[Waldorf] waldorfjes

EDP

elke dag pannekoeken
wat is nou precies het verschil tussen de microwave xt en de microwave II. op de site van waldorf is het enigste verschi: meer knoppen en meer effecten. en een grotere polyfonie.

is er ook nog verschil in klank of is dat wel het zelfde?

volgens mij is ook de polyfonie gelijk: 10 of (uitgebreid) 30 stemmen. de knoppen maken het verschil. en als je dan bedenkt dat er veel knoppen opzitten voor het bewerken van de wavetables (subtiel klusje), kan je je afvragen wat de meerwaarde is van de xt.

ik zeg het nog maar eens: de microwave 1 is een veel leukere synth (8-stemmig trouwens). een klassiek ontwerp, met een analoog filter, zodat de microwave 1 niet alleen die typische waldorf-klang kan voortbrengen, maar ook veel vintage synths heel aardig kan nadoen, zelfs de moog bass.

Ik blijf voorstander van de xt. Veeel sneller en leuker klanken maken, goeie effecten, klank is zeker zo fantastisch... Het is een wereldbak die niet weggaat, de microwave 1 is klassieker (meer vintage klanken). Zijn interface is echt ni zo handig, vind ik. Het is hetgeen jezelf wil natuurlijk.

Ik ben waarschijnlijk vanaf morgen eigenaar van een microwave 1 met access programmer. Waarschijnlijk ga ik toch het grootste deel van het editten doen met de computer dus kunnen gegadigden die graag zo'n programmer willen kopen zich alvast bij mij melden. :)

Back