Geluid bij multimedia [synthforum wordt genoemd op www.isenz.nl]

Syntagma

Hold On
http://www.isenz.nl/index.jsp;jsessionid=CMLCKECNCJFF?newsid=9225&section=newsitem

Op de site van mijn opleiding stond een linkje naar een artikel over geluid bij multimedia op Isenz (zie boven).
In dit artikel wordt o.a. verwezen naar Synthforum als plaats waar je over dit onderwerp kennis kunt opdoen :D
Verder gaat men in op het maken van bliepjes e.d. met bv. Soundforge.
Ook staat er een videootje van een interview met Bram van der Poel waarin hij tips geeft over sounddesign bij multimedia. Hij is elektronisch muzikant en lid van de electroband Headquarters. (Niet bekend bij mij :) )

Ik vond het wel leuk om het even te melden, trots als ik ben op dit forum :luv:

Re: Geluid bij multimedia [synthforum wordt genoemd op www.isenz.nl]

Origineel geplaatst door Syntagma

Verder gaat men in op het maken van bliepjes e.d. met bv. Soundforge.

bliepjes! beter

Re: Re: Geluid bij multimedia [synthforum wordt genoemd op www.isenz.nl]

Re: Re: Geluid bij multimedia [synthforum wordt genoemd op www.isenz.nl]

Origineel geplaatst door Pjotr G
bliepjes! beter

Psies Pjot, kun je bliepjestechno maken :P
Nee, het gaat hier over multimedia enzo he.

Geinig filmpje ook, die gast heeft wel leuk spul staan.

Grappig interview, bij de weg.. maar roken in de studio, da's toch niet mijn ding.

Hm, misschien had ik die TR-707 toch moeten houden :).

Origineel geplaatst door Yoozer
.....

Hm, misschien had ik die TR-707 toch moeten houden :).

Waarom? Omdat je hem nu op een filmpje ziet? Of omdat je zn handclap terug hoorde 8~ ?

Goeie vraag. Voor de geluiden hoef ik 't niet te doen, maar het zag leuk uit dat zo'n toch-niet-zo-gewilde retrodoos een belangrijke positie innam. Toen ik de 707 had had ik ook nog niet m'n 01v, dus ik moet eens kijken hoe de sampleversie klinkt als ik 'm door een paar effectjes jaag (dat had ik al geprobeerd, maar dan alleen met een delaytje).

Jep!

(je site werkt niet btw)
geinig, zijn dan al 3 adc-ers hierzo voor zover ik weet...hoeveelste jaars ben je? ben zelf eerstejaars

die site bestond allang niet meer, heb 'm meteen maar ff uit m'n profiel gehaald :)

3e jaars. Ik zit altijd in het Nieuwe Dingen Doen lokaal (0F100) =)
ah, wij komen voorlopig nog niet verder dan de B-vleugels en lessen in de FEM :)

hoe bevalt de opleiding je?

Op zich wel goed maar laten we dit geleuter even ergens anders voortzetten (mail, msn :P)

Alhoewel ik me afvraag wat eigenlijk precies het onderwerp van deze thread is, haha. Het ging erom dat het synthforum werd genoemd maar misschien kan men hier wat tips enzo plaatsen over geluid bij multimedia. Is ook voor en vanuit onze opleiding handig.

Ik zal het forum wel ff promoten want die docenten weten ook niet zoveel op dat gebied. Hehe.

Op zich wel goed maar laten we dit geleuter even ergens anders voortzetten (mail, msn :P)

Alhoewel ik me afvraag wat eigenlijk precies het onderwerp van deze thread is, haha. Het ging erom dat het synthforum werd genoemd maar misschien kan men hier wat tips enzo plaatsen over geluid bij multimedia. Is ook voor en vanuit onze opleiding handig.

Ik zal het forum wel ff promoten want die docenten weten ook niet zoveel op dat gebied. Hehe.
je kan me toevoegen via ctjj@chello.nl op msn :)

heb nu net DIC afgesloten, viel me toch wel wat tegen in de studentenhandleiding stond dat we ook workshops cooledit en soundforge zouden krijgen, daar was ik wel benieuwd naar, maar we hebben er niks over gehoord :confused:

maarja...ben toch genomineerd voor een dic-award voor beste geluid :W

een wave editor daarmee knip je het geluid..................... in stukjes :D

wel een tof muziekje trouwens

Back