de techno/tekno discussie

Thoraval

Ouwe rot
Wat is nou in godesnaam het verschil volgens julie?
Heb de discussie vaak genoeg gevoerd alleen ben er nog nooit met een bevredigend antwoord uitgekomen. een paar mogelijkheden:

tekno = techno alleen je schrijft het zo omdat engelstaligen het zo uitspreken
tekno = industrieler qua klank
techno = "beukender"

Misschien leuk, als jullie deze discussie interessant vinden :F, om te komen met voorbeelden van de al dan niet verschillende stijlen muziek

zelfs ishkur kan me niet helpen :(

ok ok ik zal wel niet de meest beste voorbeelden hebben :D

techno is relaxt, tekno is hard, snel en overstuurd

nou lijkt me niet zo moeilijk, luister gewoon eens naar beiden!
techno is meestal softer, langzamer, meer mainstream en minder experimenteel
er zitten vaak minder breakbeats in en het meest belangrijke, althans voor mij dan, is dat techno een stuk commercieler is!
tekno is meer een beweging, ergens voor staan en extreem uit je dak gaan!!

maar ja das slechts mijn mening...

tecno = detroit dus met shuffles en funk ,.. veel actie tussen de beats
tekno is gewoon rage . .schraz die kant op .. weinig funk .. weinig actie tussen de 4*4 beats

en voor e mensen die 2 unlimited als techno zien ...

:kont:

hehehehe

Origineel geplaatst door MadR

tekno is gewoon rage . .schraz die kant op .. weinig funk .. weinig actie tussen de 4*4 beats

hehehehe [/B]

ben ik het helemaal niet mee eens!
tekno kan ook heel funky zijn en idd ook heel erg '' hardcore'' zoals deathchant ea
maar als je naar spiral tribe/network 23 achtige tekno luistert is dat wel even helemaal anders!

dus erm bv

Speedy J = tekno
Jeff Milss = techno

?

hmmm weet niet of ik me hier in kan vinden :P

nee man Tekno is geen Schranz, Schranz is techno alleen dan een hardere variant...
Tekno is onder de zelfde noemer als Terror...dit hoor je op de meeste illigale feestjes

dus

Techno = Cris liebing, speedy j etc
Tekno = hellfish, producer,

het is dus niet met elkaar te vegelijken

Origineel geplaatst door aso
nee man Tekno is geen Schranz, Schranz is techno alleen dan een hardere variant...
Tekno is onder de zelfde noemer als Terror...dit hoor je op de meeste illigale feestjes

dus

Techno = Cris liebing, speedy j etc
Tekno = hellfish, producer,

het is dus niet met elkaar te vegelijken

Tek(kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk)no is techno zonder funk en soul.

Zielloos beuken zoals Chris Liebing en die gekke zweden van Drumcode heeft eigenlijk niets te maken met de essentie van techno.

.BD.

Qua muziek vind ik het moeilijk om onderscheid te maken maar qua feesten is het makkelijk :

Techno = Awakenings

Tekno = illigale feestjes met veel "krakerspubliek" en mensen die uit principe niet naar commerciele feesten gaan of er gewoon het geld niet voor hebben om een kaartje te kopen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Techno = Awakenings

Tekno = illigale feestjes met veel krakers en mensen die uit principe niet naar commerciele feesten gaan of er gewoon het geld niet voor hebben om een kaartje te kopen.

Een betere omschrijving zou ik niet weten.

Ook daar klopt geen hout van.
Wat jij zegt is dat techno commercieel is? Dat is eventjes de plank flink misslaan.
Alles is commercieel te maken, beste kerel. Ook die tekkno pokkeherrie.
Kijk maar naar gabber. Daarmee is ID&T groot geworden; eerst de jeugd zich kaal laten scheren om zelf de zakken te vullen met poen om vervolgens de ziel te verkopen aan kolere trance.

Maargoed, we hadden het over techno.
Da's dus allesbehalve commercieel.
Dat Awakenings er geld uit probeerd te slaan wil nog niet zeggen dat er geen illegale technofeestjes meer zijn.

.BD.

Origineel geplaatst door battledroid
Ook daar klopt geen hout van.
Wat jij zegt is dat techno commercieel is? Dat is eventjes de plank flink misslaan.
Alles is commercieel te maken, beste kerel. Ook die tekkno pokkeherrie.
Kijk maar naar gabber. Daarmee is ID&T groot geworden; eerst de jeugd zich kaal laten scheren om zelf de zakken te vullen met poen om vervolgens de ziel te verkopen aan kolere trance.

Maargoed, we hadden het over techno.
Da's dus allesbehalve commercieel.
Dat Awakenings er geld uit probeerd te slaan wil nog niet zeggen dat er geen illegale technofeestjes meer zijn.

.BD.
gabber is iets anders dan tekno, hoewle het wel raakvlakken heeft

Origineel geplaatst door Nightstorm
gabber is iets anders dan tekno, hoewle het wel raakvlakken heeft

Dat weet ik ook wel. Ik haalde gabber er even bij om te laten zien dat van iets a-commercieels toch een geldbron gemaakt kan worden.

Lezen is een vak, he.

.BD.

Origineel geplaatst door battledroid
Dat weet ik ook wel. Ik haalde gabber er even bij om te laten zien dat van iets a-commercieels toch een geldbron gemaakt kan worden.

Lezen is een vak, he.

.BD.
ok, rustig maar...i stand corrected :)

Tekno is geen muziek. Het is gewoon een bepaalde mentaliteit.

Je hoort bijvoorbeeld veel Deathchant platen op tekno feesten, terwijl Hellfish en Producer van dat label wel op een commercieel feest als MOH staan te draaien.

Als ze op Xinix draaien is het tekno, als ze op MOH draaien is het hardcore, en dan kunnen ze toch plaat voor plaat de zelfde set draaien.

een mentaliteit? maar als tekno een mentaliteit is en hardcore een muziekstijl, dan kan je ze toch niet met elkaar vergelijken?

Ik deel deze mening niet Tekno is tog echt wel een muziek stroming

Origineel geplaatst door chielos
ben ik het helemaal niet mee eens!
tekno kan ook heel funky zijn en idd ook heel erg '' hardcore'' zoals deathchant ea
maar als je naar spiral tribe/network 23 achtige tekno luistert is dat wel even helemaal anders!

over welk jaar spreken we ?
en spiral is zoiezo een vreemde eend in de bijt
heb ze ooit nog jungle sets in nighttown horen doen ..
noem het ook geen tekno wat zij doen ...

wat op cyb010 en andere illegale tekno feesten(mononom0 vaak werd gedraaait is die platte variant ...
niks shuffle .. niks funk ... gewoon rammen en gaan met wat vage shit erdoor heen ...

en dan nog liefst kut boxen en alles over de zeik jagen ...

god wat heb ik me daar altijd een breuk gelachen ...

is altijd erg gezellig...daarna wel altijd koppijn

Oh hoera,

een discussie over een non-genre. Altijd prettig. Hokjesmentaliteit zo ver doorgedreven dat ze zelfs geen nieuwe namen meer kunnen vinden en hier en daar een lettertje gaan veranderen...

Triestig

:stupid

Back