Virus C: Single patch klinkt anders in Multi mode

erik_w

lid
Hee,

Ik snap 't ff nie meer...

Ik heb in m'n virus een geluid gemaakt en opgeslagen. In single mode klinkt ie goed. Maar als ik de patch in multi mode laad, dan is 't net of er andere geluiden meespelen. Effecten staan uit. En er spelen ook geen andere synths mee. Weet iemand waar dit aan ligt??

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten Erik.

Het kan zijn dat meerdere parts reageren op hetzelfde midi-kanaal, of dat je controller zgn. "omni" uitstuurt - dus zonder onderscheid in de kanalen.

Dat patches anders klinken is logisch, de delay/reverb moet je met 15 andere parts delen ;).

Als je een blikkerig pianootje hoort en je bent met de computer bezig, knal dan even de (onboard) geluidskaart/Soundblaster/Microsoft GS Wavetable synth eruit.

Origineel geplaatst door Yoozer

Dat patches anders klinken is logisch, de delay/reverb moet je met 15 andere parts delen ;).

Ow Jah, Stom van me! Dit had ik eigenlijk kunnen weten...

Bedankt! :halleluja

Ik weet niet welke virus je heb, maar je kan in multi mode de parameters van de single patch opvragen zodat ie in multi mode weer t zelfde klinkt :) Maar zoals yooz al zei zijn deze FX globaal nu.
Als ik me niet vergis zit de optie om de parameters te laden onder de edit knop links onder.

in multie mode zou ie nog vetter kennen klinken stapel de patch
maar een paar keer en detune hem!

veel plezier.

Back