samples via MIDI

cns

sfm
Is het mogelijk om samples via midi in/out naar mijn sampler te exporteren/importeren?

Humor!

Gisteren dus nog gedaan.
Het kan dus wel. Mbv midi sdms methode. (waar die afkorting ook al weer voor staat week'nie)
Er zijn een paar audiobewerkings programma's die dat kunnen. Bijv Soundforge.
Of sounddesigner op Mac/Atari ook nog wel.

Maar het is een antieke standaard zeg maar. Alleen eerste en 2e generatie samplers kan dit formaat aan eigenlijk.

Origineel geplaatst door Almeros
Het duurt vast ook wel een tijdje voordat de sample overgezonden is ofniet?

Yep duurt een behoorlijk tijdje. Bij drumsounds valt het wel mee.
Wavelab en Awave zijn ook makkelijke programma's daarvoor.
Midi Sample Dump Standard Format

Origineel geplaatst door bouncemasters
whehehe kan het wel ?!? humor idd.

en hoe blijft dan de kwaliteit van je sample ??

Kwaliteit blijft hetzelde doordat je in het digitale domein blijft.
Tenzij je van 16 bit naar 12 bit gaat natuurlijk.
Je kan in sommige gevallen zelfs van 12 bit naar 16 bit. Worden er gewoon twee nullen achtergezet.
Vette 12 bit sound op je 16 bit sampler YEAHHH

Fantastic weer al de antwoorden, maar heo moet ik dit doen dan?

iemand een opzetje?

Alvast bedankt

links waar ik meer info kan vinden?

bij feedback had ik het al eens gevraagd maar daar kreeg ik als antoord dat wil je niet doen, dus ?

Maar ik heb een yamaha a5000, dus nog meer suggesties zijn welkom

Origineel geplaatst door cns
Fantastic weer al de antwoorden, maar heo moet ik dit doen dan?

iemand een opzetje?

Alvast bedankt

links waar ik meer info kan vinden?

bij feedback had ik het al eens gevraagd maar daar kreeg ik als antoord dat wil je niet doen, dus ?

Maar ik heb een yamaha a5000, dus nog meer suggesties zijn welkom

http://www.google.nl :) zoekt en gij zult vinden...

Alsteblaft!

http://www.fmjsoft.com/awframe.html

Volgens mij staat er wel een free download demo. Weet niet of je dan ook kunt dumpen, maar proberen kan altijd.
Wat ik meestal doe is steeds per sample dumpen en deze na de dump afsluiten waarna je de volgende pakt.
Hij kiest voor mijn EMU dan steeds sample 0 en die schrijf ik weg.
Ook dien je bij sample dump de MIDI IN en OUT beiden aangesloten te hebben. Veelal eerst in sampler sample nummer kiezen (bijv. 0) druk op recieve. Ga in Awave naar Transmit
Kies in het schermpje wat je nu krijgt sample 0 en check het midi in en uit nummer en Midisample dump kanaal.

Succes

en vergeet niet je sys ex bulk protect uit te zetten van je a5000. utility midi menu, ff naar beneden scrollen met de 1e draaiknop. Dit moet je iedere keer doen als je opnieuw opstart. Erug vervelend.
Sample transfer kan ook in soundforge. Onder menu Tools-> sampler.

Jij hebt er dus schijnbaar ervaring mee, nou als het werkt ik hoop het i.i.g. k weet niet of ik er uit kom maar mocht dat niet zo zijn dan zien jullie wel weer een vraag alvast bedankt, andere suggesties zijn overigens welkom.

Maar bedankt =)

DIT BEWIJST MAAR WEER HET NUT VAN EEN FORUM:halleluja

Samples over midi kan wel

Samples over midi kan wel

Je kan via midi wel samples binnenhalen,

Neem een yamaha SY77 b.v. met behulp van een sample edit prg zoals alchemie (op mac) kun je via midi
of SCSI sounds (wav of SDII) sturen over midi.
Erg leuk om je eigen golfvormpjes te gebruiken in je synth!

Greetz J.*D

nou beste mensen ik heb nu soundforge, maar mijn sampler krijgt nix binnen in soundforge geeft hij wel sending aan maar vervolgens komt er nix mijn sampler in, de sampler gaat wel denken en soundforge zegt traffic 7e ofzo,

maar mijn sampler zegt bulk data error

iemand een id?

bulkprotect staat off, device# all, Receive Port A

Laat maar ik heb het al device moest naar ch 16 en hij ging t doen op het moment dat ik hier de antwoord knop in drukte

:engel: :halleluja :dj: :biertje: :o: :D =)

Zeker beter dat het gelukt is maar het duurde "slechts" 2 minuten.

Overigens jammer dat je geen stereo sample kan senden of zit ik mis?! programma soundforge

Re: Samples over midi kan wel

Re: Samples over midi kan wel

Origineel geplaatst door Quadruplo
Je kan via midi wel samples binnenhalen,

Neem een yamaha SY77 b.v. met behulp van een sample edit prg zoals alchemie (op mac) kun je via midi
of SCSI sounds (wav of SDII) sturen over midi.
Erg leuk om je eigen golfvormpjes te gebruiken in je synth!

Greetz J.*D

Volgens mij ben je in de war met de SY99. Of je moet je TG77 zo gemod hebben dat hij samplegeheugen heeft. (wat ik erg knap zou vinden)

En schandalig dat ik niet eens meer weet of my EX5 ook midi SMDS ondersteund. Mja die kan wel gewoon wavjes lezen. Net zoals die Ax000's.

Toch hulp nodig jongens/meisjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bulk dump data error??

wat nu?

Back