G5 en P4

Natuurlijk is het beter om twee krachtige computers te gebruiken voor plugins.. Laadt die Moog Modular VST maar ns een enkele maal en speel maar eens een partij akkoorden, dan moet je ns zien naar de performance-meter in je softsequencer! Lache!!

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ja, dat is ook de bedoeling. Alleen, hoe doe ik dat precies en met welke software/hardware?

Ik zou de mac als sequencer gebruiken met Logic/ Pro Tools en de P4 als VST(i) rack. Ik zou niet syncen ( dus geen MIDI beat clock of iets dergelijks ) . Via een MIDI kabel gaan meestal 16 kanalen, zo kan je 16 verschillende VST intruments triggeren, vanop de G5 naar de P4 (Vraag me niet juist hoe dat moet, HET GAAT, maar vraag me niet hoe, mij lukt het niet.. ) Dus als je 2 MIDI kabels legt, kan je 32 instrumenten triggeren!!

Dus, op de G5, een goede sequencer en op de P4 een VST(i) loader (Steinberh V-Stack, Chainer, ..) of gewoon ook een sequencer en daarin je VST(i) 's laden. Als je track klaar is, moet je natuurlijk nog alles op de G5 krijgen om degelijk te mixen/ masteren ( in zovere dat mogelijk is :) ) . Dus de Delta's verbinden met 10 mono audio kabels en 2 MIDI kabels en je bent klaar! Ik werk ook gedeeltelijk zo, maar dan plugin per plugin.. Zorg ervoor dat je op de comp die je als plug-loader gebruikt, voldoende geheugen installeert! VSTi en vooral softsamplers (wav) gebruiken enorm veel geheugen.

Good luck. ;)

Ja hallo! Doe es nadenken.

Steinberg heeft (gvd) niet voor niets VST link lopen bouwen!
Gebruik dat ook dan!

Het kan zelfs via een mLan verbinding.

En even voor de luie niet willende zoekende harries hier.

VST link is een softwarematige link tussen 2 cubase programma's die een digitale audio link tussen 2 computers nodig heeft. En heeft automatische syncing (sample accuraat) en kan zelfs virtuele midi/audio tussen beide cubases uitwisselen.

En het werkt als een tiet. (omdat ik dat zeg)

Origineel geplaatst door fuse
Ja hallo! Doe es nadenken.

Steinberg heeft (gvd) niet voor niets VST link lopen bouwen!
Gebruik dat ook dan!

Het kan zelfs via een mLan verbinding.

En even voor de luie niet willende zoekende harries hier.

VST link is een softwarematige link tussen 2 cubase programma's die een digitale audio link tussen 2 computers nodig heeft. En heeft automatische syncing (sample accuraat) en kan zelfs virtuele midi/audio tussen beide cubases uitwisselen.

En het werkt als een tiet. (omdat ik dat zeg)

Pff.. Cubase, Cubase.. En als hij nu geen Cubase wil/ heeft.. Hij heeft een pc en een mac, ik denk niet dat die gast twee keer Cubase SX gaat kopen..

Dient eigenlijk die V-Stack hier niet voor? V-stack = V-link, niet?

Even om misverstanden te voorkomen, het gaat mij er niet om het geluid van de pc via de mac te horen. Het geluid uit de beide delta 1010's gaan gelijk naar mijn mengtafel en van hieruit weer direkt naar de mac om op te nemen. Ook de steinberg vsl 2020 lijkt mij geen optie, daar ik wel gewoon mijn 1010 wil blijven gebruiken. Vooralsnog lijkt v-stack voor de pc me de beste oplossing, deze slaven aan de sequencer in de mac en beide met midi kabels verbinden. Zou moeten werken lijkt me.

Re: G5 en P4

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ik werk momenteel met cubase sx op zowel de pc als op de mac en in beide computers zit een M-audio 1010 met midi in en out.

Spdif van de ene naar de out van de andere en vice versa.
Via het VST link menu een master en slave instelling configureren en draaien maar.

5 minuten werk.

Het is echt niet moeilijk hoor.

Re: Re: G5 en P4

Re: Re: G5 en P4

Spdif van de ene naar de out van de andere en vice versa.
Via het VST link menu een master en slave instelling configureren en draaien maar.

5 minuten werk.

Het is echt niet moeilijk hoor.

alweer een tijdje geleden maar,
moet men dan 2 cubase sx dongles hebben oftewel.. 2 versies?

