FF een vraagje over drumcomp die ik wil kopen AN200

CptCRxCK

Ouwe rot
De AN200 is (op het ontrbreken van het PLG150-AN bordje na ;-) in perfecte staat overigens. Aangezien ik de 2e eigenaar ben (ik heb hem alleen gekocht om het AN-kaartje), heb ik er verder ook niks meer bij. Allen het apparaat en de adapter. Maar het ding ziet er dus als nieuw uit.

Is het verstandig om dit te doen er ontbreekt dus een bordje voor je synth als ik het gebegrijpm aar de drumcomp zou het nog wel doen iemand die er meer verstand van heeft als ik??? laat het even horen thnx
remco

ehm, ik begrijp je niet helemaal. maar de an200 is een synth. ok, hij heeft wat drumsamples erin zitten die je kan sequencen, maar ik durf het geen drumcomputer te noemen. het plg150-an bord is een uitbreiding die je in een synth kan stoppen (cs6x onder andere) waarmee extra functies toevoegd aan de synth. in principe zijn de an200, plg150-an en ook de an1x hetzelfde, maar in een ander jasje.

hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd.

Hij bedoelt dus of ie zn lege doos nog kan gebruiken voor enkel de AWM sounds..

zelf zou ik ut niet weten, maar ben dr wel benieuwd naar..

hmmm

hmmm

Maar wat denken jullie hij wil er 60 euro voor en zecht dat hij nu nog als drummachine werkt ik heb er niet zoveel verstand van dus....

Uhhm, dit IS natuurlijk even te testen (door een AN200-eigenaar): schroef 'm open, haal de 'dinges' eruit en zet 'm aan.

ALS dit werkt, moet het dus mogelijk zijn om een "AN-kaartje" ergens vandaan te halen (zijn ze nog nieuw te koop?) en erin te proppen en hij doet 't weer. (offûh..?)

Hmm, wat zou er gebeuren als je een ander yamaha-kaartje erin propt.. }:|

eeuh

eeuh

mja die gast van wie ik hem kocht stuurde wel een mp3tje met allemaal basskicks enzo maar jah om daarop nou iet te kopen....

Als ik jou was zou ik hem toch op gaan halen. Ik wist niet eens dat je dat kaartje er zomaar uit kon halen. Ik vond de drumgeluiden niet echt speciaal, ze klinken erg lo-fi, maar dat kan natuurlijk precies zijn wat je zoekt, en 60 eypo is niet veel.

Re: FF een vraagje over drumcomp die ik wil kopen AN200

Origineel geplaatst door CptCRxCK
De AN200 is (op het ontrbreken van het PLG150-AN bordje na ;-) in perfecte staat overigens. Aangezien ik de 2e eigenaar ben (ik heb hem alleen gekocht om het AN-kaartje), heb ik er verder ook niks meer bij. Allen het apparaat en de adapter. Maar het ding ziet er dus als nieuw uit.

Is het verstandig om dit te doen er ontbreekt dus een bordje voor je synth als ik het gebegrijpm aar de drumcomp zou het nog wel doen iemand die er meer verstand van heeft als ik??? laat het even horen thnx
remco

Leer je in zeeland geen nederlands? damn.. hier is toch geen touw aan vast te knopen? :bekdicht:

hmmmkey.

hmmmkey.

lijk mij toch redelijk duidelijk enkel spatie foutje hier en daar komt door mijn toetsen bord

hmkey

hmkey

nou kijk degene vanwie ik die AN 200 kan gaan kopen heeft hem gekocht voor een bordje dat hij er dus uit heeft gehaald
en hij zegt dat het nu dus nog gewoon een drumcomputer is zonder de synths dus. KAN DAT???

1) koop een nieuw toetsenbord en/of doe ajb wat meer moeite om duidelijk te communiceren
2) laat even een plaatje zien van wat je hebt qua apparaat
3) ik ga nog ff koffie scoren

wel gek idd dat een an200 dus in feite zo'n uitbreiding PLG150-AN boardje aan boord zou hebbeb ? das het eerste wat ik ervan hoor maar als dat idd zo is opent het wel perspectieven. kan je idd mischien een ander boardje insteken.

En persoonlijk zou ik het niet voor de drums alleen doen, daartegen staat dat 60 euro idd niet veel is en dat je voor die prijs dan ook ineens een leuke midi controller hebt !

Dus als het werkt is het mischien zo gek nog niet, maar zoiets kan je toch beter zelf testen. Ik zou eerder denken dat er iets stuk is gegaan bij de an200 waarbij het synth gedeelte niet meer werkt. Maar het kan natuurlijk wel,ik heb er gewoon nog niks van gehoord.

Houd er wel rekening mee dat die PLG kaartjes gemiddeld 150 tot 175 Euro opbrengen

Het kan zo maar zijn dat hij een andere synth heeft waar hij het kaartje in gebruikt.

