Track>>summertime

Ik dacht in het begin, lekker, maar naarmate het nummer vorderde vond ik het steeds meer een goedkope snabbelaars sound krijgen. Ik zou proberen de drumsectie en de bassline te verbeteren, en ik vind persoonlijk die lead na +- 1.32 ook erg goedkoop. maar als je de drumsectie etc verbetert valt er zeker wel wat van te maken!
(ik weet ook niet wat je ermee wilt......)

Ik vind 'm ook wel ok, lekker swingen :D
maar....

man, bij die lead ga mijn haren snoeihard overeind staan, daar zou ik toch even een ander geluid voor gaan gebruiken (wat jezelf ook al zei)

Bassline en gitaartjes/piano zelf ingespeeld?

Absoluut weer een toppie dit!,

Die hans kan d'r echt wat van ;)

Kben altijd wel weg van Hans zijn producties.. Klinken altijd zeer pro..

En idd Paradise Groove is echt top idd..

I love vrouwenstemmetjes in nr's ;)

:okdan:

Hij is goed Hans.

Wat veel mensen hier vergeten en hem daarom saai en/of plastic vinden is het feit dat de eigenlijke lead, de vocal dus, er nog niet in zit.
Als je die vocal erin zet en ze echt lekker swingend laat inzingen zal het een stuk anders klinken.
Geen vocoder! Wel een lekkere galm op de vocal en af en toe misschien wat varieren met delaylijntjes op de juiste plaatsen.

Wat meer dynamiek kweken met het uitmixen en je hebt een lekkere track.

Ik ben fan.;)

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Wat veel mensen hier vergeten en hem daarom saai en/of plastic vinden is het feit dat de eigenlijke lead, de vocal dus, er nog niet in zit.

Och shit ja, helemaal vergeten, de vocal zit er nog niet in, stom van mij.
Nee okay, dan vind ik hem goed :confused:

Leuk nummer, vrolijk en 's zomers.

Alleen zal die zangeres aardig wat in huis moeten hebben, om de track meer body te geven.
Met name veel variatie en onderscheid tussen couplet en refrein.
Nu kabbelt het te lang door en er zit weinig onderscheid tussen de 1e minuut en de laatste.
De funky basis vind ik erg goed. De sounds klinken iets teveel General midi. Te clean voor de funky stijl, maar dat is mijn persoonlijke mening. Die opmerking van die lottoballen, daar kan ik inkomen. Dit is niet belachelijk bedoeld, maar het lijkt wel alsof je steeds naar dezelfde loop zit te luisteren.
Dat trance geluidje is grappig en vrolijk, alleen vind ik die sound "het funky gevoel" ontkrachten en maakt het een "Winter in America" Rene Froger nummer.

Succes

Het begin is er en de basis staat. Leuke track

ff wat plus en min

+ clavinet (vind ik een lekker instrument)

- de mix,meer power erin
- het monotone
- de lead (houterig ingespeeld en de verkeerde klank)
- het piano spel op het einde
- iets wat clichematig geheel

De beat funkt wel(maar ow zo standaard),maar de rest draagt niet mee.

thnx voor de reacties jongens!

zoals ik vanaf de eerste post al zei': die LEAD gaat ERUIT! klinkt veels te " software"

En laat die zangeres nou een flinke laag soul in der bakkes hebben!(zie paradise Groove track)

De mix is idd slecht, heb geen monitoren thuis staan, dat mixen doe ik wel bij Patriott...

tis een basis, eigenlijk moet alles verder worden uitgewerkt. Die clavinet (ja die komt idd uit logic) is vrij iel, moet nog even kijken wat ik er mee ga doen..

Kijk, het zit zo:

Kijk, het zit zo:

O.k., ik vind het dus inderdaad overbekende (lotto-)ballenmuziek, want er gebeurt helemaal niets origineels in.

Dan komen de volgende reacties:

[Unic: Geen gelul!! Ik vind hem lekker!]
Bijzonder intelligent en overtuigend geformuleerd. Ik ben nu ook om. Kun je me ook even een lijstje met m'n andere favorieten geven?

