Als je er ééntje weet te vinden moet het MIDI-ficeren an sich wel meevallen.
Ik zou proberen een NES joystick -> USB converter te vinden (bij Lik-Sang ofzo) en vervolgens met wat joystick -> MIDI controller software (shareware) ben je al het mannetje.
Dan heb je nog niet eens een schroevendraaier hoeven aanraken!
Ik kan er even geen plaatje van vinden, maar: Steve Hogarth van Marillion gebruikte ze al live in 1989 en nog geruime tijd daarna. Alleen was het bij hem een soort veredelde sampler: aan de vingertoppen zaten touch-sensors, dus als hij met zijn pink ergens op drukte (live hadden ze een glasplaat staan waar hij 'op' speelde), dan kwam er een geluid. Maar dit werkte niet als een klavier onder zijn handen, maar onder elke vinger zat een sample (wat de mogelijkheden verkleint, maar anderzijds juist ook vergroot: Hogarth speelde hele gitaarpartijen door de juiste samples onder zijn vingers te hebben). Goed te zien op de live-video of DVD From Stoke Row To Ipenama (die ik zelf echt niet heb).
Tegenwoordig zijn die dingen trouwens weggedaan en speelt hij live met een gemidificeerde circketbat (verbonden met een K2500-sampler).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.