de techno/tekno discussie

Origineel geplaatst door battledroid
Ook daar klopt geen hout van.
Wat jij zegt is dat techno commercieel is? Dat is eventjes de plank flink misslaan.
Alles is commercieel te maken, beste kerel. Ook die tekkno pokkeherrie.
Kijk maar naar gabber. Daarmee is ID&T groot geworden; eerst de jeugd zich kaal laten scheren om zelf de zakken te vullen met poen om vervolgens de ziel te verkopen aan kolere trance.

Maargoed, we hadden het over techno.
Da's dus allesbehalve commercieel.
Dat Awakenings er geld uit probeerd te slaan wil nog niet zeggen dat er geen illegale technofeestjes meer zijn.

.BD.

Hoor je mij het woord commercieel zeggen dan ?
Bij techno denk ik aan Awakenings (prima feesten hoor !) en bij tekno aan illegale feestjes met meestal slecht geluid en warm bier en veel drugs (kan ook heel gezellig zijn)

Origineel geplaatst door Nerve
Oh hoera,

een discussie over een non-genre. Altijd prettig. Hokjesmentaliteit zo ver doorgedreven dat ze zelfs geen nieuwe namen meer kunnen vinden en hier en daar een lettertje gaan veranderen...

Triestig

:stupid

slaat natuurlijk nergens op Tekno is niet te vergelijken met Techno er zijn 2 letters verschillend btw

Origineel geplaatst door Nerve
Oh hoera,

een discussie over een non-genre. Altijd prettig. Hokjesmentaliteit zo ver doorgedreven dat ze zelfs geen nieuwe namen meer kunnen vinden en hier en daar een lettertje gaan veranderen...

Triestig

:stupid

beter dan al die belgen die alle worden uit het engels lenen ..

in nederland heb je een baan
in belgie een job ...

:D

Origineel geplaatst door REEDS
een mentaliteit? maar als tekno een mentaliteit is en hardcore een muziekstijl, dan kan je ze toch niet met elkaar vergelijken?

U kopt hem zelf in? ;)

Er is wel muziek die je tekno zou kunnen noemen omdat die gemaakt wordt door mensen vanuit die scene, met de overtuiging die er achter zit. Het enige wat er echt constant aan is is dat het non-melodische electronische dansmuziek is. Het gaat van ambient tot bijna terror wat er op die labels uitgebracht wordt.

Origineel geplaatst door bikkel
U kopt hem zelf in? ;)

Er is wel muziek die je tekno zou kunnen noemen omdat die gemaakt wordt door mensen vanuit die scene, met de overtuiging die er achter zit. Het enige wat er echt constant aan is is dat het non-melodische electronische dansmuziek is. Het gaat van ambient tot bijna terror wat er op die labels uitgebracht wordt.

Techno is toch ook een hele brede noemer:

Schranz
detroit
Chicago
Minimaal

gaat ook van hard naar zacht en alles er tussen in!!

Veel tekno liefhebbers spreken toch ook nog steeds over 'acid' of 'hardcore acid', wat de lading volgens mij ook wat beter dekt. Techno is voortgevloeid uit de Detroit sound, terwijl tekno zijn oorsprong eerder vind bij de chicago acid. Techno is wat dichter bij de oude roots gebeven, terwijl tekno vele invloeden heeft gehad, oa. breakbeats, hardcore, etc. Althans, dat is wat ik denk, geen idee of dat ook echt klopt.

o.k. bij deze mag iedereen me afschieten
maar er zijn verschillen in de techno tekno die einfelijkvoortkomen uit de stam detroit techno

detroit techno...... ; melodie en beuk erin
europeese techno : stevige beuk erin vaag nog melodie
tekno .................: volle beuk erin

en dat gepraat over comercie nou bijna elke stijl is a comercieel begonnen zelfs... kuch... kuch... trance

en elke stijl die je maar kan bedenken zal comercieel worden als het aanslaat bij het grote publiek !!!!!!

ik ben absoluut geen liefhebber van trance maar ik word er o zo moe van dat hakken en spugen op een bepaalde stijl

stel je nou eens voor dat wat jij graag doet in een keer door alle mensen wordt gewaardeerd en dat de grote jongens er in een keer op springen en dat alle andere muziekanten wat jij doet hartstikke k*t gaan vinden en gaan lopen afzeiken

er zijn ook in andere srijlen serieuze mensen bezig met hun vak waarom moeten de goede onder de slechte lijden

er zijn hier op het forum heel wat mensen die zich voor wat ze doen schamen omdat er zo vaak maar op eeen bepaalde stroming in wordt gehakt

Origineel geplaatst door 6 trak
hokjes...

Vind ik altijd zo'n flauwe dooddoener als iemand dat zegt... Alsof er geen genres en stijlen bestaan en die niet los en met elkaar een ontwikkeling doormaken.

Ik zal als ruimdenkende geest alleen nog maar refereren aan muziek als of kut, of geniaal. Dat zal een discussie zeker ten goede komen

Origineel geplaatst door Chinetti
Vind ik altijd zo'n flauwe dooddoener als iemand dat zegt... Alsof er geen genres en stijlen bestaan en die niet los en met elkaar een ontwikkeling doormaken.

