KEER"

Laatst gewijzigd:
Nou Ableton is niet zo heel moeijlik hoor knip gewoon alles in loops, laat als je wil Reason of rebirth mee draaien en dan kun je dus je eigen loops + jammen! dat moet je binnen een week je behoorlijk onder de knie kunnen krijgen...

Origineel geplaatst door aso
Nou Ableton is niet zo heel moeijlik hoor knip gewoon alles in loops, laat als je wil Reason of rebirth mee draaien en dan kun je dus je eigen loops + jammen! dat moet je binnen een week je behoorlijk onder de knie kunnen krijgen...

weet dat tijd iets is dat je nu niet in overvloed hebt maar ableton is hier inderdaad het juiste wat je kan gebruiken
en werkt crij simpel
enige nadeel vind ik persoonlijk is dat je continu op het computerscherm aan het klooien bent

doe je er een UC33 aan die zijn er geknipt voor...

Origineel geplaatst door santasoul [/i

Volgens mij zijn jullie er zodadelijk alleen maar op uit om ook daadwerkelijk met tomaten te gaan gooien...gngngngn
Tip. als je ze nu koopt heb je de meeste kans dat ze ook echt rot zijn tijdens m'n judgementday.
.....

denk ik... [/B]

ik gooi nooit met tomaten naar slechte muziekanten .............ik heb echt geen aandelen heinz hoor:)

Idd.

Ableton Live, een goede pc (met goede soundcard) en 1 of 2 UC-33's. En een paar vst-effects natuurlijk.

Knip, plak, brei en je komt er wel uit..

Ableton Live is zeer stabiel en kan gelinkt worden met Reason ( via Rewire ) . Dit in tegenstelling tot Nuendo tesamen met Reason, dat sneller crashed. Voor live gebruik kan je dit zeker missen.

Nuendo + Reason = studio
Live + Reason = live

Trouwens, de titel van je thread geeft meteen antwoord op de vraag.....: 'Live' met de pc

:eureka:

mensen jullie zijn echt geweldi!!!:halleluja

Even over dat progje live. Of bedoelen jullie ableton live?Ik kan het nergens vinden op het net(nog al een veelvoorkomende term namelijk)
Wat kost het en van welke firma is het.
en die UC-33's zijn echt wel HEEL erg handige apparaatjes en als ik het goed heb gelezen heb ik er al een voor 300euro.
Maar nog 2 vragen...
als ik er nou 2 koop is het dan mogenlijk om op het ene apparaat de sporen te gebruiken voor mijn samples en de andere voor vst fx. En worden deze instellingen dan ook opgeslagen zodat ik bij het openen van een nieuw nummer direct de juiste instelling heb?..
Krijgen mijn katten die kut muis...

en zijn er goede geluidskaarten verkrijgbaar met meerdere in en uitgangen voor een prijs van zeg maar 300 euro...
Ik heb nu die crea-live5.1 en 't is wel goed spul in combi met een kx driver (na 8 uur tweaken een latency van 2ms)
maar ik mis echt in's en outs. het liefst extern dan kan ik die 5.1 houden voor films en zo.

Ableton Live ( +-400 euro)
M-audio delta 44/ 66 (+-200 - 400 euro)
M-audio Audiophile (+-200 euro)

Wat de mixer betreft in Live weet ik niet precies, maar de effects kan je enkel automatiseren met een controller te kiezen voor een bepaalde parameter. (zoals in Reason, 'learn from MIDI' ) Dus een preset maken in de UC33 voor Live's effecten is niet mogelijk..

UC-33 heeft 33 plaatsen om presets te saven.

Zoals ik eerder al zei : Ableton is de juiste tool voor de job!

Alles knipppen en flexibel te gebruiken !!
Midicontroller erop en voila !

En er zijn trouwens maar weinig progjes waar je erg snel en eenvoudig mee kunt werken ! Overal zulje tijd in moeten steken !!

Suc6:) :)

Origineel geplaatst door santasoul
Even over dat progje live. Of bedoelen jullie ableton live?Ik kan het nergens vinden op het net(nog al een veelvoorkomende term namelijk)
Wat kost het en van welke firma is het.

Gewoon surfen naar www.ableton.com.
Ableton Live kost ongeveer 325,00 EUR

Je kan trouwens een trial downloaden :okdan:

Origineel geplaatst door ikke
UC-33 heeft 33 plaatsen om presets te saven.

Toevallig niet onder het bed he? Daar heb ik geen plaats meer. :confused:

Back