[Tom Thomas: Hij is goed Hans. Wat veel mensen hier vergeten en hem daarom saai en/of plastic vinden is het feit dat de eigenlijke lead, de vocal dus, er nog niet in zit.]
Ja, inderdaad, wie hier helemaal niets in ziet is natuurlijk te stom om zich te realiseren dat -ie geen stem heeft gehoord. De stem is namelijk het belangrijkste instrument. Alle muziek is dus vanaf nu meer dan goed, ALS je maar vermeldt dat er nog een stem bijkomt -bij voorkeur "een hele goede of een vette" dan ben je helemaal gered.
Brian Eno (heeft veel interessante uitspraken gedaan) zei eens: "Wanneer een schilder een landschap schildert richt de kijker zich natuurlijk op dat landschap. Zet hij er een menselijke figuur in dan gaat alle aandacht meteen naar die figuur."
Maar dat betekent natuurlijk geenszins dat het landschap oninteressant is. Als het landschap namelijk wel oninteressant zou zijn is de kijker helemaal niet geinteresseerd in het schilderij. En denkt hoogstens: leuk geschilderd poppetje. Slap schilderij.

[Dob. Och shit ja, helemaal vergeten, de vocal zit er nog niet in, stom van mij. Nee okay, dan vind ik hem goed :confused: ]
*D :geslaagd:

En wat Catalunya en Trash (komt 'Trash' van het Roxy Music nummer na de Brian Eno periode?) dat snijdt natuurlijk ook het nodige hout.

Hans, het is dan niet mijn muziek, muzikaal handig ben je zeker wel; succes gewenst met het verder afbouwen van de track. ;)

Origineel geplaatst door hansbakker
En laat die zangeres nou een flinke laag soul in der bakkes hebben!(zie paradise Groove track)

Ik daag je uit deze track te posten op een soulforum, die opmerking over die "flinke laag soul in der bakkes" incluis.
Meen je dat nou ECHT?
Jij bent toch alweer 3e jaars he? Compositie en sounddesign, is het niet?
Het is ongeloofelijk.
Wat leren jullie daar?

(the same LIKE last time? Dancing ON the groove?)

Leuke track... perfecte basissound voor een zangpartij. Als je het wat spannender wil maken denk ik dat dat flink lukt door de clavinet wat feller aanwezig te laten zijn... Ik mis nog wat dynamiek over de hele track genomen.

Met zang zou het als een leuke, simpele, goed verteerbare track zo de radio op kunnen. Maar hij valt dan echt totaal niet op (wat ook echt niet altijd nodig is :))

Re: Kijk, het zit zo:

Origineel geplaatst door dob
Och shit ja, helemaal vergeten, de vocal zit er nog niet in, stom van mij.
Nee okay, dan vind ik hem goed :confused:

Origineel geplaatst door conso
O.k., ik vind het dus inderdaad overbekende (lotto-)ballenmuziek, want er gebeurt helemaal niets origineels in.

Dan komen de volgende reacties:

[Unic: Geen gelul!! Ik vind hem lekker!]
Bijzonder intelligent en overtuigend geformuleerd. Ik ben nu ook om. Kun je me ook even een lijstje met m'n andere favorieten geven?

[Tom Thomas: Hij is goed Hans. Wat veel mensen hier vergeten en hem daarom saai en/of plastic vinden is het feit dat de eigenlijke lead, de vocal dus, er nog niet in zit.]
Ja, inderdaad, wie hier helemaal niets in ziet is natuurlijk te stom om zich te realiseren dat -ie geen stem heeft gehoord. De stem is namelijk het belangrijkste instrument. Alle muziek is dus vanaf nu meer dan goed, ALS je maar vermeldt dat er nog een stem bijkomt -bij voorkeur "een hele goede of een vette" dan ben je helemaal gered.

