HardSID

ik doe mee ga wel voor een quad dan
ik hoef ook alleen die gratis chip, andere zijn al geregeld

groetjes dennis

Laatst gewijzigd:
Nou, laat ik eens gek doen :)

Ik ga ook voor de quattro, maar dan zonder extra chip (dus alleen 1 gratis).

En welke chip zouden jullie dan willen, de 6581 of de 8580???

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik ben overgins een PC-editor programma aan het maken voor mijn SIDStation. Niet dat ik de userinterface van mijn Elektron niet relax vindt hoor! In tegendeel. Die 0-menu's, enzo... super handig, vind ik dan. Maar ik wil gewoon iets makkelijker wavetables kunnen editen en een methode vinden om samples in wavetables te converteren...... Maar goed... Eerst die QuadraSID toch eens proberen.

HMMM interresant. ik heb zelf dus een t*fus k*t hekel aan die menutjes kan er niet echt mee werken maar als er een relaxte editor voor komt dan verkoop ik die sid toch maar niet.

laat het ff weten als hij af is dan wil ik hem wel is ff grondig voor je testen( ik neem aan dat echt alles via het scherm te editen is dan)

Het probleem is de Sysex implementatie van de SIDStation. Ik ben aan het mailen met een andere programmeur die ook al met een soort gelijk iets bezig is. We zijn beide aan het opstellen wat er volgens ons moet veranderen en gaan dan een mail naar Elektron sturen.. Ik hoop dat het een beetje gaat vlotten, maar ik ben nu aan het twijfelen... :(

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Het probleem is de Sysex implementatie van de SIDStation. Ik ben aan het mailen met een andere programmeur die ook al met een soort gelijk iets bezig is. We zijn beide aan het opstellen wat er volgens ons moet veranderen en gaan dan een mail naar Elektron sturen.. Ik hoop dat het een beetje gaat vlotten, maar ik ben nu aan het twijfelen... :(

wat is daar mis mee dan?
als ik in de manual kijk van dat dingzie ik een behoorlijke lijst met sysex parameters staan. is het niet gewoon een knop maken met daaraan een bepaalde sysex commando koppelen of denk ik nou te simpel?

Maar volgens mij kun je alleen maar de hele bank updaten en niet alleen maar 1 patch. Maar goed... Misschien kan het ook wel en ben ik gewoon een slechte programmeur en snap ik te weinig van SysEx... Iemand een cursus SysEx op het internet gevonden?

Maargoed, het ging dus over de HardSID Quattro.

(je weet wel, die kaart met niet 1 maar wel 4 SID's, dus 12 stemmen, plus niet een klein LCD'tje maar gewoon je eigen full-size monitor, en een toetsenbord, en een muis....het enige wat je extra nodig hebt is een PC'tje, bij voorkeur met vrij ISA slot en MIDIcontroller... ;) )

Ik heb er nu 3 genoteerd:
OnAcid,
mono-poly
ikke

nog meer mensen?

Wat gaat dat me kosten noordlicht? Ik heb nog een amd500 met 1 ISA slot vij.. die kan ik dan linken aan m'n huidige systeem, want dan heb ik opzich ook wel intresse.

De kosten zijn als volgt:

HardSID met 1 SID: $149
of
HardSID met 2 SIDs: $179
Je kunt kiezen tussen de 6581 of 8580 SIDs.

Kosten Western Union: $20 à $30 (gedeeld door aantal bestellers)

Verzendkosten: $7 (zou iets hoger kunnen uitvallen vanwege meerdere kaarten, maar wederom gedeeld door het aantal bestellers)

Dan zijn de kaarten dus bij mij thuis, vervolgens kunnen ze opgehaald worden (gratis ;) ) of ik kan ze opsturen. Aangetekend en dus verzekerd kost dat ongeveer €6 per persoon.

Dussss....roept u maar.
(En het is Noorderlicht in het Nederlands, ja!? :P )

Ennn....schop! daar gaat ie weer omhoog.

Er zijn vast nog wel meer mensen die deze kaart willen hebben.....toch?

Yep, als we zo rond 20 Juli met bestellen gaan beginnen dan zal het 2 weken later ongeveer binnen zijn.

Ik heb nu het volgende genoteerd:

Ikzelf: HardSID met 2x 8580
OnAcid: HardSID met 1x 8580
mono-poly: HardSID met 1 SID (welke wil je?)

Verder hebben krz en EDP nog interesse geloof ik?

uh heb ik dat gezegd dan:confused: ik heb al een sidstation. en trouwens heb geen isa sloten in mijn pc

Origineel geplaatst door EDP
uh heb ik dat gezegd dan:confused: ik heb al een sidstation. en trouwens heb geen isa sloten in mijn pc

Nou ik dacht dat jij een teringhekel had aan kleine LCDtjes, en dus wel wilde SIDden op een groot scherm... ;)

Maar zo niet, dan niet hoor...

Origineel geplaatst door NorthernLightX

Nou ik dacht dat jij een teringhekel had aan kleine LCDtjes,

tja dat klopt wel:)

ik heb wel intresse alleen momenteel geen centen, ik pas voor dit moment.. iig bedankt :)

Origineel geplaatst door krz
ik heb wel intresse alleen momenteel geen centen, ik pas voor dit moment.. iig bedankt :)

Je hebt nog tot de volgende salarisronde de tijd, mocht je je bedenken... ;)

Back