Yep, anders start je programma niet he. ;)

Ik kan je vraag in 2 manieren opvatten, dus ik geef ook maar ff 2 antwoorden.

Ja, mac OS X .*

Ja, er is een speciale versie van V-stack voor mac.

Origineel geplaatst door B3-jojo
Ik kan je vraag in 2 manieren opvatten, dus ik geef ook maar ff 2 antwoorden.

Ja, mac OS X .*

Ja, er is een speciale versie van V-stack voor mac.

ja klopt,
ivm dat cubase sx ook voor PC en Mac is
dacht ik dat dat het dat ook bij V stack was

maar heb je speciaal V stack nodig voor VST systemlink.
anders moet ik nog een cubase progje kopen..
:frons:

Op 1 computer Cubase en op de ander V-stack is genoeg om een syslink te maken. Dus nog een cubase is niet nodig.
En 't handige van V-stack is dat het maar iets van 50 euri kost.

Op 1 computer Cubase en op de ander V-stack is genoeg om een syslink te maken. Dus nog een cubase is niet nodig.
En 't handige van V-stack is dat het maar iets van 50 euri kost.

het is alleen nergen meer te krijgen.

werkt het ook als je alleen maar FX ipv VST instrumenten wil laten draaien

dus als een soort mengtafel met FX

Ja het werkt ook als je alleen FX wilt gebruiken. Elk kanaal kun je een ander FX op zetten. Natuurlijk moet zo'n FX dan wel een audio ingang hebben (ik gebruik bijvoorbeeld GuitarRig 2) en niet alleen maar een VST ingang.

Volgens mij is V-Stack niet te koop in de winkel maar alleen in de online winkel van steinberg.

Dus http://www.steinberg.de. En dan kun je em meteen downloaden. Wel net zo handig.

Ja het werkt ook als je alleen FX wilt gebruiken. Elk kanaal kun je een ander FX op zetten. Natuurlijk moet zo'n FX dan wel een audio ingang hebben (ik gebruik bijvoorbeeld GuitarRig 2) en niet alleen maar een VST ingang.

Volgens mij is V-Stack niet te koop in de winkel maar alleen in de online winkel van steinberg.

Dus http://www.steinberg.de. En dan kun je em meteen downloaden. Wel net zo handig.

okay thx
wat bedoel je met audio ingang?
ik sluit 2 dezelfde kaarten aan elkaar MAC laptop >>>>>>PC Vstack

met audio ingang bedoel ik gewoon audio ingang.
Sommige FX vst's kunnen de FX alleen over een vst zetten en niet over inkomend geluid.

Een voorbeeld:
Ik heb een hammond, maar omdat ik niet altijd de leslie wil meeslepen, sluit ik de hammond aan op mijn laptop. Het geluid van de hammond gaat dan dus de computer in.
In V-Stack draai ik dan Guitar Rig 2 (versterker simulatie). Eigenlijk voor gitaren maar met de hammond klinkt het ook erg cool.

Guitar Rig 2 is dus een FX die een audio ingang heeft ipv een VST ingang.

Wil je dus je V-stack alleen gebruiken om FX vst's te laden, dan kan dat, maar dan moeten de FX vst's een audio ingang hebben. (audio ingang= echt geluid of line in. Dus niet geluid met opgewekt dmv een vst of rta).

Ik zit niet zo in de FX wereld, maar de FX vst's die ik ken die een audio ingang hebben zijn: Guitar Rig, RaySpace, Garritan Ambience. Maar de zijn er nog 10000000000 meer.

Wij gebruiken ook de combinatie G5 + P4 :
de G5 als sequencer (Logic), de P4 als softsampler (GigaStudio).

PowerMac G5 Dual 2Ghz / Logic Pro 7.1 / RME HDSP9632 / Emagic Unitor8
Pentium4 3.4Ghz / GigaStudio 3.1 / RME HDSP9632 / M-Audio MidiSport 4x4

Logic stuurt GigaStudio aan via MIDI ; de audio van GigaStudio loopt via ADAT naar de Logic mixer.

Werkt als een trein! :okdan:

Gebruik VST link van Cubase.
Werkt IMHO het beste.

Zoek anders op de Steinberg site wat dat is en hoe het moet/kan.

Doe dit nou gewoon. Steinberg heeft dit speciaal ontworpen om systemen samplenauwkeurig aan elkaar te linken en de processorkracht tussen de machines te verdelen. Waarom moeilijk doen..............?

:luv: Steinberg

Back