Waldorf XT thread.

Origineel geplaatst door P-Five
Tuurlijk...

Ik zie dat de shadow edition de nieuwe Q-knoppen hebben i.c.m. het groene venster om het display.
Mijn (oranje) XT met Q-knoppen heeft een vlakke deckplate met witte letters (niet zo mooi).

Waarom is die xt dan zoveel beter dan de Micro q??

De micro q heeft:
Meer waves
Meer oscillators per voice
meer parts multitimbraal
Meer polyphony

Kwa synthenginge zijn de verschillen ook niet eens zo groot, wat maakt die XT dan zoveel beter??

@boba
hoe kan je nou een va en een wavetable synth met elkaar vergelijken? Dat is appels met peren.
Dit is ook de antwoord op je vraag: de XT gebruikt wavetable synthese! De q niet.

Nee ok dat snap ik, maar ik snap niet wat dat die wavetable synthese opweegt tegen de micro q, als voor de rest de micro q veel sterkere specs heeft.

Hoe zit dat met die xt dan met de 2 oscs per voice?? Dat is toch wel erg weinig voor zo'n dure bak lijkt me, als je dan de rest eraan toevoegt(modulatiematrix en synthengine etc) kan je er niet zulke complexe geluiden mee maken als de micro q.

Origineel geplaatst door bobaphat
Nee ok dat snap ik, maar ik snap niet wat dat die wavetable synthese opweegt tegen de micro q, als voor de rest de micro q veel sterkere specs heeft.

Hoe zit dat met die xt dan met de 2 oscs per voice?? Dat is toch wel erg weinig voor zo'n dure bak lijkt me, als je dan de rest eraan toevoegt(modulatiematrix en synthengine etc) kan je er niet zulke complexe geluiden mee maken als de micro q.

Integendeel,maar het werkt gewoon via wavetables. Aangezien ik zo je thread doorlees kun je beter gaan voor een Q of Virus,omdat je opzoek bent naar een Va toch?. Nadeel van de XT is de 10voices,dus een q zou voor jouw denk ik een betere keuze zijn. Maar de XT is zeker wel complex en een vette synth vind ik persoonlijk natuurlijk. Maar de Q zal ook wel zeer lekker klinken,maar toch anders denk ik. Ik was in jouw positie gewoon voor een Q gegaan,liefst de blauwe.

Origineel geplaatst door bobaphat

klinkt nochtans vet hoor, die 2 oscs... ik heb de microwave 1, die heeft minder modulatiemogelijkheden en 1 filtertype (wel echt analoge filter), en die klinkt erg goed hoor. op de xt heb je de luxe van de knoppen, die je niet hebt op de microwave I.

maar inderdaad, zoals in vorige posts al geopperd: als je naar een va op zoek bent, ga dan voor de q, want de microwave is geen va. toch zou je ervan versteld staan hoe 'n complexe geluiden je met een microwave kan maken. van die eindeloos evoluerende pads en stevige bassen...

kijk hier even voor uitgebreide xt-info.

Thanx, mischien dat ik ooit die microwave koop, die xt is toch erg duur.

Ik denk dat ik toch maar voor de micro q ga.

Zijn er hier ook mensen die zelf leadsounds programmeren voor de XT ? Ben erg benieuwd namelijk.

yep.

Heb trouwens nog eentje te koop.in mooie staat en alles orig. compleet,Waldorf XT.

zijn er ook freeware editors voor de XT? Niet dat het programmeren vanaf het frontpaneel nou zo lastig is, maar meer uit nieuwsgierigheid...

Origineel geplaatst door divi
ik wil vooral met de wavetables kunnen klooien, dat kan toch niet vanaf het frontpanel hé?

Nieuwe wavetables inladen bedoel je? Nee, dat kan niet vanaf het frontpaneel.

Sorry, die beta versie werkt idd alleen met de Logic USB dongle, was ik even vergeten.
Hij werkt wel erg goed.
Ik heb geen ervaring met Unisyne van Motu.
Ik weet niet of daar de mogelijkheid in zit om wavetables te editen.
Voor de rest zijn er geen editors onder OSX voor de XT bij mij bekend...

Origineel geplaatst door divi
er is toch geen officiële versie voor sounddiver? dacht gelezen te hebben dat er enkel een OS X beta versie is waarvoor je 'n Logic XSKey nodig hebt

de waldorf microwave 2/xt is toch sowieso nog van (ver) voor het va-tijdperk? toen dacht toch niemand aan het namaken van analoge synths?
deze synth staat toch eigenlijk erg op zichzelf, wat idee, uitwerking en synthese betreft. ppg-wave-microwave.

wat die zwarte betreft, die is er ook met de oude 'pulse' knoppen. zouden het er echt maar 666 zijn? ik heb er 3 gehad.
je ziet ze echt regelmatig.
de mw is wel lastig te programmeren, maar dat maakt m ook leuk. zelf doorgrond ik hem niet helemaal. natuurlijk snap ik het verhaal van de wavetables, de startwave en tijden voor de waves, maar toch ook weer niet helemaal. en dat zorgt voor verrassing. ik vind hem uitdagender dan andere analoge of va synths, die vaak toch vrij standaard zijn.

de speciale waldorf sound komt in de mwave goed naar voren, veel beter dan in de Q, dat vind ik toch meer een slappe waldorf bak. een va en niet eens een hele goede.
die echte waldorf is heel herkenbaar, moet je van houden, en kan je ook niet altijd en overal gebruiken. daarom zijn 10 stemmen vaak wel genoeg.

mensen die een xtk zoeken, raad ik aan om het forum te volgen. ik heb er nu 1, zeer mooi, en ik ben er heel, heel blij mee. maar dat kan zo weer veranderen!

o ja, als je spijt hebt van de verkoop is dat niet zo'n probleem. gewoon een andere kopen.

Back