wie kan zijn s3000xl 5minuten missen

matrixxx

Ouwe rot
jaja de tekst zegt het al

mijn eprom in de s3000xl is gewist en ik heb van akai wel het programma gekregen maar die is niet juist
ook een goede eprom is ver te vinden bij akai

ik hoop dat er iemand in noordholland is die zijn s3000Xl ff wilt uitlenen voor een paar minuten zodat we de eprom kunnen uitlezen en zo kan ik mijn eprom ook herschrijven

akai heb ik al gemaild en onze reperateur daar heeft geen eprom kunnen vinden voor de S3000Xl en een juiste bin file is ook niet aanwezig

mijn voorkeur gaat natuurlijk naar iemand die standaard versie 2 heeft in zijn s3000XL maar evt lagere versie is ook geen probleem zolang ik maar een file heb

alvast bedankt

Ai, je weet als ik je kon helpen.....laat t even weten,
dit moet toch zeker op te lossen zijn?
Mmm...slechte beurt van Akai......

is er niemand met een s3000xl die hem 5 minuten kan missen :confused: of heeft er iemand een oude s3000xl eprom chip over

het punt is dat akai me niet 123 kan helpen er is daar 1 persoon die volgens mij alles regelt en ik ben al maanden bezig om versie 2 te bemachtigen of alleen een bin file maar aangezien mijn oudere eprom zich nu ook heeft gewist werkt mijn s3000xl helemaal niet meer

wie oh wie kan hem 5 minuten missen die eprom zodat ik hem kan uitlezen op de computer en zo weer een nieuwe eprom kan fikken voor mijn akai en weer lekker muziek maken kan

dit zijn update's al je een lagere versie hebt
ik heb echt de binfile nodig dus alle data die op de eprom staat en geen update

maar wel een goede site trouwens

Weet je? ik denk dat er veel mensen zijn op het forum met een S3000xl, maar het idee van um openschroeven en een chip er even uithalen.... :frons:

Al toen je de eerste post plaatste dacht ik: "ik wil je graag helpen, maar mijn S3000xl blijft toch liever gesloten en onaangetast"

Maar wellicht dat er nog iemand is die wel weet wat de procedure is en ff wil helpen?

Origineel geplaatst door shortwave
Al toen je de eerste post plaatste dacht ik: "ik wil je graag helpen, maar mijn S3000xl blijft toch liever gesloten en onaangetast"

Had dan niks gepost. Ik wil je wel helpen, maar eigenlijk niet. ??? Waar slaat dat nou op ?

idd, dan niks posten. ;)

btw. matrixxx = een synth koning reparateur. dus die molt je s3000xl niet!

het maakt niets uit shortwave en andere forum leden als je wel of niet post, aangezien ik heel goed kan begrijpen dat je niet zomaar je chip wilt uitlenen
het is op dat moment wel mijn verantwoording en ook ik kan het stuk maken die kans is mogenlijk wat als gevolg is dat ik het moet maken of binnen een paar uur een nieuwe s3000Xl voor die persoon moet regelen
ik heb van een goede vriend een chip kunnen regelen die we gaan uitlezen jammer genoeg geen versie 2

het is niet mogenlijk om een update te branden aangezien de opstart software er ook bij moet zitten en die zit niet bij de update
ik ga er gerust wel uitkomen en desnoods koop ik een 2de s3000xl er bij om alleen die chip uit te lezen en gaat hij zo weer de verkoop in
op zich zijn er nog zat opties
alleen de moete om een 2de s3000xl te kopen en te verkopen is wel een grote omweg maar ook de oplossing
momenteel zijn ze bij akai voor mij een BIN file van de s3000xl versie 2 aan het zoeken voor me of nog een over gebleven eprom met versie 2 erop

komt allemaal goed
toch bedank ik iedereen die met de gedachte heeft gelopen ik wil wel maar durf niet :)

Origineel geplaatst door virkaz
btw. matrixxx = een synth koning reparateur. dus die molt je s3000xl niet!
Dan vraag ik me toch af hoe hij die orignele eprom gewist heeft :engel:

Origineel geplaatst door r.5
Dan vraag ik me toch af hoe hij die orignele eprom gewist heeft :engel:

dat kan zomaar gebeuren en daar is geen fatsoenlijk antwoord op te geven
ik heb het wel vaker gehad dat ik een synth hier krijg die het opeens niet meer doet en blijkt dat de eprom gewist is of gedeeltelijk gewist is
doe je niets op

Was je maar aan het jennen :duivels: waarschijnlijk is hij net iets te vaak overschreven geweest of te lang zonder stroom gezet...

hehehehehe ik had hem 2 maanden niet aangehad en het was een oude eprom die al eens in een andere s3000xl heeft gezeten

misschien ook meteen een wijze les voor Akai, sjonge: duizenden van die bakken
verkocht (mag ik aannemen), uit produktie, en sim-sa-la-bim: weg orginele bin-file!!:confused:

After-sales blijft een gevoelig onderwerp bij Akai.
*uit het oog is ook écht uit het hart* bij Akai......maargoed.

:confused: waarom heb ik nog steeds 2 van die bakken......

hmmm,ik woon in assen,maar je mag van mij wel langskomen met je eprom programmer en reader...dan ist geen probleem.... dan kan je gelijk mijn software versie even upgraden....hehehe...

ik heb vandaag een eprom binnen gehad voor de s3000xl en ik heb via iemand uit duitsland zelfs de complete binfile kunnen bemachtigen met versie 2

nu nog er in zetten maar dat is een verhaal voor morgen

bedankt allemaal voor het meedenken en de reakties:L

Back