Ik weet niet hoe jullie produceren hoor jongens maar voordat ik uberhaupt iets in m'n sequencer heb staan weet ik in m'n hoofd al hoe de productie gaat klinken.
Als ik naar deze productie van Hans luister dan luister ik ernaar alszijnde de begeleiding van een aangekondigde vocal en deze vocal hoor ik dan al in m'n hoofd met de track meezingen. Dat heet produceren.
Als jullie daar niet creatief genoeg voor zijn en alleen maar zwart/wit naar een track luisteren kan ik daar niets aan doen.

Ondanks dat deze productie nog lang niet af is hoor ik er een heleboel goede dingen in en met vnl. een sterke vocal en meer dynamiek bij het afmixen zal deze track al snel anders klinken.
Of dat ook gaat lukken is aan Hans.

By the way, als deze track zo 'slecht' is waarom krijgt Hans dan zoveel reacties t.o.v. andere geposte tracks?
Simpel, als iets boven de norm uitsteekt komt er ook meer commentaar los. En nee, ik ken Hans niet.

gr. Tom

Origineel geplaatst door dob
Ik daag je uit deze track te posten op een soulforum, die opmerking over die "flinke laag soul in der bakkes" incluis.
Meen je dat nou ECHT?
Jij bent toch alweer 3e jaars he? Compositie en sounddesign, is het niet?
Het is ongeloofelijk.
Wat leren jullie daar?

(the same LIKE last time? Dancing ON the groove?)

zeg.....beetje lopen katten :confused:

mijn compositieverhaal op school gaat voornamelijk over korte films en bijv. tv-commercials. De track is nog lang niet af, de basis zeg ik voor de derde keer...ik heb dit in nog geen uur neergezet :frons:

wat betreft de songtext van Paradise groove, dat had ik ondertussen ook allang door...

verder denk ik dat er een heel aantal mensen op dit mooie forum zitten die, zodra het een dancetrack is, een brilletje opzetten en het eigenlijk al op voorhand nix vinden...

de simpele reacties zoals " ik vinnum lekker" slaan op de sfeer, de feel...zomers, zoals ik dat wilde...

Re: Re: Kijk, het zit zo:

Re: Re: Kijk, het zit zo:

Origineel geplaatst door Tom Thomas
By the way, als deze track zo 'slecht' is waarom krijgt Hans dan zoveel reacties t.o.v. andere geposte tracks?
Simpel, als iets boven de norm uitsteekt komt er ook meer commentaar los. En nee, ik ken Hans niet.

gr. Tom

Wat een subtiele opmerking zeg. Bij voorbaat stellen dat iemand die een track post en weinig reakties krijgt ook muziek maakt beneden de norm. Dit is commericieel denken. Ik hoef geen reaktie te krijgen van je, want dan kan ik stellen dat ik te commericieel bezig ben en dat wil ik nou ook weer niet.

nou...als ik een geposte track totaal niet interresant vind zal ik er minder snel op reageren...als het niets oproept...of als er geen uitdagende sound in zit...jullie niet dan?

Origineel geplaatst door hansbakker
nou...als ik een geposte track totaal niet interresant vind zal ik er minder snel op reageren...als het niets oproept...of als er geen uitdagende sound in zit...jullie niet dan?

Bij mij dus niet het geval. Het nummer spreekt mij niet aan, maar was toch bereid een reaktie te geven, misschien dat je er wat aan zou hebben. Elk mens is verschillend en denkt anders, ditzelfde geldt dus voor muzikanten mag ik hopen.

Origineel geplaatst door conso

Hans, het is dan niet mijn muziek, muzikaal handig ben je zeker wel; succes gewenst met het verder afbouwen van de track. ;)

Nou dit is anders geweldige kritiek waar Hans wat mee kan. Jij gaat echt in op muzikale elementen. Voel je jezelf zo geweldig? Zit een beetje anderen belachelijk te maken. :r

Conso? Wat maak jij eigenlijk voor muziek? Ver beneden de norm mag ik hopen:D

Back