TB-303 computer interface

matt second

acid management
Staff member
http://switch.to/bassline -- edit : bij dode link : http://users.skynet.be/bk318113/303/ -
is een pagina van een 303 liefhebber en reparateur
ik kwam deze vrolijke belg tegen afgelopen zaterdag en hoorde ervan dat hij een computer interface aan het maken is om de patterns in de 303 op de PC te kunnen arrangeren

hiervoor in hij een module aan het ontwikkelen die in de plaats komt van de geheugenchip (niet goedkoop overigens)

check het uit !

Laatst gewijzigd:
HET IS WAAR!

weet er al een tijdje van.. is schitterend dat hij zoiets aan het maken is: de pcb die erin moet is lekker klein en de nieuwe versie lijkt makkelijk te installeren..
Enig probleem die ik ermee heb is dat ik speciaal een windows computer zal moeten kopen om het te kunnen gebruiken (Geen USB support voor mijn macje :'( )
Nuja, wat is GOEDKOOP? heb je al eens de prijs van een DEVILFISH gezien? :?

De handigste toepassing lijkt mij het arrangeren van songs op je computer, en het selecteren van patterns voor je bvb naar een live show vertrekt..

jaja die 2nd acid wave heeft zn gevolgen in belgie :halleluja :halleluja :halleluja

Rvooh, je kan een ouwe pc met USB echt voor super weinig geld kopen.
Of er zal waarschijnlijk ook wel een converter voor de MAC zijn.

acieeed :yamaha:

Origineel geplaatst door sander

nee hoor mijn mac heeft USB...

IK bedoelde het anders, het is een ander soort aansluiting die erop moet (serieel zeker? of parallel - weet nie veel van die Wintel brol :kont: )
zal idd een zeer goedkoop MS-DOS - bakje aanschaffen.. in de tijd dat er nog stabiele MS produkten uitkwamen *D

Heb gezaagd om USB support aan D'naab136, maar aangezien hij zelf weinig tot nieks kent van dit medium en dit enkel het ontwerp zou onnodig [...] moeilijk maken... Toch blijf ik stil hopen op usb support.. dan port ik gelijk de besturingssoftware ervoor over op MacOSX

Origineel geplaatst door EviL 3°3
en ook niet te vergeten ... hij is tevens bezig met een ACID-SCREAMER :) ,een distortion.... en dit voor weinig geld !!

Jihaaaa ...

:duivels:

heb je zn vocoder gehoord die hij ooit in arkanoid's 303 geschakeld had? smerig 8D

Origineel geplaatst door sander

Laat er "please" een Mac-converter zijn!:) :P

Origineel geplaatst door Cisco
Laat er "please" een Mac-converter zijn!:) :P

Ik lees net op een website dat er een USB -> serieel en USB -> parallel convertors bestaan..
maw: Het mogeliijk zijn om het aan te sluiten.. De besturingssoftware is een ander probleem.. Ik zal het eens voorleggen aan D'naab136, want al moet ik uiteindelijk C++ leren -> tis voor een goed doel ;-)

Mooi hoor, innovate dont imitate!! Wat ze allemaal niet verzinnen, nogmaals pachtig.

UPDATE
----------

De TB-303 computer interface is KLAAR!!!

de kit zelf kost +200euro en er moeten een track of 2 voor doorgesneden worden in je tb (valt dus nog mee)..
De kit neemt de volledige geheugenmodule over, dus in de toekomst (software is open source) zal het mogelijk zijn complete songs en/of patterns te maken met je computer.. Zelfs terwijl je tb aangesloten is- en speelt..

Ook nog een ander bakje waar ik stond van de kijken: Hij heeft nl. een distortion bak gemaakt in een stevige metalen behuizing.. Kost 110 euro.. EN.. hij is ongelooflijk vet VET VETTER! Heb nog nooit zo'n monster uit mijn 303 horen schreeuwen..

anyway, http://switch.to/bassline for info/order..

respect aan de maker :halleluja

Hoe,..maar....? Kun je dan niet beter met Rebirth werken?! Wat is het nut?Zijn jullie te lui om de step-knopjes in te drukken op de 303..?! :confused:

Ah.. dus kan je op de 303 de patronen maken en die op de pc rangschikken tot je een song hebt.. Is idd wel handig!

Het echte acid gevoel is een ongemodificeerde 303, samen met een 808/707 en dan gewoon op play drukken, lekker tweaken en de boel live opnemen. Maar de mensen worden lui of het is allemaal te moeilijk en moeten alles op hun computerscherm zien en alles moet midi hebben. Jammer. Daar gaat de charme van het apparaat. Je moet maar zo denken alle hits van toendertijd zijn ook gewoon gemaakt met de in orginele staat verkerende apparaten zonder enige poespas.

Koop dan gewoon een softsynth die je 303 emuleert en verkoop je 303 aan een liefhebber.

Laatst gewijzigd:
Wat een bullshit antwoord sander
Die tb heeft gewoon een KUT sequencer
Als die met de pc gesequenced zou kennen worden zou stukken makkelijker zijn

ah komaan we leven niet meer in de jaren 80 (of toch: niet iedereen)

Nothing beats the real thing qua klank.. De interne sequencer is ook zeer leuk./ Maar soms wil je toch wel es iets anders doen dan enkel live freaken.. Komaan..

Ik hou van de 303 omwille van de hypnotiserende klank die eruit komt.. Maar het bakje is tot veel meer in staat dan enkel wat acid house gephreak :erm:

Ook mega handig is dat je al je patterns mooi kan bewaren op je pc.. Of songs kan maken met patterns uit andere banken.

btw: Een track tot in de puntjes uitwerken en 2 weken aan werken is LUIHEID?

wat is 1 uurtje phreaken dan?

:confused: niet de extremist uithangen hé!

Back