Ik zal als ruimdenkende geest alleen nog maar refereren aan muziek als of kut, of geniaal. Dat zal een discussie zeker ten goede komen
weet jij wat ik exact met mijn vorige post bedoel dan? ...je trekt eigen conclusies nu... maar dat mag... van mij...

het kan vriezen en het kan dooien...

de dag dat ik six een duidelijk antwoord zie geven is de dag dat ik ga geloven dat er een god is

six is een van de meest vage figuren het grote geheim van het forum :dubbel:

Laten we gewoon de beuk erin gooien, dan is iedereen blij!:halleluja boem kraak piep knal

Uuuuuh MadR!?!?!?!?!

Is het nou worden of woorden? Nah jah, zo hebben we allemaal ons gebrek!:engel:

Doe mij nog wat TeGno!

Origineel geplaatst door camiel [/i
Doe mij nog wat TeGno! [/B]

diversiteit zorgt er voor dat dance geen eendagsvlieg is geworden zoals men in de 80 tiger jaren beweerde

het is zelfs zo erg dat ieder nieuwe stijl die op dit moment ook maar boven komt drijven annno 20004 massaal op wordt gedoken

zodat alles wat maar upcomming is bij vooor baat een dood geboren kindje wordt { over exposure}

iederen wil als eeerste erbij zijn waardoor heel wat stijlen geen kans krijgen zich te ontwikkelen en volwassen te worden

Techno is het typische voorbeeld dat overexposure een stroming dood kan maken. De technostroming maakt naar mijn mening al; 2 jaar geen significante vooruitgang meer. Het is zelfs omgekeerd want zelfs op teCHnofeesten van bijv Teknation of Compound/Strictly techno of Awakenings staan tegenwoordig ook alleen maar stapharries. Elk beetje idealisme wat er in de techno zat is doodgebloed en doorgespoeld. Een grote trieste bende, ook de 'illegale' technofeestes zijn schaars en toch nog regelmatig op geld gericht.

Tekno hierentegen bestaat eigenlijk niet omdat het gewoon niet in een hokje te plaatsen valt omdat het raakvlakken met zoveel stijlen kan hebben dat categoriseren zoiezo niet exact kan zijn. Het is in ieder geval een groot misverstand dat tekno meestal 4/4 is, en het tempo hoeft niet altijd per se 180 bpm of meer te zijn. Maar het belangrijkste verschil vind ik dat deze stroming een groot idealistische grondslag heeft. Het gaat om het plezier en de intensiteit die de muziek heeft, niet om het geld of de breezahpopjes. Het is gevoel en gelukkig is dat ook maar voor enigen weggelegd aangezien het vaak meerdere lagen heeft en je er op een andere manier naar moet luisteren om het echt goed te kunnen waarderen, (ik zal t maar niet intelligenter noemen aangezien elke stroming zijn/haar muziek het meest intelligent vindt hahaha) deze dus niet echt bestaande stroming zal hierdoor ook niet doodbloeden en dat is een mooie zaak.

Ondanks dat Tekno vaak op leuke vage underground feestjes wordt
gedraaid, blijft het gewoon pleurisherrie.

Ik ben ook geen echte Techno-fan, maar dit genre biedt toch een stuk
meer diversiteit.

Voor de toekomst zijn er gelukkig nog genoeg variaties mogelijk!
Denk bv. aan Teckno, Thegno, Technoh, Teknow etc. etc.

We kunnen dus wel nog tot 2030 doorstampen! :stupid

Origineel geplaatst door d.b.1
de dag dat ik six een duidelijk antwoord zie geven is de dag dat ik ga geloven dat er een god is

six is een van de meest vage figuren het grote geheim van het forum :dubbel:
dank ofzo...

je let blijkbaar niet genoeg op of je bevind je veel in de 'verkeerde threads'... k'zie trouwens ook dat je nog niet zo lang lid bent, kan ook meespelen in deze...

Origineel geplaatst door trigg
Ondanks dat Tekno vaak op leuke vage underground feestjes wordt
gedraaid, blijft het gewoon pleurisherrie.

Ik ben ook geen echte Techno-fan, maar dit genre biedt toch een stuk
meer diversiteit.

We kunnen dus wel nog tot 2030 doorstampen! :stupid

Vertel er wel ff bij dat dit alleen jouw mening is, niet al te ruimzichting is mijn mening hier weer over maar dat terzijde :)

Vertel er wel ff bij dat dit alleen jouw mening is, niet al te ruimzichting is mijn mening hier weer over maar dat terzijde

Ja, je hebt gelijk. Het is mijn 'ongezouten' mening.

Dat Tekno een idealistische grondslag heeft als basis pleit wel voor het genre,
ik ben alleen blij dat er ook nog genoeg andere stromingen zijn (die het ook niet
moeten hebben van geld en breezapopjes), die ik persoonlijk een stuk beter
kan waarderen en wat mij betreft meer inhoud hebben.

Back