Kijk, het zit zo:
Kijk, het zit zo:
O.k., ik vind het dus inderdaad overbekende (lotto-)ballenmuziek, want er gebeurt helemaal niets origineels in.
Dan komen de volgende reacties:
[Unic: Geen gelul!! Ik vind hem lekker!]
Bijzonder intelligent en overtuigend geformuleerd. Ik ben nu ook om. Kun je me ook even een lijstje met m'n andere favorieten geven?
[Tom Thomas: Hij is goed Hans. Wat veel mensen hier vergeten en hem daarom saai en/of plastic vinden is het feit dat de eigenlijke lead, de vocal dus, er nog niet in zit.]
Ja, inderdaad, wie hier helemaal niets in ziet is natuurlijk te stom om zich te realiseren dat -ie geen stem heeft gehoord. De stem is namelijk het belangrijkste instrument. Alle muziek is dus vanaf nu meer dan goed, ALS je maar vermeldt dat er nog een stem bijkomt -bij voorkeur "een hele goede of een vette" dan ben je helemaal gered.
Brian Eno (heeft veel interessante uitspraken gedaan) zei eens: "Wanneer een schilder een landschap schildert richt de kijker zich natuurlijk op dat landschap. Zet hij er een menselijke figuur in dan gaat alle aandacht meteen naar die figuur."
Maar dat betekent natuurlijk geenszins dat het landschap oninteressant is. Als het landschap namelijk wel oninteressant zou zijn is de kijker helemaal niet geinteresseerd in het schilderij. En denkt hoogstens: leuk geschilderd poppetje. Slap schilderij.
[Dob. Och shit ja, helemaal vergeten, de vocal zit er nog niet in, stom van mij. Nee okay, dan vind ik hem goed :confused: ]
En wat Catalunya en Trash (komt 'Trash' van het Roxy Music nummer na de Brian Eno periode?) dat snijdt natuurlijk ook het nodige hout.
Hans, het is dan niet mijn muziek, muzikaal handig ben je zeker wel; succes gewenst met het verder afbouwen van de track.