Als drumcomputer vraag ik me af of je hem daarvoor moet kopen. Ik ken het ding niet, dus weet niet hoe de drumsounds klinken. Wat van belang is editmogelijkheden drumsounds, aantal outputs, etc.

Misschien heb je een goede sampler in huis. Die zal in ieder geval hetzelfde kunnen, plus het voordeel dat je elke willekeurige drumsound kan samplen.

Origineel geplaatst door Catalunya
Houd er wel rekening mee dat die PLG kaartjes gemiddeld 150 tot 175 Euro opbrengen

Het kan zo maar zijn dat hij een andere synth heeft waar hij het kaartje in gebruikt.

Als drumcomputer vraag ik me af of je hem daarvoor moet kopen. Ik ken het ding niet, dus weet niet hoe de drumsounds klinken. Wat van belang is editmogelijkheden drumsounds, aantal outputs, etc.

Misschien heb je een goede sampler in huis. Die zal in ieder geval hetzelfde kunnen, plus het voordeel dat je elke willekeurige drumsound kan samplen.

dat heeft hij ook. ik heb ook een andere verkoopthread van hem gezien waarin hij het netjes uitleg. alleen lijkt het allemaal nu erg wazig. die jongen heb uit zowel de dx200 als de an200 die PLG kaartjes gehaald om ze in een andere synth te gebruiken. de drumgeluiden zullen het vast nog wel doen. geloof hem wel. vraag is alleen of je dat wat vind. daarom zou ik gewoon lekker gaan kijken bij hem. heb zelf een dx200 en vind de perc niet zo speciaal eigenlijk, maar een leuke bijkomstigheid en idd is aan de andere kant 60euro niet duur.

het verhaal is bij mij ook bekend. de an200 heb ik bij een maat van mij gezien en gehoord - ik ben er niet van gecharmeerd. kwa drums al helemaal niet. als je een drummertje wil hebben zou ik ff doorsparen en een er-1 op de kop tikken. de drumsounds van de an200 deden mij heel sterk aan de mc303 denken.. gesampelde drums aansturen kan ook in cheap/shareware software.

an200 als drumcompu/sequencer

an200 als drumcompu/sequencer

Origineel geplaatst door Alterex
de drumsounds van de an200 deden mij heel sterk aan de mc303 denken.. gesampelde drums aansturen kan ook in cheap/shareware software.

hmm, als je dan zou moeten kiezen... :duivels:
zou je voor een mc303 gaan of de "lege" an200?
deze laatste zal betere midi en meer knoppen hebben...
en eveneens een sequender...

Of spaar gewoon effe door voor een RM1x

Origineel geplaatst door r.5
Of spaar gewoon effe door voor een RM1x

Yup weet er nog wel 1 voor 300 Euro :D

Even zonder dolheid. HEb zelf jaren met de Rm1x gewerkt en heb bij een vriend van me met de Dx200 gespeeld en de drumsounds komen gewoon regelrecht uit dezelfde sampleset. Vindt alleen de Dx200 iets rommeliger klinken.

Heb wel eens gehoord dat dat met het compressiegehalte van de samples kan liggen. De Rs7000 klinkt namelijk weer iets beter dan de Rm1x (maar zou ook goed een andere reden kunnen hebben)

Ik wil wel even toevoegen dat je als je de drumsamples uit een Dx200 goed vindt je aan een Rm1x echt veel meer zult hebben. Klinkt beter en echt 100 keer beter te sequencen. De user interface van de an/dx serie is echt om te huilen.
Verder is een Rm1x een volledig product en een an200 - PLG board een gehandicapt apparaat (de belangrijkste feature is uit het apparaat gehaald)

Re: hmkey

Re: hmkey

Origineel geplaatst door CptCRxCK
nou kijk degene vanwie ik die AN 200 kan gaan kopen heeft hem gekocht voor een bordje dat hij er dus uit heeft gehaald
en hij zegt dat het nu dus nog gewoon een drumcomputer is zonder de synths dus. KAN DAT???

Ik heb zelf 2 AN200 gekocht, enkel om die PLG150-AN kaarten (die schroef je er snel uit) in m'n Motif te plaatsen. En zonder die PLG-kaart werkt de AN200 nog steeds perfect, natuurlijk wel zonder de AN-engine. De AN200 heeft 4 tracks: 1 voor de PLG-kaart en 3 voor de AWM-drumsounds. Na het verwijderen van dat kaartje kan je nog steeds die 3 drumkanalen aanspreken.

Dit doet me er trouwens aan herinneren dat ik die AN200 ook nog moet slijten. :eureka:

Je kan dus gerust zo'n 'gestripte' AN200 kopen. Werkt perfect ... als cheapo drumcomputer/stepsequencer. BTW: de drumsounds kan je door het filter halen.

Natuurlijk kan je de AN200 niet vergelijken met uitgebreidere toestellen zoals een RM1X of MCx0x.

Back