Natuurlijk is het beter om twee krachtige computers te gebruiken voor plugins.. Laadt die Moog Modular VST maar ns een enkele maal en speel maar eens een partij akkoorden, dan moet je ns zien naar de performance-meter in je softsequencer! Lache!!
Ik zou de mac als sequencer gebruiken met Logic/ Pro Tools en de P4 als VST(i) rack. Ik zou niet syncen ( dus geen MIDI beat clock of iets dergelijks ) . Via een MIDI kabel gaan meestal 16 kanalen, zo kan je 16 verschillende VST intruments triggeren, vanop de G5 naar de P4 (Vraag me niet juist hoe dat moet, HET GAAT, maar vraag me niet hoe, mij lukt het niet.. ) Dus als je 2 MIDI kabels legt, kan je 32 instrumenten triggeren!!
Dus, op de G5, een goede sequencer en op de P4 een VST(i) loader (Steinberh V-Stack, Chainer, ..) of gewoon ook een sequencer en daarin je VST(i) 's laden. Als je track klaar is, moet je natuurlijk nog alles op de G5 krijgen om degelijk te mixen/ masteren ( in zovere dat mogelijk is
) . Dus de Delta's verbinden met 10 mono audio kabels en 2 MIDI kabels en je bent klaar! Ik werk ook gedeeltelijk zo, maar dan plugin per plugin.. Zorg ervoor dat je op de comp die je als plug-loader gebruikt, voldoende geheugen installeert! VSTi en vooral softsamplers (wav) gebruiken enorm veel geheugen.
Good luck.
Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ja, dat is ook de bedoeling. Alleen, hoe doe ik dat precies en met welke software/hardware?
Ik zou de mac als sequencer gebruiken met Logic/ Pro Tools en de P4 als VST(i) rack. Ik zou niet syncen ( dus geen MIDI beat clock of iets dergelijks ) . Via een MIDI kabel gaan meestal 16 kanalen, zo kan je 16 verschillende VST intruments triggeren, vanop de G5 naar de P4 (Vraag me niet juist hoe dat moet, HET GAAT, maar vraag me niet hoe, mij lukt het niet.. ) Dus als je 2 MIDI kabels legt, kan je 32 instrumenten triggeren!!
Dus, op de G5, een goede sequencer en op de P4 een VST(i) loader (Steinberh V-Stack, Chainer, ..) of gewoon ook een sequencer en daarin je VST(i) 's laden. Als je track klaar is, moet je natuurlijk nog alles op de G5 krijgen om degelijk te mixen/ masteren ( in zovere dat mogelijk is
) . Dus de Delta's verbinden met 10 mono audio kabels en 2 MIDI kabels en je bent klaar! Ik werk ook gedeeltelijk zo, maar dan plugin per plugin.. Zorg ervoor dat je op de comp die je als plug-loader gebruikt, voldoende geheugen installeert! VSTi en vooral softsamplers (wav) gebruiken enorm veel geheugen.Good luck.

Steinberg